Wanneer zindelijk?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Caroline80, 7 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn zoon wordt over twee maanden vier jaar en is nog steeds niet zindelijk. En als hij niet zindelijk is mag hij niet naar de basisschool.
    Overigens loop ik voor hem met andere dingen bij het ggz, we zitten nog in de onderzoeksfase maar er wordt gedacht aan 'iets' binnen het autistisch spectrum. Wellicht heeft dat ermee te maken.

Mijn dochter wil sinds een paar dagen op de wc (potje is uiteraard te min voor miss diva) maar heeft er nog geen plasje op gedaan. Ik hoop dat het binnenkort komt en dat dit ook bij mijn zoon iets teweeg brengt richting zindelijkheid.

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Gewoon doen als je kind nee roept en een stijve plank van zichzelf maakt boven de wc als hij twee is? Je leest toch wat ik schrijf. Zou je nou echt jou twee jarige al gillend en angstig in 10 dagen zindelijk krijgen? ;). Heus al die verhalen van Gina Ford, stickers en mooie beloftes, die kennen we nu wel. It doesn't work for everyone.

Kijk dat bij jou altijd alles op rolletjes loopt en allemaal rond het tweede levensjaar. Geweldig! Ik heb geen zin om mij kind iets te forceren wat hij zelf nog niet wil en 3 weken te dwijlen omdat het van mij NU moet omdat hij het volgens de boekjes NU zou moeten kunnen. Wat een onzin zeg.

We zijn al weken bezig hem over te halen zijn poep ook op de wc of potje te doen, maar hij doet het niet, hij doet het gewoon niet, voor niemand en al helemaal niet voor hemzelf. En nu? Hem aan de bril lijmen want hij zou het gewoon moeten kunnen nu want hij is 3 1/2?

Lekker simpel.

Deel Deze Pagina