Wanneer zorgverlof mogelijk

Discussie in 'De lounge' gestart door Spectre, 26 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.893
    8.066
    113
    Er zitten wel bepaalde voorwaarden aan langdurig of kortdurend zorgverlof. Ik zou het bespreken met je leidinggevende en HR. Mocht je meer info willen mag je me altijd een pb sturen.

Spectre vindt dit leuk.
  2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik sluit me ook wel aan bij @Eppo82 , denk inderdaad ook eens buiten de box en kijk wie in de omgeving kan helpen. Mensen zijn tot veel meer bereid dan je soms denkt, maar ze bedenken het zelf vaak niet. Daar valt vaak best wat te halen omdat mensen vaak toch al lopen en het dus weinig extra voor ze is.

Zeebra vindt dit leuk.
  3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.838
    18.590
    113
    Vrouw
    Dat is altijd lastig inschatten hoe er gereageerd gaat worden:rolleyes: Groot bedrijf dus je voelt je al snel een nummertje..
    Maar dat is ook nog een idee! Paar uurtjes alleen met de jongste lukt nog wel, dan zou ik de 'gemiste' uren op mijn vrije dag kunnen inhalen.

Merlino vindt dit leuk.
  4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.838
    18.590
    113
    Vrouw
    Dat geloof ik ook wel hoor. Alleen heb echt totaal geen contact met ouders van kinderen bij de opvang/bso. Dan vind ik het ietwat 'gek' om te vragen 'sorry maar zou jij mijn kinderen thuis kunnen brengen'. Bij een kennis vind ik dat weer heel anders. Heb goed contact met de buurvrouw, maar ook een druk werkleven ;)
    Maar bedankt voor de tip! We gaan zeker een oplossing vinden en hopelijk denkt mijn werkgever ook een beetje mee.

5. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Is het niet mogelijk om een oppas te vragen om ze even op te halen en thuis te brengen?
    Misschien wil je werkgever wel voor dat halfuurtje betalen? Is misschien nog altijd gunstiger voor hen dan jou 2 uur eerder naar huis moeten sturen?
    En kun je niet wat eerder op werk beginnen zodat je eerder naar huis kan?
    Of kunnen de kinderen niet wat langer op de opvang blijven?

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik snap je gevoel daarin en zeker bij de jongste is het lastig, maar misschien eens polsen bij de opvang? Zij hebben misschien een idee wie eens een keer zou kunnen helpen. Het is momenteel ook extra lastig omdat je andere ouders waarschijnlijk minder ziet.
    Het is het fijnst als je werkgeven inderdaad mee kan denken, zeker als jijzelf al aangeeft je flexibel te willen opstellen. Dan hoop ik heel erg dat je werkgever daar in mee beweegt en dezelfde flexibiliteit heeft. Sterkte in ieder geval, het is een rottige situatie .

Spectre vindt dit leuk.
  7. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.024
    3.257
    113
    Heb je geen buurmeisje/jongen van een jaar of 16 of zo die voor een paar euro heen en weer zou willen lopen en je kinderen even kan ophalen?

Maar verder zou ik gewoon in gesprek gaan met je baas, in overleg is er vaak heel veel mogelijk.

Mamavandrie34 en Spectre vinden dit leuk.
  8. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    Ik heb een tijdje een buurvrouw geholpen door haar kind mee te nemen naar school ivm een operatie. Mensen voelen zich enorm bezwaard maar het is echt geen enkele moeite! Vraag eens rond om te kijken wat er mogelijk is. Vaak gaan er kinderen naar de opvang die jij kent van school of je omgeving. Wellicht willen die je kind meenemen.

En overleg met je werkgever over de mogelijkheden. Het is een tijdelijke situatie en een goede werkgever denkt mee. Ook om uitval van jou te voorkomen.

Wat je kunt doen is boodschappen laten bezorgen. En koken voor meerdere dagen en dan in porties in de koelkast of magnetron. En jouw man kan natuurlijk ook overdag in alle rust koken. Dan kan jij het in de avond opwarmen.

Spectre en Zeebra vinden dit leuk.
  9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.838
    18.590
    113
    Vrouw
    Voor meerdere dagen koken deden wij al regelmatig ivm met mijn late dienst ;)
    Maar het is geregeld! Ik ga om de week de uren inhalen op mijn vrije dag. Bedankt voor het meedenken.

hummeltje5, MyMiracle, Ysabella en 8 anderen vinden dit leuk.
  10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wat fijn dat er een oplossing is waar jullie gezamenlijk uit zijn gekomen. Succes verder met het traject van jouw man, hopelijk komt er verbetering.

Spectre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina