Beste verloskundige, Ik vroeg me af wanneer de baarmoedermond zich sluit bij een zwangerschap. Ik ben vandaag 6 weken zwanger en heb met 4 weken redelijk wat oud bloed verloren (innesteling vermoed ik). Sinds enkele dagen heb ik terug wat bruine/beige afscheiding bij het afvegen. Zou dit nog steeds kunnen zijn van de innestelingsbloeding? Ook merkte ik dat mijn baarmoedermond nog steeds wat open staat, is dat normaal? Mijn temperatuur blijft wel keurig hoog en ik heb verder geen last van krampen of rood bloedverlies. Alvast hartelijk dank voor jullie antwoord! Groetjes, Konijn
Hoi hoi, Als je zwanger bent veranderd je baarmoedermond een beetje daardoor lijkt het alsof het open staat maar er vormt zich een soort kuiltje. Omdat je wat last hebt van bloedingen kan het ook wat open staan. Probeer er niet te veel aan tekomen want een baarmoedermond is kwetsbaar in de zwangerschap je kan daardoor je baarmoedermond beschadigen waardoor je bloed gaat verliezen. Imke
Dank je wel voor je antwoord! Dat is heel interessante informatie die ik nog nergens gevonden had! Ondertussen ben ik 7 weken zwanger en heb ik nog steeds bruinverlies. Daarnet was het zelfs zoveel dat het net op een lichte ongesteldheid leek, maar wel nog steeds bruin. De echo op 6 weken toonde nog geen vruchtje maar wel een vruchtzakje dat mooi op schema zat. Komen jullie dat wel vaker tegen, zo'n constant bruin bloedverlies gedurende de eerste weken? Moet ik toch opnieuw een echo laten maken om te kijken vanwaar het bloedverlies komt of gewoon afwachten?
hoi we zien wel vaker dat je veel oud bloed verliest. Het heeft geen zin om nu een echo te laten maken, gewoon even afwachten. Mirjam
Dank je wel Mirjam! Ik heb nog één vraagje. Ik besef heel goed dat jullie geen glazen bol hebben, maar misschien komen jullie dergelijke zaken regelmatig tegen in jullie praktijk. Afgelopen vrijdag heb ik een flinke bloeding gekregen die van 15u tot 's avonds geduurd heeft. Ondanks dat het leek op een matige menstruatie, had ik geen krampen en verloor ik ook geen stolsels. Zaterdagochtend was de bloeding voorbij en tot nu verlies ik nog restjes oud bloed, al wordt dat ook minder ondertussen. Zaterdagochtend hebben we ook een uitwendige echo gehad - dus na de bloeding - en er was een vruchtje te zien. De hartactiviteit konden ze spijtig genoeg niet zien, maar het echo-toestel is ook sterk verouderd en ze maken normaal pas echo's vanaf 8-10 weken. Volgende week mogen we opnieuw langsgaan voor een echo. Nu vraag ik me af of de kans reëel is dat die bloeding een poging tot een miskraam was en dat ik nu mogelijke en missed abortion heb gehad. Komt dat voor, dat een miskraam eigenlijk mislukt? Anderzijds besef ik nu dat ik die ochtend even aan mijn baarmoedermond gevoeld had, en al is de bloeding pas enkele uren later begonnen, misschien was het toch een gesprongen adertje of dergelijke. Alvast heel erg bedankt, Een ongerust konijn Zijn jullie al zoiets tegen gekomen?
Hoihoi, Je wilt heel graag zekerheid en je zegt het ook al zelf....wij hebben geen glazen bol. Ik heb beide weleens meegemaakt....een dame die zoveel bloedverlies had gehad dat we echt dachten dat het niet goed was en daar spartelde heerlijk een kindje en sommige hebben geen bloedverlies en is het toch mis. Het is afwachten meis.... We duimen voor je! Imke
Voor de volledigheid laat ik nog maar even weten hoe het afgelopen is (mochten andere vrouwen in gelijkaardige situaties dit onderwerp lezen). Spijtig genoeg is op 9 weken een missed abortion vastgesteld. Bij ons was het bloedverlies dus geen goed teken en waarschijnlijk een poging tot een miskraam geweest. Komt het eigenlijk vaak voor dat de eerste zwangerschap in een MK eindigt? Vaker dan bij de volgende zwangerschappen? En loop je na een MK meer kans om opnieuw een MK te krijgen?