wanneer zitten in de tripp trapp?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door poema, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Vanaf wanneer zaten jullie kindjes in de tripp trapp en voor hoelang? Vanmorgen geprobeerd en het ging best goed eigenlijk. Fruithapje gegeten en haar toen weer eruit gehaald (dus minuut of tien...). Is dit te vroeg of kan dit al wel?

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb mijn kind pas in de kinderstoel gezet toen hij zelfstandig van de ligstand in de zitstand kon komen. Daarvoor kreeg hij altijd eten in de wipstoel.

3. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Maar wat is hier de toegevoegde waarde van? Als een kindje zelfstandig kan zitten kan het toch prima even in de kinderstoel? Waarom moet het dan eerst van lig naar zit kunnen?

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb mijn dochter ook met 5 maanden af en toe even in de tripp trapp gedaan. Maar toen kon ze ook al een beetje zitten met steun.

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Tja, dat raadde de Kinderarts hier aan (in Duitsland zijn ze nogal van het eerst zelfstandig zelf kunnen zitten) omdat volgens hem een kindje pas aan zitten toe was als het ook echt zelf kan gaan zitten.
    Anders zou het slecht zijn voor de rug.

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ja, hier kan ze ook al zitten met steun. Ze zit het liefste rechtop en als ze in de wipstoel zit wil ze ook altijd helemaal naar voren. In de tripp trapp hangt ze ook een beetje naar voren. Heb er vanmorgen even een knuffel tussen gestopt... Is dat slecht?

7. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik heb de Tripp Trapp zelfs pas gekocht op het moment dat Yelena zelfstandig kon gaan zitten.

8. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje zat er met 6 maanden in, maar kon nog niet zelfstandig zitten. Heb er aan beide kanten kussentjes (en we hebben een stoelverkleiner) langs gestopt en kan hij dus geen kant op. Ik laat hem er ook maar hooguit 15 minuten in zitten, dat is lang genoeg. Hij vindt het wel helemaal geweldig en wil er ook niet uit:)

Groetjes Noor

9. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hier wiebelt D. (6½ maand) nog alle kanten op als ik hem er in zet. Hij krijgt dus zijn fruit- en groentehap gewoon nog in de wipstoel.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier geen triptrap, maar een tiamo. Maar vanaf 7,5 maand ongeveer voor elke voeding. Tot die tijd de meeste voedingen nog in de wipstoel. Mijn zoontje kon wel zitten rond de 6-6,5 maand, maar bleef niet lang zitten. Dus bij een klein hapje kon het wel. Maar max 10 minuten. Zodra hij in begon te zakken haalden we hem eruit.

Mijn zoontje ging pas na zijn 1e verjaardag zelf zitten. Dus daarop wachten was geen optie..

11. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Wanneer jouw kindje zelf nog niet goed kan zitten is het niet verstandig om jouw kindje zittend in een kinderstoel te doen, ook al is het maar voor 15 min. Het is namelijk erg slecht voor de rug. Deze heeft nog niet genoeg steun, anders kon jouw kind zelf wel zitten.
    Ik heb totdat mijn kindje zelf kon zitten eten gegeven in de wipstoel. Daarna pas over gestapt op de tripp-trapp.

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wat ik me nu bedenk hoe wij het deden: hij zat niet langer in de kinderstoel, als dat hij zelf goed los kon zitten.. Dus zit ze 5 minuten goed (dus rechtop, niet zoutzak), dan ook max 5 minuten in de kinderstoel.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier zit Thirza in de kinderstoel sinds ze zelf stevig kan blijven zitten. Daarvoor dus in de wipstoel.

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Zo hebben wij 't ook gedaan idd. Ik denk dat de eerste keer zo rond de 6 maanden was, omdat het toen ook pas nodig was, want toen zijn we met bijvoeding begonnen.

Als ze nog niet zonder steun kan zitten, zou ik d'r nog niet in de stoel zetten.

15. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    ze kan wel even zonder steun zitten... ik vind het er nog beetje vreemd uitzien en zelf kijkt ze ook van: wat doe ik nu? Maar langzaamaan oefenen denk ik ;)

Deel Deze Pagina