Met de oudste duurde dit wel een half jaar voordat ik verder weg ging dan een boodschapje. De jongste wel wat sneller maar dan nog kort. Mijn oudste wordt bijna 4 maar is nog nooit zonder ons ergens gaan logeren. Ze mag, maar ze wil niet
Haha dat klopt wel hoor, in elk geval bij mij. Als dochter logeren is ben ik elk uur van de nacht wakker. Terwijl als ze thuis slaapt ik helemaal niet wakker word behalve als zij wakker is.
Bij een ander breng ik mijn baby nooit, behalve naar de creche in de kerk vanaf een maand of 5. Maar zeker met de jongste liet ik hem al vrij snel een halve dag of hele dag bij mijn man thuis. De oudste van 9 heeft ook zo haar behoeftes, en kan en wil de kleine niet overal mee naar toe slepen. Mijn oudste was net een week 5 toen ze voor het eerst op kamp ging, daar ben ik heel gemakkelijk in (wel met organisaties die ik zelf goed ken!) Logeren is hier ivm gebrek aan familie wat minder aan de orde, was denk ik vanaf een jaar of 5/6 dat ze heel af en toe ergens ging logeren.
Doe waar jij je goed bij voelt! Wij hebben altijd al hele fijne oppas voor onze oudste meiden, die ook nog eens op het kdv werkt bij de ukkies. Het voelde voor ons vrij snel goed om ook de kleinste bij haar achter te laten. We zijn zelfs met een week of 4 al samen uit eten geweest. Daarvoor ben ik ook regelmatig de pad op geweest en heb haar bij mijn man gelaten. Die draait ook nergens zijn hand voor om en kan het allemaal prima regelen. Ze is met 3 maanden voor het eerst wezen logeren. Dat vond ik uiteraard wel een beetje lastig, maar ook wel even erg lekker.
Als je er geen zin in hebt, ook echt niet doen Ik vond het ook lastig om mijn baby achter te laten bij (schoon)ouders toen ze nog zo klein was. Toen ze 6 weken was ben ik een avondje weggeweest en was ze bij mijn man, en na een week of 9 zijn we eens een avondje samen weggeweest. Maar de eerste keer dat ze een hele dag naar mn schoonouders ging heb ik een complete handleiding over haar geschreven, zo spannend vond ik het
Jij beslist zelf wanneer je voor het eerst zonder je kleintje weg gaat. Ik moest er ook niet aan denken die eerste weken en was er perongeluk achter gekomen dat een vriendin me mee uit eten wilde nemen. Heb mijn vriend vriendelijk verzocht dat op een laag pitje te houden. Nu is ze 13 weken en het voelt nu al heel anders. Jij zult zeker ook een moment krijgen dat je eraan toe bent zonder je kleintje weg te gaan. Begin eventueel met naar de winkel te gaan of de friture. Gewoon even een half uurtje en dan kun je dat zo opbouwen op je eigen tempo. Vooral dat doen wat jij wilt. Niemand anders kan dat voor je beslissen