wanneer zitgedeelte in kinderwagen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door silvana81, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Welke wagen heb je? Als je een wagen heb waar je alleen de rug naar beneden kan doen (je haalt dan de hoek eruit) en je legt die helemaal plat dan komt er ook geen kracht op de spieren en zitten ze niet in een zithouding.

2. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    ik vind het persoonlijk echt veelste vroeg.. 10 wkn ...... heb de maxicosi gewoon gebruikt je loopt toch niet elke dag 2 uur???

vanaf 6 maanden dus 26 wkn in de wandelzit

3. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Op sommige dagen ben ik wel langer dan 2 uur weg hoor... (Maar misschien de TS niet. ;))
    Ik heb geen auto dus ik moet alles lopend met kinderwagen doen dus dan duurt alles toch al langer.
    Maar anders is dat een goeie optie idd, ik heb er ook over na zitten denken, maar ik ben gewoon te vaak te lang weg.

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik heb ook eigenlijk sterk het idee dat alles steeds maar vroeger moet...een baby mag niet eens een baby meer zijn.

Dat vind ik met dit soort dingen zo, maar ook met voeding...alles moet maar sneller, eerder en meer...

Siem heeft het ook een poosje niet meer zo gezellig gehad in de bak, maar hij had geen keus...want het was nog zo'n wiebelig, iel minimensje die ik echt niet in de wandelwageninzet ging leggen...en helemaal al niet met 10 weken...

Uiteindelijk was hij ruim 5 maand toen hij over ging ivm reflux. Heb een stokke, dus wandelwageninzet kan bijna helemaal in ligstand...Maar ook nu heb ik hem nog wel eens in de bak en hij ligt er prima in, terwijl hij best lang is! (70cm)

Kijk aub goed naar je kindje, want het is echt slecht om zo'n fragiel mensje al zo snel over te willen doen...

5. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    niet voor niets 6 maanden!!!!!!!!!!!!!!!!
    tsjong 10 weken waar praten we over, nog even en ze zijn er nog maar een dag denk!!!!!!!!!!!

maar tsja onze oudste was 6 maanden onze jongste 5 en halve maand (grote kerel, paste niet meer in de bak)

6. Alita

Alita Niet meer actief

idd laat je baby lekker baby zijn het gaat al veels te snel allemaal!!

7. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    het was gewoon een vraag omdat ik in mijn omgeving zie dat baby´s met 3 maanden al uit de bak zijn omdat ze er niet meer inpassen vandaar.

6 maanden in de bak? dat gaat ze zeker niet halen.
    Hoe klein/lang is jullie kindje dan met 6 maanden?

We hebben besloten de bak te gebruiken tot ze er echt niet meer in past en als ze er geen zin in heeft dan halen we haar eruit en lopen we met haar op de arm. dat hebben we nu al een paar keer gedaan inmiddels en ze vindt het geweldig en wij ook.
    niets is mooier om je kindje te zien genieten van alles wat er om zich heen gebeurd en wat er te zien is.

Voor korte afstanden gaat ze in de maxi cosi.

8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Wij gingen met ongeveer 5 / 5,5 maand over naar het zitgedeelte. Dit was niet omdat ze niet meer paste, maar ze had juist ruimte genoeg. Ze had zich toen al een paar keer omgedraaid en trok zichzelf omhoog aan de rand om rond te kijken. We vonden dat niet veilig, ze deed het namelijk heel erg snel en als je net met iemand staat te praten...
    Maar wat je met je kindje van 10 weken ook kan proberen is hem op z'n buik leggen. Dan heeft hij toch een andere houding, miss helpt dat wel. (andere oplossingen van speelgoed zie ik al heel vaak terug)

9. misa

misa Niet meer actief

Maar wat is niet passen? Ligt ze dan echt 'vast' of heeft ze bijna geen ruimte meer? Hoe groot is je kindje dan?
    Ik zou het zo lang mogelijk zo laten. Ben persoonlijk ook geen voorstander van de maxi cosi te lang gebruiken achtereen. En het is mooi weer, dus laat de beentje er desnoods iets overheen steken of tegen de rand aan zitten. :)

Welke wagen heb je dan?

n misschien is een buikdrager wat voor je? (beco of bondolino ofzo)

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    @ silvana: ons meisje was met 6 maanden 67 cm en ze ligt nu nog steeds in de bak. Ik denk dat ze nu 70 cm is.

11. misa

misa Niet meer actief

Vandaag gewogen en gemeten met bijna 6 maanden (a.s. woensdag). Hij weegt 8140 en is 66,2 cm lang. We hebben wel een vrij grote bak (mura 70 cm binnenin). Hij blijft er dus denk ik nog wel een maandje in! ;)

12. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb een mutsy transporter en die kan niet helemaal plat helaas. En ze ligt nu al met haar knieen tegen de rand aan, dus als woensdag de sprijdbroek nog verder wordt afgesteld past het zeker niet meer:x

13. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    hoezo past het niet meer, je kindje is 10 weken!! hoe groot is hij/zij dan al?

om je kindje eruit te halen en op de arm te dragen is nu nog leuk, maar word steeds zwaarder, hoe vaker je dit doet, hoe minder je kindje nog in de bak wil

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn zoontje is 8 weken en 59 cm. Hij heef een kleine 10 cm over als hij gestrekt ligt in de bak. Maar hij ligt graag met de beentjes opgetrokken dus hij ligt voorlopig nog wel in de bak.

De wandelwageninzet gebruik ik wel thuis. Maar dan ligt hij met zijn complete lichaam op de rugleuning zeg maar. Niks geen beentjes omhoog of dat soort dingen.
    Hij heeft een vrij moeilijke periode waarin hij niet makkelijk tevreden is en veel ontroostbaar huilt. Op deze manier is hij soms even stil en kan hij lachen naar het speelgoed wat we erop bevestigd hebben.
    Maar de inzet wordt dus totaal niet gebruikt als wandelwageninzet alleen de rugleuning wordt gebruikt (in ligstand) en als ik dan heen en weer ga met de wagen vind hij het super. De kinderwagenbak lijkt hij haast wat te gesloten te vinden ofzo tijdens het 'spelen'. Dat is het enige wat ik kan bedenken. De box is vaak net iets te plat om echt vol te houden ivm reflux en kan je niet zo lekker bewegen.

Maar geen haar op mijn hoofd dat ik met hem ga wandelen in dat ding. Dan moet hij in de gordels en wordt hij verplicht in die houding met de benen omhoog gezet. Wandelen gebeurd gewoon in de kinderwagenbak.

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier bij 6 maanden 66.5cm en 6800gr....

Deel Deze Pagina