Onze dochter is nu 10 weekjes en ze past nog net in de wagenbak maar ze is ´m helemaal zat. in het begin sliep ze er altijd in, maar de laatste 2 weken niet.....ze is er ook heel onrustig in. Als ik de maxicosi op de wagen heb vindt ze het prima en valt ze in slaap, maarja daar mag ze niet langer dan 2 uurtjes in. gister waren we in het bos, ze sliep hooguit 10 minuten in de wagenbak en toen was het huilen op de arm genomen en stil, brabbelen, vrolijk, om haar heen kijken. Wij hebben de mutsy slider, het zitgedeelte kan in ligstand. dus mijn vraag: wanneer deden jullie je baby in het zitgedeelte van de kinderwagen?
Met 4,5 maand hier, ook het zitgedeelte helemaal plat (Mutsy 4-rider). Het was winter en heel koud en mijn grote baby paste er met zijn dikke winterjas, dubbele deken én kruik gewoon niet meer in Anders een draagzak overwegen als je het zelf nog te vroeg vindt?
Met 10 weekjes is nog wel heel erg vroeg hoor. Ik zou toch wel zeker even proberen om d'r toch nog even een tijdje in de reiswieg te houden. En misschien dat een draagdoek/zak iets is voor je. Kan ze toch lekker rondkijken en als ze moe wordt leg je dr lekker in de reiswieg. Of je houd de kap naar beneden kan ze ook al meer zien. wat kleine speelgoedjes kan ook nog wel eens helpen. Zou proberen het te rekken tot een maand of 5 minimaal. Vooral omdat je met de Slider een zithoek houd waardoor de beentjes omhoog blijven staan is niet slecht maar er blijft wel constant kracht op de werveltjes staan.
10 weken is echt te vroeg om naar het zitgedeelte over te gaan. Het beste is te wachten tot ze zelfstandig kunnen zitten. Zelf ben ik met 5,5 maand overgegaan, en dan beginnen met korte stukjes in de lig/half ligstand. Maar hoe kan je kindje nu al niet meer in de wagenbak passen? Wat voor wagen is dat dan? Hier vond ze het liggen in de wagen ook niet leuk, maar de draagzak bood hier de eerste maanden uitkomst.
Eylem, Mutsy bakken zijn klein Tenminste, mijn ervaring. Ook ik heb een vrij groot kind, hij kan er nog wel in. Gelukkig is hij bij ons geen winter meer, anders had hij er ook niet meer in gekunt. Onze zoon is ruim 4.5 maand en gaat nog steeds niet in het zitgedeelte van de Mutsy transporter. Ik heb CB er laatst voor opgebeld en zei dat ons kind, net als jullie kind, gewoon de buitenwereld wilt zien en gewoon in sommige situaties niet wilt liggen. Wijkverpleegkundige zei dat het zitgedeelte pas "mag" vanaf 6 maanden (en dat staat ook op het zitgedeelte zeg maar, althans, bij de Transporter wel). Of je kind moet echt niet meer in de wagen kunnen liggen. Onze zoon heeft nog wel wat ruimte zeg maar, maar om hem eruit te halen wordt lastiger. Als de zonnekap omhoog staat, stoot hij hoe dan ook zijn hoofd er tegen aan (niet hard), staat zonnekap omlaag, komt ie de voering van de kap tegen zeg maar. Maar, hij past er nog in, dus we blijven volhouden. Ook wij houden de kleine op ons arm. Hij wordt al wel zwaar, weegt 7.5 kilo (schatting, al tijdje niet meer op CB geweest). CB gaf als tip: Maxi Cosi in de wandelwagen (deze tip hebben wij nog niet gebruikt, weet ook niet of dat past zeg maar, aangezien ik de bak wel heel erg smal vind. Weet ook niet of de volgende ook in de Transporter gaat of dat we een hele nieuwe kinderwagen (compleet) gaan kopen. Succes
Hier ook een Slider gebruiker, wij hebben de wagenbak gewisseld voor het zitje met iets meer dan 5 maanden omdat hij er toen bijna uitgegroeid was en het liggen niet meer leuk vond, maar zou het nu echt nog niet aanraden! Hij kan idd wel in de ligstand, maar het is niet zo plat als in de wagen. Misschien is het gewoon een fase waarin ze niet zo'n zin heeft in de wagen. Hoe lang is jouw kindje dan?
Mutsy bakken zijn idd klein. Maar over het algemeen redden ze het wel tot 5 a 6 maanden. Soms lijkt het ook als er nog maar een kleine 10 cm over dat het al klein wordt maar voordat ze die 10 cm gegroeit zijn ben je al weer een maand of 2 verder. Die tip maxi cosi in de wandelwagen snap ik niet helemaal? Zie het nut ook niet zo want dan kun je de maxi cosi net zo goed op de adapters zetten en de wandelwagen niet gebruiken?
