Ik heb het ook weten uit te stellen tot 6 maand (quinny speedi). Maar hij lag toen wel klem. hij was 70cm, en de bak ook. Gelukkig lag hij met opgetrokken beentjes. De wandelwageninzet van de quinny kan niet helemaal plat, en mijn jochie had niet genoeg sterke in zijn rug (naar mijn idee).. Wat speeltjes in de wagenbak helpt al een hoop. Vaak is het meer nieuwsgierigheid dan echt niet passen als ze huilen.
Hier met 5,5 maanden overgegaan, dochter is groot ( 8 kilo, 68 cm ) maar mn kinderwagenbak van de Joolz is ook groot. We hebben heb omgebouwd niet omdat het niet meer past, maar omdat ze niet meer rustig in de bak ligt. Ze wurmt zich helemaal, met gebogen hoofdje bovenin de bak klem. In de wandelwagen ligt ze rustig rond te kijken en slaapt ze net zo goed. 10 weken is echt veel te jong om over te gaan, ik zou dan zelfs overwegen om een andere wagen te kopen.
10 weken is echt nog te vroeg hoor (vind ik!) Ik zou het zo lang mogelijk vol houden. Misschien kun je je kindje er eens op de buik in leggen met de kap omlaag. Kan ze ook mooi kijken. Doen wij ook vaak! Ik denk dat wij met een maand of 7 over gaan. Mura heeft een grote bak! Trouwens, de mutsy 4rider had best een redelijke bak vond ik.
10 weken lijkt mij ook erg jong!! Hier met 4,5 maand in het zitgedeelte, maar dan in ligstand.. Hij paste niet meer in de bak..
Vind je? Ik vind hem juist superklein!! Met 4,5 maand lag mijn mannetje met zijn tenen tegen de onderkant en hoofd tegen de bovenkant
Deze vraag lijkt voor steeds jongere babys gesteld te worden. 10 weken, jeetje! Die 6 maanden grens is niet voor niks. Zoveel ouders onderschatten hoe slecht de zithouding is voor een baby. De natuur heeft niet voor niks bepaald dat kinderen na ong 7mnd zelf kunnen zitten. Als de baby niet plat wil liggen zijn er genoeg anderen opties: - wagenbak schuin zetten, of het matrasje ophogen; - de kap omlaag, - baby in de draagdoek/ draagzak. Een kind dat rond wil kijken kan nog minder zien in een zitgedeelte dat helemaal plat staat. Dan heb je niks bereikt eigenlijk.
Wij hebben ook de Mutsy... Ons manneke is nu ruim 10 weken en moet er niet aan denken om hem al in het zitgedeelte te zetten. Nu scheelt het wel dat ons manneke nog klein is (6 pond en 53 cm). Maar 10 weken lijkt me zoiezo nog veel te vroeg, zelf hoop ik dat hij er tot n maand of 5/6 nog in past, maar dat zal moeten lukken met dit ukkie
Voor grote kindjes: de bak van de Mura is 75 cm lang. Ben heel blij dat we deze hebben gekocht, want uk is hier nu ook al 68 cm. Maar inderdaad, ze liggen vaak met opgetrokken beentjes (kikkerhouding) dus dat scheelt. Hier wil ik hem zelf zo lang mogelijk erin houden. Hier ook speeltje, werkt goed! En natuurlijk gewoon lekker veel lachen en kletsen tegen uk alsie in de bak ligt en wakker is (werkt hier ook goed )
Søren paste met 4 maanden niet meer in de reiswieg. Toen hebben wij hem omgebouwd. We leggen hem wel zo plat mogelijk in het zitgedeelte. We hebben een mutsy transporter.
Het niet meer passen heeft denk ik met de maat van de bak te maken, maar ook met wat iemand niet meer vind passen. Hier is mijn zoontje denk ik al wel richting de 70 cm en de bak van de mura is 75 cm. Dus aardig volle boel. Maar als het kan, proberen we nog wel een maand vol te houden. Want Simon slaapt op de buik, dus ook in de bak. Als hij moet slapen en liggen in het zitgedeelte, dan gaat dat niet wat worden, vrees ik.
