Hallo! Mijn zoontje heeft erg veel last van het doorkomen van de tandjes. Nu heb ik een bijtring, maar ik vraag me af hoe ik deze moet schoonmaken. Moet ik die ook uitkoken net als een speen, of gewoon afspoelen met heet water? Liefs Misa Misa
als er van die gel in zit, dan mag je hem zover ik weet niet uitkoken, dus gewoon afspoelen met warm water, eventueel in een sopje.
ik hou hem hier af en toe onder de quooker en spoel hem dan weer af met koud water. Gaat tot nu toe goed.
Ik waste ze altijd gewoon af in een sopje en daarna spoelde ik ze nog eens na met gewoon koud water. Uitkoken zijn ze niet geschikt voor dan verschrompelene ze (weet ik uit ervaring *bloos*
Ik heb ook wel eens een bijtring uitgekookt stom, stom helemaaaaaaal verschrompeld, ik dacht dus dat het net zo moest als bij spenen en flessen niet dus Nu alleen onder de kraan ff afwassen en klaar.
En hoe zit het dan met die bijtringen mèt van dat gel als er al wel tanden door zijn gekomen? Bijten ze dan niet daar in/stuk zodat die gel eruit loopt? Hier heeft zoonlief nog geen tanden, maar bijtring maak ik gewoon onder de warme kraan schoon. Groetjes, Hanna
nee hoor, dat plastic is zo dik, dat bijten ze echt niet zo maar kapot. Overigens zit in de bijtring die ik heb gewoon gesteriliseerd water. Dus als het kapot zou gaan is dit niet gevaarlijk.