Dag, Even m'n verhaal kwijt. Heb op dit moment een moeilijke periode. Zoontje is morgen 4 maanden. Hij drinkt erg onrustig aan de borst. Soms weigert hij de fles, soms wil hij de fles alleen van mij. En soms weigert hij de borst. Het is dan huilen en wegduwen. Wat kan er aan de hand zijn? Ik denk een combinatie van factoren: de beruchte viermaandendip, een sprongetje en hij is ook nog eens verkouden. Vooral als het anders dan anders is, vertoont hij dit gedrag. Met de kerstdagen voor de deur kan dit dus nog leuk worden... Soms zou ik de moed verliezen en de bv afbouwen. Maar ik wil zo graag in elk geval tot 6 maanden bv geven. Denken jullie dat dit nog goed komt? Spruw is uitgesloten overigens. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips! Alles is welkom!
Ja het komt goed, het is alleen ff doorbijten. Tips: go with the flow... Is zijn neusje verstopt? Voor de voeding ff neusspray of wat moedermelk in neusje doen.
Ow ik ken het!! Hier wordt ze af en toe al boos als ze de borst ziet. En krijsen!!! Terwijl ze echt wel honger heeft dan. Echt om moedeloos van te worden, dus ik lees even mee
Ja, hier ook. Kort drinken aan de borst, lekker rondkijken. Ik maak me er niet druk om, want het hoort bij deze leeftijd. Ze gaan steeds meer de wereld ontdekken. Probeer zelf rustig te blijven, dat werkt voor jullie beiden het beste.
Hier even een update... Inmiddels weigert hij sinds dinsdagavond (uur nadat ik dit topic opende) pertinent de borst. We kunnen niet ontdekken waarom: geen spruw, verkoudheid is veel beter, enz.) Dus noodgedwongen nu de kerstdagen fulltime gekolfd. Ik houd er zelf inmiddels rekening mee dat het misschien wel eens abrupt over kan zijn. Zelf heb ik het er nu best moeilijk mee, maar hij is op dit moment erg gelukkig met z'n fles. Helaas is fulltime kolven na de vakantie geen optie.
Ach wat sneu bied je nog wel de borst aan? Ik dacht dat dit vooral de tijd is,om vol,te houden, dat het over gaat...
Hier heeft zoon met 9 maanden (ook zo'n beruchte periode) bijna 2 weken geweigerd. Ik ben wel blijven aanbieden maar hij wou niet... Uiteindelijk nam hij een hap tijdens een droomvoeding,ergens midden in de nacht. Ik ben toen echt om het uur gaan aanbieden, maar gelukkig had ie het na die ene hap weer snel begrepen. Was wel heel naar allemaal! Wat ook hielp was de neusspray gebruiken. Hierdoor hoeft er even wat minder gewerkt worden, was er snel resultaat. Dus ik kan je zeker aanraden die nog even te halen voor het weekend. Mijn productie was behoorlijk ingestort maar zoon had de boel snel weer op de rails
Ooh hier precies hetzelfde Ik kolf nu al anderhalve week fulltime 6 voedingen per dag en dit maakt me zelf heel erg onrustig en ongelukkig. Ik bied hem ook nog de borst aan maar dan gaat hij hysterisch gillen, alsof ik hem het grootste onrecht aan doet wat er is. Vrijdag heb ik voor nood een pak nutrilon gekocht want ik ben zo bang dat ik een keer niet genoeg kolf voor een voeding, dat probleem heb ik nu al dus ik kolf heel vaak perdag want ik krijg er maar rond de 150ml uitgeperst als het mee zit en hij toch wel 180ml tot 200ml wil drinken. Ik hoop hier nog wat tips en motivatie te kunnen vinden.
Het is hier ook pet. Inmiddels drinkt hij wel rustiger uit de borst, maar mijn productie is na een week nog steeds niet op peil. Ik kolf ook veel te weinig cc's. Hij heeft ook echt behoefte aan meer. Nu vaak aanleggen, maar het wil allemaal nog niet helpen . Ik moet vrijdag weer werken, ik hoop dat ik genoeg gekolfd krijg. Heb nig wel wat voorraad in de vriezer, maar toch,....