Auto vermaak vakantie

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Cato1981, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Wij gaan binnenkort op vakantie met de auto naar Frankrijk met ons zoontje van 2. Onze zoon is een slechte slaper in de auto :( Hebben jullie misschien tips om ons mannetje de rit circa 10 uur te vermaken? De Ipad zal denk ik niet 10 uur voldoen. Omdat hij in een autostoel zit kan hij natuurlijk geen kant op.
    Zelf zat ik nog te denken aan voorlezen, films maar meer inspiratie heb ik helaas niet.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    leuke muziek
    wat knuffels
    eventueel speelgoed wat je aan de handgreep boven zijn hoofd of op het raam kan hangen
    als hij al bij het raampje bij kan, raamstickers

en sowieso is het leuk om 'kadootjes' mee te nemen ;) . Wat simpel (veilig uiteraard) action spul wat hij uit kan pakken één voor één op het moment dat hij het weer zat is.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    C.d's met kindermuziek zoals minidisco, Dirk Scheele, verhalen c.d.'s, zo'n schoottafeltje mee met kleurboeken of lego, puzzeltjes, wat zijn interesse maar heeft.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.185
    113
    Ik heb jarenlang van alles en nog wat meegesleept, kadootjes, speelgoedjes, boekjes, muziekje maar uiteindelijk is het enigste wat ze altijd de hele rit doen filmpjes kijken.

5. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Wat hier werkte was een ballon en een bal meenemen voor de stops. Verder plannen dat er speeltuintjes bij de stops zitten en daarna voldaan filmpjes kijken in de auto.

6. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Goede ruime parkeerplaatsen met speeltuin oid zoeken...
    Iedere 2-3 uur eruit ( tenzij ze slapen, dan vooral niet stoppen).
    Hier vond oudste en vind de jongste nu ook rijmen en liedjes heel erg leuk!
    Dus wij zingen/ rijmen als ze wakker zijn.
    We hebben geen filmpjes in de auto (nog?!) niet nodig.
    Zo leuk om dan na de vakantie te kijken hoe ze gegroeid zijn in allerlei opzichten :)

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Films kijken! Desnoods zo'n dvd set kopen voor in de auto.
    Verder cadeautjes die hij om de 1 a 2 uur uit kan pakken. Zo'n magic kleur bord is leuk, raamstickers, luister verhalen op cd etc.

8. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Idd films kijken. Hier hielpen boekjes ook. En als je stopt, gelieve op een grote parkeerplaats waar ook een speeltuintje bij zit. In Frankrijk kom je die veel tegen, staat aangegeven op de borden.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Met films en tablet ed wel uitkijken dat hij niet misselijk wordt.

Wij zijn van plan onderweg regelmatig te stoppen bij speeltuintjes en we hopen dat ze toch ook nog even slapen. Verder gaat de tablet mee, een vakantieboek (ga ik zelf maken, met spelletjes, kleurplaten, doedingen en voor de oudste ook verhalen), kleine cadeautjes (dingen als grappig kleur- of tekenboek, stickers, spelletje, enz.), veel cd's.

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier ook een tweejarige. Nu heeft hij een animatieteam in de vorm van 2 grote broers bij zich op de achterbank, maar anders zou ik voor hem idd wel een tablet of dvd-spelertje met filmpjes meenemen. Van die korte, van Thomas de Trein of zo. Een lange film kan hij nog niet volgen.
    En ik zou af en toe bij hem achterin gaan zitten en dan samen liedjes zingen, voorlezen (maar dan word ik wel snel autoziek, helaas), naar buiten kijken en dingen aanwijzen en benoemen.
    Verder is de mijne dol op van die raamstickers, ook heel leuk voor in de auto. Kan hij zich zo een half uur mee vermaken. Ook een magic kleurbord vindt hij erg leuk, zeker als ik met hem mee teken. En idd in de pauzes flink bewegen, zodat hij moe wordt en daarna hopelijk een tijdje slaapt.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.185
    113
    Daarom hangen wij ze met een steun op. Anders worden ze misselijk.
    Onze kids slapen nooit in de auto dus de rit duurt lang. Toch willen ze bijna nooit stoppen. Meestal als we onderweg stoppen is het na 10 minuten "ah... kunnen we verder gaan"

12. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Wij hebben ook de stelling stoppen als het kan ( als ze dus niet slaapt wat onze dochter trouwens zo goed als nooit doet .. ) maar toch we wachten niet met tanken tot het moet, maar tanken op het het moment dat het uit komt. Dan i.d. wat langer eruit als ze wil Eventueel een speeltuintje opzoeken zijn er vaak wel op die grote parkeerplaatsen. Picknickkleed mee en even daarop dollen.

Eten en dringen tijdens het rijden. Dat neemt ook weer tijd in beslag.
    Luister cd`s
    kleine cadeautjes
    raamstickers
    zo`n tekenbord werkt hier al jaren super bol.com | Kids Art Magnetisch Kleuren Tekenbord 45X30 Cm,Johntoy | Speelgoed

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Twee jaar terug waren onze kinderen net 2 en 4,5 en ik had een grote tas mee met allemaal kleine cadeautjes. En steeds na 2 uur ofzo, kregen ze beiden een cadeautje, zoals een keer een bellenblaas voor op de parkeerplaats, een kleurboek, nieuwe cd, ingepakt snoepje, raamstickers, gewone stickers, vouwblaadjes etc. De oudste had zo'n bord voor zich die je aan de stoel ervoor hangt, hij kon zo dus ook kleuren en knutselen.

Dit jaar ga ik op zoek naar ouderwetse discmans, zodat ze beiden hun eigen (luister) cd's kunnen luisteren, of als die lastig te krijgen zijn mp3 spelers ofzo.

14. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wij zijn net terug van een weekje zuid frankrijk... Onze dochter van 4 heeft uren boekjes en donald ducks gelezen... Spelletjes gespeeld op de tablet en een filmpje gekeken.
    E£n het was toch bijna 1300km enkele reis. Van ons mag ze niet heel de reis op de tablet en dit is heel goed te doen.

Onwe dochter van 8 maanden heeft heerlijk met allemaal speelgoed gespeeld in de maxicosi.

We hebben ze de heen en terug reis niet gehoord (alleen op een positieve manier) en hebben er in 8 dagen tijd een kleine 3000km gereden.

Deel Deze Pagina