@ jois (beetje offtopic): hier dus ook de Mura. Zag dat er ter bescherming een vrij dikke,zachte rand in de bak zit. Wellicht ook een idee die eruit te halen (en evt. een wat dunnere rand ervan te maken met klitteband ergens aan vast. Evt. alleen bij het hoofd wat dikker maken). Schuimrubberen matrasjes zijn op de markt erg goedkoop. Die er dus in en voila, je wint weer een aantal cm's. Zo willen wij het iig wel gaan uitproberen als uk écht niet goed meer in de bak past maar het nog wel pikt. Is een beetje knutselen, maar wie weet werkt het
Ik had deze vraag pas ook gesteld maar toen was ons ventje 5 maanden. Ook niet omdat hij niet meer past... die past namelijk de komende maanden nog wel Maar omdat meneer het niet leuk meer vind. Dusss.... als we naar het centrum lopen dan heeft hij pech... en als we de hond uit laten (10 minuten) dan mag hij in de buggie-inzet op de platste stand (Mutsy Transporter) Ik vind zelfs 5,5 maand voor ons ventje nog te vroeg. Om dan nog niet te spreken over hoe het er uit ziet... een bonzai baby in een buggie-inzet
Ik heb onze kindjes overgezet in de wandelwagen inzet toen ze een maand of 6 a 7 waren. Ze pasten toen niet meer goed in de kinderwagenbak (Quinny Buzz) en vonden het inmiddels wel leuk om wat meer om zich heen te kijken.
Zou echt proberen nog even te wachten en haar in bak te laten slapen. Misschien een speeltje geven oid of de kap plat zodat ze toch rond kan kijken? Sacha hier is nogal een beertje. Nu hebben we gelukkig een bugaboo cameleon dus hij kon gelukkig lekker lang in de bak. Pas eind april heb ik m in de wandelwagen gezet. Hij pastte toen ook bijna niet meer in de bak.
dat klopt inderdaad. Ik lees dit 'probleem' ook vaak met de maxicosi en dan zie ik de leeftijd/ gewicht/ lengte erbij, en snap het probleem nooit. Mijn dochter van 86cm en 11,5kg heeft vorige week nog in de maxicosi gezeten (bij oma in de auto) en dat ging gewoon. Ze vond het nog grappig ook.
Ja soms vinden ouders het gewoon leuk en spannend...moet bekennen dat ik bij de oudste ook dingen eerder deed alleen omdat ik het zo leuk vondt. Maar nu bij de tweede ben ik niet zo snel hahaha... Maar als het nog past echt even wachten hoor is echt beter voor je baby!
En daarmee sla je denk ik de spijker op de kop. Maak het ook zo vaak mee in de winkel en vraag me dan echt af waarom? Vaak ook met autostoelen kindje past er nog makkelijk een paar maanden in maar toch willen ze al een andere stoel maar eigelijk zijn die stoelen ook weer te duur....ik zou zeggen wacht dan gewoon dan hoef je ook nog geen geld uit te geven...
Welke maxicosi heb je dan? Hier is Sacha nu 71 cm en zijn benen steken al even uit aan de onderkant, hoofd de bovenkant komt bijna tot de rand, nog zo'n twee cm. Wel goed dat je die maxi zo lang hebt gebruikt, maar hoe til je het in vredesnaam? Ik vind het bij Sacha al zwaar (hij weegt 8 kg), het tilt zo onhandig ook.
Ja het is ook helemaal waar eigenlijk is het net nodig en het kost je geld Niet dat ik mijn dochter sneller uit de mc haalde of de kinderwagebak Ik deed sneller de box naar onder of het bedje naar onder zetten...bij de oudste dus nog niet, daar heb ik die drang niet hahahaha...stom he
Benen moet je niet naar kijken dat ze eroverheen steken dat maakt voor de veiligheid niks uit en voor het kindje ook niet. Zolang het hoofdje nog binnen de kuip zit is het de meest veilige manier van vervoeren. En op een gegeven moment haal je hem dan toch niet meer uit de auto, vaak zitten ze dan al in de wandelwagen.