Wanneer gingen jullie kindjes zitten zonder hulp? Hier wil ze wel, maar het lukt echt nog niet. Ze zit wel op handen en knieen, kruipt ook nog niet echt. Maar zitten... Kun je dat leren of stimuleren? En hoe doe je dat dan? Of moet ik het maar op zijn beloop laten en gaat het dan vanzelf? Ook ben ik wel benieuwd hoe ze uiteindelijk gaat zitten? Toch niet vanuit de ligstand???
Mijn dochter was 9 a 10 maanden toen ze zelf ging zitten. DIt deed ze vanaf haar buik. Dan gingen haar beentjes wijd /spreidstand en dan duwde ze zich op haar handjes helemaal omhoog en dan draaide ze zich over haar beentjes heen.. klinkt raar en het is voor een volwassene bijna onmogelijk haha, maar dat was haar manier . Later deed ze het vanuit zij -ligging, dat ze zich rechtop duwde.
aha, lijkt me erg grappig om te zien. Maar ging ze eerst kruipen? Want dat lijkt er nu toch aan te komen hier... Zitten lukt nog niet echt. Ze wil het wel heel graag, doet de hele tijd soort van buikspieroefening, maar als ik haar in zitstand zet, zakt ze langzaam naar de zijkant...
mijn dochter bleef zitten als je der neerzette vanaf 5 maanden maar deed het pas uit zich zelf met een maand of 9. ze draaide dan op der buik, tilde zich op en ging zitten door der beentjes onder der kont te schuiven
Mijn jongste kroop met zes maanden, vanuit kruipstand zelf zitten met zeven maanden. De oudste kroop met achten maanden, en ging ook vanuit kruipstand zitten, maar dan met negen maanden.
Onze kleine man wordt 2 okt 1 jaar maar gaat nog niet zelfstandig zitten. Hij zit wel stevig maar je met hem dan wel op zijn billen zetten. Hij begint zich nu wel op te trekken aan de tafel (vanuit zitstand) en "loopt" langs de tafel.(alleen het rechte stuk.) Kruipen... hmm nee doet hij ook nog niet echt. Als hij op zijn buik ligt en je legt iets buiten zijn bereik dan kan hij er wel komen maar het is meer tijgeren wat hij doet
martijn zit heel stevig als je hem neerzet maar hij gaat nog niet uit zichzelf zitten. hij maakt een soort van zwembewegingen en wel pogingen om vooruit te komen maar dat lukt hem nog niet. als je hem onder z'n oksels vasthoud kan hij ook staan, maar dat doe ik heel weinig want hij moet het zelf leren. ik ben heel benieuwd wanneer hij uit zichzelf gaat zitten, kruipen enz.
Luca kon blijven zitten als je m neerzette met vijf maanden, met 6 tijgerde hij met 7 mnd kroop hij en kon hij zelf gaan zitten
hier inderdaad ook de zwembewegingen en ze zit wel op handen en knieen en gaat dan heen en weer. Maar kijkt dan echt van: knap he dit? Geen idee nog hoe ze vooruit kan komen. Achteruit lukt al wel, op de buik schuift ze overal heen. Vooral in de kleinste hoekjes... Zal het kruipen er dan wel aan komen nu?