Nu pas sinds 2 weken!! 10 weken vindt ik persoonlijk echt te vroeg! Maar asl het er niet meer in past tja wat moet je dan he....maar het is toch nog iet goed voor het ruggetje lijkt mij hoor..
10 weken is echt veels te jong om haar in de wandelwageninzet te doen. Ayla is pas met ruim 7 maanden over gegaan. Zij had rond de 2/3 maanden ook zo'n periode dat ze niet meer in de bak wilde, ook huilen enzo, maar ja, jammer dan. Als het kon dan haalde ik haar eruit en liep met haar rond, maar anders was het toch echt pech voor haar en moest ze er gewoon inliggen. Behalve dat het slecht is voor de rug om zo vroeg al over te gaan is het voor de motorische ontwikkeling ook veel beter om ze zo lang mogelijk in de reiswieg te laten.
Oh en dat het echt niet meer past vind ik wat moeilijk te geloven. Sowieso liggen ze vaak met de beentjes opgetrokken en al hebben ze maar 5 cm ruimte boven het hoofdje dan is dat gewoon genoeg.
onze dame ligt nog steeds in de wagenbak, wij hebben een quinny - die staan toch ook niet bekend als groot volgens mij? Haar beentjes heeft ze overigens wel bijna altijd wat opgetrokken liggen (veel baby's volgens mij?) , maar dat is geen probleem - ik heb altijd begrepen dat ze liever wat langer met gebogen beentjes in de bak kunnen liggen, dan al vroeg naar het zitdeel. Wij hebben wel speeltjes aan de kap hangen en geven haar ook speelgoed in de wagenbak (bijtringen met name)
De mutsy slider bak is echt lang, langer als de bak van Bugaboo. Ik heb nu de slider. Ik zou je kleintje nog even in de bak houden van de inzet van de slider is niet handig voor hele kleintjes omdat de beentje omhoog liggen. Mijn meisje zit nu ook sinds een weekje in de wandelwagen maar eerder kon echt niet hoor.
Hier al vanaf maand 3, Jayden paste niet meer in de kinderwagen.. Onze wandelwagen/buggy heeft 3 standen, volledig liggen, half liggen en zitten. Dus hij stond nog veel op de volledig liggen stand.
Hij is niet langer als die van de bugaboo hoor. Hij is 2cm kleiner maar door de ronde vormen van de bak en binnen bekleing oogt hij al snle wat kleiner en liggen ze met een dikke jas al snel "klem". En wat Athina zegt de meeste kindjes trekken hun benen in.Natuurlijke houding Kijk maar als ze in de maxi cosi autostoel zitten de beentjes trekken ze dan ook in.
Fleur is rond de 5 maanden overgegaan in het zitgedeelte, ik zou je kindje toch zo lang mogelijk in het liggedeelte liggen en pas tussen de 4-6 maanden overgaan op het zitgedeelte.
Pff wij beginnen het probleem ook te krijgen we hebben een merkloze kinderwagen maar echt een kleine bak, ze past er bijna niet meer in en vooral met het eruit halen herken ik het goed dan moet je haar een beetje schuin houden anders stoot ze haar hoofdje ik heb laatst ff geprobeerd in de buggyinzet, maar ze was echt nog wat te klein en begon wat scheef te liggen, ik heb haar veel in de draagzak maar das over een maandje ook voorbij denk ik echt veel te zwaar, maar ik wacht nog even een maandje
564296 Playgro Loopy Links ook leuk speelgoed om aan de wagen te hangen (en in de box ook trouwens). Is ook ideaal als bijtring(en) .
Ik til haar eerst een stukje naar het voeteneind en dan weer omhoog als het ware- met gebogen beentjes ook weer uiteraard en dan schuif ik haar er zo in. ter info van TS: Onze dochter was met 6 maanden 67 cm - ze zal nu op 70 cm zitten denk ik? wagenbakmatrasje is op het langste stuk: 71 cm maar de bak zelf zo'n 73 cm als je tegen de stof duwt de oudste lag overigens korter in de bak, maar toen was het, rond diezelfde leeftijd, winter en dat scheelt enorm... Wij hebben nu dus ook maar een dun dekentje en een lakentje in de bak en het dekentje ligt er meer overheen dan echt ingestopt...
Toch zeker wel kleiner als de bugaboo die ik had (wel oud type), ik heb nl het matrasje van de bugaboo die ik zelf had gemaakt, in de mutsy gelegd en kwam een stuk tekort. Zeker 5 cm.