Hoe geef ik mijn baby venkelthee?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Birgitte, Dec 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    Vanuit diverse kanten heb ik begrepen dat venkelthee helpt tegen darmkrampjes bij baby's. Wat mensen alleen vergaten te vertellen (en ik vergat te vragen) is hoe geef ik mijn dochter die thee? En hoe vaak, hoeveel en op welk tijdstip precies. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan helpen? Helpt het ook echt want het lijkt mij nogal goor.

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

niet doen! het kan namelkijk al snel averechts werken en dat wil je echt niet!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik geloof dat het tegenwoordig wordt afgeraden.. Er zit een stofje in dat kan helpen, maar ook een mini-giftig stofje. Dus dat advies is iets achterhaalt ;)

Er zijn wel wat middeltjes op de markt die zouden moeten helpen. Bijv infacol

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik zou het niet geven! Wordt afgeraden o.a. door het voedingscentrum.
    Als je bv geeft, zou je zelf een kopje venkelthee per dag kunnen drinken. NIet meer, dan werkt het averechts.

5. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ik dronk zelf thee met o.a. venkel erin (was 'speciale' geboortethee), maar dat gaat inderdaad alleen maar op als je borstvoeding geeft.

Zelf helaas geen positieve ervaringen met Infacol en Cinababy e.d., maar misschien helpt het bij jullie wel goed..

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Nee!! Venkelthee zorgt er juist voor dat de darmen in de knoop raken, moet je echt niet doen.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Rooibosthee zonder looizuur schijnt ook te helpen en is vriendelijker met de thee kan je de voeding aanmaken (flesvoeding) Maar inderdaad infacol of beter sab simplex. Met cinababy geen ervaring.

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Geen venkelthee idd! Rooibosthee hielp hier wel, deed het gewoon door de flesvoeding. Maar infacol werkte toch echt vele malen beter!

9. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Venkelthee heeft hier wel geholpen. Ik gaf het in een flesje tussen voedingen door.

10. fafje

fafje Niet meer actief

dit is ook wat mij is verteld door apotheker....het wortd niet mee rgeadviseerd...

tis vervelend...maar het hoort er helaas bij ...veel fietsen met de beentjs hielp hier wel...

11. Blinq

Blinq Bekend lid

Jan 12, 2011
    708
    0
    0
    Inderdaad rooibos thee en abc Dolphilus poeder bij elke voeding. Werkt hier in ieder geval super! :D

Share This Page