9 maanden en waterpokken huisarts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kiki1986, 12 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Onze zoon van 9 maanden heeft waterpokken, helaas door onze dochter aangestoken zij had het een paar weken geleden. Hij heeft er erg veel last van en zit er helemaal onder. Waar ik me een beetje zorgen over begin te maken is het weinige drinken. Normaal drinkt hij nog 3 flesjes van 180cc en daarnaast over heel de dag slokjes uit zijn drinkbeker dit zal over de dag zo'n 100 tot 150cc zijn. Maar sinds 3 dagen drinkt hij zijn flessen niet of nauwelijks en water uit zijn drinkbeker probeer ik heb zo veel mogelijk te geven alles bij elkaar zal die zo tussen de 200 en 250cc zitten per dag. Vanochtend heb ik hem fruit gegeven en daarna moest hij opeens overgeven alles er weer uit. Ik begin me een beetje zorgen te maken hij heeft nog wel natte luiers maar geen volle meer zijn kleine plasjes. Is het verstandig om even langs de huisarts te gaan? En hebben jullie verder nog tips?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je kunt beter elk kwartier een slokje geven dan om de 3 uur bv een fles melk van 180cc.

Wat je nu kunt doen is kijken wat hij graag drinkt en dat geven en met een regelmaat een slokje aanbieden. Daarin maakt het nu minder uit wat hij drinkt, als hij maar drinkt. Dus roosvicee/diksap etc kan zorgen voor meer drinken. Hier mogen ze dan bijv pakjes drinken ipv normaal uit een beker.
    Evt ors geven of waterijsjes.

Het is niet erg dat de plasluiers minder zijn, als er maar geplast word.
    Als er gehuild word zonder tranen, de huid niet terug valt als je er aan trekt etc direct ha bellen. En als je je zorgen maakt kun je altijd bellen.
    Als hij minder dan de helft van normaal drinkt kun je ook even bellen.

Je kan evt ook een zetpil geven als je denkt dat het mindere drinken door pijn in de mond komt.

Zolang het alleen de waterpokken en slechter drinken is kan een ha weinig doen.

3. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam

Dankje voor je reactie. Ik zal eens roosvice proberen kijken of hij daar wat meer van drinkt.

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ha kan vrij weinig met waterpokken.
    Waar je je natuurlijk zorgen om maakt is de uitdroging. Hou zijn plasluier goed in de gaten. Zodra hij suf is ha bellen. Probeer zoveel mogelijk vocht er in te krijgen (water, sap, fruit, waterijsje). En als hij koorts of pijn heeft een zetpil.

Beterschap!

5. Chocolatecookie

23 jul 2012
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Onze dochter heeft nu ook de waterpokken. Ze dronk ook 2 dagen echt heel erg weinig. Heb ijsjes geprobeerd en dat ging ook niet echt. Nu is het wel weer normaal gelukkig en drinkt ze weer goed. Ze gaf overigens ook over.
    Had er ook nog oorontsteking bij. Schijnt vaker in combi met waterpokken te zijn.

Beterschap.

Deel Deze Pagina