Dag dames, Ik vertelde een collega (ze weet dat wij proberen zwanger te raken) dat mijn menstruaties erg licht zijn. Lees: 3 dagen heel erg licht bloedverlies, heb zelfs geen maandverband of tampon nodig. Ze zei dat het best kan zijn dat mijn hormoonhuishouding verstoord is. Wellicht een te laag oestrogeenlevel. Hierdoor te dun baarmoederslijmvlies en hierdoor kleinere kans op innesteling. Weten jullie hier meer over? En wat kan ik hier aan doen?
Eind mei spiraaltje laten verwijderen. Nu in ronde 5. We hebben al twee meiden. Heb vandaag de huisarts gebeld. Die adviseerde om een test te doen (maar heb ik al gedaan en die was negatief) en mijn volgende menstruatie af te wachten. Als die weer licht is, een afspraak maken met de huisarts.
Zover ik weet zegt de hoeveelheid bloedverlies niks over de dikte van je baarmoederslijmvlies. Ik had al bijna 2 jaar geen normale cyclus, als ik al bloedde dan alleen een lichtroze druppel, en verder niks. Desondanks ben ik toch spontaan zwanger geraakt. Ik zou niet teveel naar die collega luisteren maar naar de huisarts gaan voor een doorverwijzing naar de gynaecoloog.