Is dat normaal? Ook voor een baby van 16 weken (3,5 maand)? Sinds een week of twee ofzo protesteert die van ons wanneer het tijd is om te gaan slapen. En het lijkt wel steeds erger te worden. Was het eerst alleen maar bij sommige slaapjes, is het nu bij allemaal. Was het eerst op het moment dat ze in bed word gelegd, is het nu al zodra we het bedtijdritueel beginnen. We brengen haar naar bed zodra ze vermoedheidssignalen laat zien: gapen en/of duimen. Maar ze moet nu dus altijd huilen. Het lijkt wel alsof ze steeds beter doorheeft dat ze naar bed word gebracht. Eenmaal in bed huilt ze een paar minuten met dichte gezwollen oogjes (duidelijk moe dus), totdat ze haar duimpje vind. Dan valt ze in slaap. Overdag slaapt ze vaak niet meer dan 45min. Ze wordt vrolijk kletsend wakker. Daarna kan ze ook niet langer wakker zijn dan 45min-60min. Heel anders dus dan de 90min wakkertijd die overal beschreven staat. Behalve aan het eind van de middag: vanaf een uur of 16.00/17.00 wilt ze echt niet meer slapen en is uiteindelijk zo uren wakker (jengelen na 60min) totdat ze rond 19.30 naar bed gaat. Eerder in bed helpt niet. Ik vind het zo zielig dat ze steeds zo moet huilen met het naar bed gaan. En ik vind het ook helemaal niet prettig dat ze zo lang wakker is in de namiddag, lijkt me dat ze zich helemaal niet lekker voelt dan om zo lang wakker te zijn Huilen jullie kindjes ook zo bij bedtijd? En zijn ze ook zo lang wakker in de namiddag?
Mijne is wat jonger morgen 12 weken. Maar huilt ook vaak als ze naar bed gaat. Het was een tijdje minder maar sinds gister is het weer begonnen. Niet leuk maar als ze moe is probeer ik haar maar even de tijd te geven in slaap te vallen. En idd eind van de middag wil ze niet in bed. Nooit gewild ook. Gelukkig vermaakt ze zich wel goed.
Hier ook. Al vanaf dag 1. Het is nu weer erger dan een paar weken terug, ik weet ook niet waarom Na een half uur is ze weetrecht moe en begint alles opnieuw. Ze duimt niet. Zodra ze haar vingertjes in hart mondje komen is ze weer klaarwakker.
Mijn dochter huilt standaard 5 min voordat ze gaat slapen, bij welke slaap dan ook. Sommige baby's hebben dat gewoon 'nodig' om in slaap te komen.
Mijn zoontje huilde nooit voor het slapen gaan, maar sinds 1,5 week is dit veranderd. Vooral 's avonds is het drama. Al twee avonden ben ik twee uur bezig om hem te kalmeren. Ze zijn bijna even oud....hopelijk is het een fase?