Extra kdv dagen (los) vanwege werkgever declareren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vero0504, 13 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Ik heb een vast contract bij de kdv voor twee dagen daarvoor heb je toeslag. Twee dagen werk ik 4 uur vanuit huis. Ivm vakantie van collega wil de baas dat ik die twee dagen naar de zaak kom, dus dat is twee losse dagen kdv extra a 74.- per dag. Voor 8 uur extra werk (wat gewoon op een verlofkaart komt) wordt ik er niet bepaald wijzer van.

Heb t balletje opgegooid, van als zij de kdv betalen vindt ik t prima. Weet je een keertje extra ivm calamiteiten oid vind ik niet zo'n probleem. En 90% van de gevallen kan mn man dr opvangen omdat hij vakantie heeft (lang leve onderwijs) dus is extra werken echt geen probleem. Ben benieuwd wat ze er van maken. Maar hoe doen jullie dat in dat soort gevallen?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Je kan toch bij de belastingdienst voor die maand het aantal uur omhoog doen? Dan krijg je er gewoon KOT over.
    Ik werk in de zorg, dus opvang is altijd wat onregelmatig. Heb een contract bij de GO, maar als het om bepaalde redenen echt een keer meer uur zijn doe ik het zo.
    Gewoon doorgeven als wijziging vanaf de desbetreffende maand en dan de volgende maand weer terug zetten.

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ja dat kan je gewoon tijdelijk wijzigen bij de belastingdienst. Ik werk ook in de zorg en door wisselende diensten werk ik de ene maand bijv 80u en de maand erop 120.
    Ik wijzig dat gewoon elke keer.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Ik ga mn man aan t werk zetten, die regelt die kot. Hier is t vrij ad hoc, weet t nooit ruim vantevoren. Dus kan alleen voor bijv. mei aanpassen terwijl de extra dagen in april zijn. Dus technisch gezien zou dat volgens mij niet eens mogen? Toevallig weet ik t nu een week vooraf, dat is al heel wat. Ik hing de vlag al uit.

Overigens zie ik de noodzaak niet zo, tis meer sentiment van een paar stemmingmakende collega's dat er fysiek niemand is op de afdeling, terwijl ik remote verdeeld over de dag aanwezig kan zijn en ze me altijd kunnen bereiken en t machine park echt niet zomaar uitschakelt.(zit in de IT)

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je kunt het ook met terugwerkende kracht wijzigen.

Vero0504 vindt dit leuk.
  6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Heb je niet nog ziekte of vakantiedagen staan bij de kdv? Die zetten wij altijd in als we extra dagen nodig hebben.

Hier worden wel eens vergoed (individuele afspraken per medewerker), maar dan is er dus idd een groot werkgeversbelang en zijn er geen andere alternatieven.

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Wij hebben juist de 40 weken versie aangezien mn man in t onderwijs werkt. Voor de perioden dat hij vrij is, hoeft zij niet naar de kdv, dat is onzin. Eventuele ziektedagen moeten binnen 5 werkdagen gecompenseerd worden, dus daar hebben we helaas nu even niks aan. Normaliter kan ik wel dagen wisselen maar in dit geval gaat dat helaas dus ook niet.

Kreeg net te horen dat de baas niet van plan was tegemoet te komen dus helaas het viel te proberen, deze twee dagen zijn nu geregeld met t kdv.

De volgende keer heeft ie in zo'n zelfde geval gewoon pech, ookal komt t per saldo niet vaak voor, maar ik blijf niet aan de gang vanwege andermans sentiment, want bedrijfstechnisch is t geen probleem. Dr moet gewoon een poppetje achter een bureau zitten ookal doet die precies hetzelfde daar (ook zelfde uren trouwens) als vanuit huis. Dat sentiment kost dan dus 150,- min kot. Grom...

Ben in de regel blij met mn werkgever hoor, maar ben nu ff in moppermodus.

Deel Deze Pagina