Hoi hoi, Ons dochtertje is nu 4 weken en weegt 3830 gram. Ze drinkt goed haar flesjes en we komen meestal aan het eind van de dag uit op het mamimale aantal cc aan voeding. Nu krijgt/drinkt ze rond de 700cc met uitschieter naar 725/750cc. We bieden haar flesjes aan van 120/4. We merken dan dat ze wel over kan op 6 voedingen en overdag gaat dat ook prima en laat ze 4 uur tussen de voedingen. Soms 4,5 uur. Maar het probleem komt s'avonds dan wilt ze haar laatste fles eerder omdat ze trek heeft en laat er niet 4 uur tussen maar soms zelfs maar 2,5 á 3 uur met het gevolg dat de laatste fles te vroeg uitkomt rond 21.30. En dan meldt ze zich weer half 2 en half 6 en vooral dat half 6 vind ik een vervelende tijd want daarna slaapt ze niet meer. Is dit een teken dat ze nog niet toe is aan 6 flessen en wij haar beter 7 flessen kunnen aanbieden? Maar hoeveel cc er dan in want 7 x 135cc is teveel (al denk ik dat ze dan wel laat staan omdat er minder tijd tussen de voedingen zit 3 uur i.p.v. 4 uur. Ik hoor graag wat jij denkt dat het beste/handigste is!! O ja we zouden het overdag misschien wel meer kunnen rekken dan 4 uur maar dan ben ik bang dat ze dag/nachtritme omgaat gooien want langere tijd ertussen laten moet ze juist s nachts doen lijkt me? Bedankt alvast. Groetjes Vruchtje24
Hoi hoi, De meeste kinderen willen in de avond wat meer drinken en vooral aandacht. Ze zijn dan meer wakker en hebben daardoor ook eerder honger. Ik heb even de voedingstijden opgeschreven Volgens mij is het nu: 05.30 09.30 13.30 17.30 21.30 01.30 Ze komt dan om de vier precies. Alleen is het schema niet zo handig. Wat je kunt doen is een dag iedere voeding een kwartiertje opschuiven. Je krijgt dan 05.30 09.45 14.00 18.15 22.30 02.45 07.00 De dag erna zou ze dan goed in het schema moeten zitten. Ze zou wel op zes voedingen kunnen hoor. De nacht eraf is te vroeg. Als je dit niet zitten, zou je ook kunnen proberen om het badje in de avond te doen. Dan zijn ze ook wat moeier. Groetjes en succes Adrienne
Bedankt voor je antwoord. We laten haar meestal zelf komen beetje op verzoek dus. Het probleem is alleen dat ze dus niet altijd die 4 uur ertussen laat en soms eerder komt. Zoals vandaag kwam ze 2:30 - 130cc toen 7:30 - 110cc en 11 uur 95cc. Nu ze om 11 uur maar 95cc op heeft verwacht ik haar eerder doordat ze minder heeft gedronken en de 4 uur ertussen niet haalt wat inhoudt dat we vanavond eerder uitkomen. Lastig hoor!! Maar met de schema's hierboven moet je dus wekker zetten s nachts en s morgens anders wijk je zo van schema af?? Zoals ons kleintje er vannacht ook keer 4,5 uur en tweede keer 5 uur tussen liet
Hoi hoi, Nee hoor, niet doen, de wekker zetten 's nachts. Het was alleen maar een manier om de tijden te verzetten. Ze heeft er wel vannacht 5 uur tussen gelaten, dat is prima natuurlijk. Daaraan merk je dat ze naar de 6 flessen gaat. Het kan best zo zijn dat ze de ene dag 7 flessen wil en de andere dag 6. Dan is het even aanrommelen, maar je zult zien dat ze daarna weer haar eigen schema krijgt. Groetjes Adrienne