onrustig

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Nataly1972, May 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,300
    1,464
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Mijn zoontje van ruim 5 weken is erg onrustig vind ik. Hij maait veel met zijn armen als hij in bed ligt en kreunt en steunt er dan bij. Dit gaat eigenlijk de hele dag door als hij tussen de voedingen in bed ligt. Als ik bij hem ga kijken dan heeft hij vaak de ogen open.

Ik hanteer al weken de rust en regelmaat regel. Wakker worden,voeden, knuffelen, even spelen in de box en bij de eerste tekenen van moeheid naar bed.

Meestal hoor ik hem dan het eerste half uur niet maar daarna is het eigenlijk wel elke 10 minuten, soms wel elke 5 minuten, kreunen en steunen. We hebben een camera op zijn kamer en dan kan ik zien dat hij met zijn armpjes aan het zwaaien is.

Er zit sinds een paar dagen ook steeds korter tussen zijn laatste avondfles om 22.00 uur en zijn nachtfles. Vorige week kwam hij nog tussen 03.30 en 04.00 maar nu al om 02.00 uur. Hierin stuur ik niet maar ze moeten er toch langzamerhand meer tijd tussen laten ipv eerder komen 's nachts?

Hij krijgt 6 flessen van 150+5 inclusief de nachtfles (hij weegt ongeveer 4500 gram), meestal laat hij hiervan zo'n 20 tot 30 cc staan per fles maar de avondfles om 22.00 uur gaat wel helemaal op. Kan ik in deze fles johannesbroodpitmeel voor meer verzadiging doen zodat hij weer wat langer slaapt in de nacht?

Ik ben bang dat hij zo heel erg moe wordt en daardoor niet meer kan slapen. Hij kan niet overprikkeld zijn want ik ga nauwelijks met hem de deur uit en ben veel thuis om hem maar niet te overprikkelen.

Ook nu begint hij weer te kreunen na zijn fles van 18.30, hij is om 19.00 uur naar bed gegaan en het is nu 19.30.

Ik maak me hier wel zorgen om want zo slaapt hij toch niet veel. Mijn andere zoontje was een echt slaapkop toen hij zo klein was en die sliep met 8 weken door en liet er elke keer wat langer tussen zitten in de nacht. Maar mijn jongste zoon doet dat dus helemaal niet.

Wat kan ik doen en wat is jullie advies?

Groetjes
    Nataly

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Lastig voor jullie hoor! Hoe is het met zijn ontlasting? Omdat hij zo kreunt en steunt denk ik daaraan. Of darmkrampen. Ik vind dat een baby niet mag kreunen. Verder zijn jullie goed bezig.

Hoe lang doet hij over zijn fles en welke fles heb je? Ook daar kan het aan liggen.

Voor de krampen kun je infacol gebruiken. Johannesbroodpitmeel mag gerust hoor.

Hij krijgt wel genoeg voeding in ieder geval.

Wat heel goed helpt is een puckababy. Dat is een slaapzak waar ze met de armen inzitten. Ze vinden dat heerlijk, en slapenm dan veel beter. Op internet is er van alles over te vinden.

Groetjes Adrienne

3. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,300
    1,464
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Wij gebruiken al vanaf week 2 voor elke voeding infacol. Het is geen kreunen en steunen van de pijn of van het drukken maar meer omdat hij maait met zijn armpjes en wakker is/blijft. Als hij moet poepen dan loopt hij rood aan en maakt echt een drukkend geluid.

Hij heeft 2 keer per dag een poepluier, rond 12.00 s' middags en 20.00 uur 's avonds dus dat is ook wel goed. Zijn poep is geel/groen van kleur en ziet er gewoon uit.

Hij doet zo'n 20 minuten over de fles en we hebben de avent fles met speen nummer 1. Ik heb de dr Brown fles al geprobeerd maar daar doet hij een uur over om deze leeg te krijgen dus die gebruik ik niet meer.

Kan ik een puckababy gewoon kopen en gaan gebruiken, moet ik dit niet eerst overleggen met het CB? Ik denk namelijk dat het ligt aan het maaien met zijn armpjes dat hij daarom niet goed in een diepe slaap komt en gaat kreunen.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Kun je even overleggenmet CB, maar wacht dan niet tot je de volgende keer ernaar toe moet, maar bel even.

Voor de rest lijkt alles goed te gaan hoor.

Groetjes en succes

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,300
    1,464
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Bedankt voor je adviezen, die helpen echt.

Ik moet zeggen dat het de laatste 2 dagen wel wat beter gaat. Hij kreunt en maait nog wel steeds met zijn armpjes dus dat van die puckababy ga ik inderdaad met het CB overleggen, ik heb maandag 7 mei een afspraak staan en dat wacht ik nog even af.

De laatste 2 nachten gaan ook weer beter, gisteren kwam hij om 03.15 en vanacht zelfs pas om 03.30 en de laatste fles was om 22.00 uur. Dat gaat dus weer goed. Misschien heeft hij een sprongetje gehad of een regeldag en was hij daarom zo van slag.

Bedankt.

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Graag gedaan!

Groetjes Adrienne

7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,300
    1,464
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Even een update, mijn zoontje slaapt nu voor het eerst in de puckababy en ik heb hem al 2,5 uur niet gehoord.

Ben alleen bang dat als hij hier straks weer uit moet ivm omrollen hij weer gaat maaien met zijn armpjes en slecht gaat slapen en dat we hem de puckababy echt moeten afleren.

8. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

De puckababy moet inderdaad weer afgeleerd worden, alleen dan hebben ze veel meer controle over de armen, dus dan is dat maaien weg. Je zou over kunnen stappen straks meteen naar een slaapzak.

Probeer een beetje bij de dag te leven, het heeft geen zin je nu al zorgen te maken over wat er over een paar maanden speelt bij een baby.

Groetjes Adrienne

Share This Page