Fotocamera voor beginners

Discussie in 'De lounge' gestart door Afua32, 26 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afua32

Afua32 Bekend lid

21 okt 2018
    596
    246
    43
    Vrouw
    Hoi dames,

Ik wil graag beginnen met fotograferen.
    Ik wil voornamelijk portretfoto's en foto's van onze reizen gaan maken.
    Wie heeft er tips voor een goede camera?
    mijn budget is max 750,-.

2. kimmv2

kimmv2 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.067
    447
    83
    Ik heb een Canon EOS 400D, dat een fijn i stapmodel.

Afua32 vindt dit leuk.
  3. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Hier heb ik nu sinds 2 jaar een canon 77D. Erg fijne camera makkelijk in gebruik. Ook heeft ie veelzijdige functies en als je van de auto focus af wilt en zelf gaat leren instellen legt de camera het je heel handig uit dmv visuele plaatjes.
    Ben er heel blij mee en ook al vele mooie foto’s mogen schieten met deze camera :)

Afua32 vindt dit leuk.
  4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Ik zou kijken voor een spiegelloze (systeem)camera. Dat is toch de toekomst en het voordeel is dat ze licht zijn (handig voor op reis).

De meeste merken hebben instapmodellen. Daar zou ik me op gaan richten. Daar kun je een flink aantal jaar mee vooruit en tegen de tijd dat je aan iets anders toe bent, dan weet je waar je op moet letten. Hetzelfde voor objectieven: neem de optie met kitlens. Niet de beste, maar heel goedkoop. Zo weet je beter welk bereik je handig vindt bijvoorbeeld en kun je beter een keuze maken voor een goed objectief.

5. Afua32

Afua32 Bekend lid

21 okt 2018
    596
    246
    43
    Vrouw
    Bedoel je dan een systeemcamera? Kan je nog uitleggen waarom dat de toekomst is? Het lijkt me wel fijn dat het licht en compact is om mee te nemen maar wil wel graag goede foto's kunnen maken.

6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Ja systeemcamers/spiegelloze, dat is hetzelfde.

Ik zit bij een fotoclub en ik zie iedereen langzaam overgaan, ook de zeer fanatieke/ veeleisenden/ professionals. Spiegelreflexcamera's zijn duidelijk op hun retour.

Een systeemcamera is geen hybridecamera. Die zag je vroeger veel: compactcamera waarbij je zelf eea kon instellen.

7. Afua32

Afua32 Bekend lid

21 okt 2018
    596
    246
    43
    Vrouw
    Oke bedankt, ik ga me er eens in verdiepen.
    Wat een goed idee een fotoclub:thumup:

Deel Deze Pagina