Wanneer zou jij de zwangerschap bekend maken? Advies gevraagd!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anne144, 17 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Waarom verwerk je de aankondiging niet in je trouwgelofte? En dan laat je de fotograaf de reacties van het "publiek" vast leggen :) Alle familie en vrienden (of iig de meeste denk ik) waar je het meest van houd vertel je het dan gelijk in een keer :)

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Je kan toch net alsof roken? Hihihi.

3. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Aan me moeder heb ik t meteen verteld! Zij is alles voor me en verdient t ook om te weten ze houdt t wel geheim ook me zus weet t want Door haar heb ik juist een test laten doen haha. En wat de rest betreft vertel ik niet.. ik ga t niet meteen ronduit lopen vertellen al ben ik over de 3 maanden heen. Mensen zien t toch aan je buik en als ze t vragen zeg ik JA :D

4. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Wij hebben het pas verteld na een eerste goede echo ivm we eerder 2x een miskraam hebben gehad.
    De eerste x hebben we het met 5 weken verteld, met 6.4wk een vmk de tweede keer met 7 weken verteld, met 11.3wk een missed abortion en deze keer hebben we het pas met ruim 11 weken verteld omdat ik gewoonweg te bang was dat het weer mis zou gaan.

Maar in ieder geval zou ik gewoon doen waar jij je goed bij voelt... wij hebben het aan gepakt zoals wij dachten dat goed was maar dat betekent natuurlijk niet dat dat voor jullie ook de manier is.
    Gewoon doen dus waar je een goed gevoel bij hebt en vooral heel veel plezier met het vertellen :)

5. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    We vertelden het direct aan onze ouders. Geen haar op ons hoofd die er over na dacht om het voor ons te houden haha.. :)

6. rsp

rsp Lid

6 aug 2013
    50
    0
    0
    Wij hebben met 7 weken zelf een echo laten maken omdat ik echt niet kon wachten tot de geplande echo. Toen daarop te zien was dat het hartje klopte hebben wij het gelijk verteld aan iedereen. Leuke verrassing op je bruiloft om het iedereen te vertellen. Vind ik dan haha

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier gewoon gelijk verteld, ook omdat ik het aan hun zou vertellen als ik een miskraam zou hebben.

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    ik zou het na de bruiloft doen en de bediening inlichten dat ze voor jouw een glas alcoholvrije wijn of iets wat er op lijkt inschenken.

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik zou niks vertellend en een mooi "souveniertje" meebrengen terug van jullie huwelijksreis!!:D:D

10. S85

S85 Lid

5 mrt 2014
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik denk dat jullie moeten doen waar jullie het beste gevoel bij hebben.

Je zou het voor de bruiloft kunnen vertellen aan de belangrijke mensen om je heen, maar je zou inderdaad op de bruiloft zelf ook deze leuke aankondiging kunnen doen. Denk niet dat het je bruiloft zal overschaduwen, misschien juist extra speciaal maken dat er een klein baby'tje in je groeit en iedereen altijd leuk reageert op een zwangerschap. De sfeer op een bruiloft zou er perfect bij kunnen passen. Zou wel het ideale moment zijn :).

Wij hebben het zelf al heel snel verteld, geloof met 5 weken al. Ik kon het echt niet langer binnen houden en moest het aan mijn ouders vertellen van blijdschap...

Succes met je keuze en wens je een fijne bruiloft toe.

11. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    ja ik zou persoonlijk na de vakantie doen
    (dus na de 10wk)

maar ik ben zoiezo niet echt van het zo vroeg vertellen :)

12. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ouders wisten het bij 5 weken ivm Kerst en de combinatie van geen wijn drinken. Zou het jammer hebben gevonden als de vermoedens er al zijn voordat ik het verteld heb. Nu was het een grote verrassing.
    De rest hebben we het na 11 weken verteld. Was voor alle ouders/broer/zusje wel lastig om zolang hun mond te houden ;)

13. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Als je het nog niet wil vertellen omdat je bang bent dat alle aandacht uitgaat naar je zwangerschap en niet meer naar het trouwgebeuren dan vertel je het nog niet.

Wij wachten ook tot we een goede echo + een goede uitslag hebben van de combinatietest. Dan ben ik wss 12 weken. En dat heeft NIKS te maken met het wel of niet een goede band hebben met mijn/zijn ouders. We willen zelf wat meer zekerheid, de vreugde zal straks er alleen maar groter om zijn.

Over drinken en roken:
    Op mijn eigen bruiloft kon ik ook geen glas wijn op krijgen. Was veel te hyper en te druk met alles en iedereen (op een leuk manier hoor :D).
    Als je nog gaat proosten met iedereen kan je gewoon standaard alcoholvrije wijn oid doen onder het mom van: er zijn mensen die nog moeten rijden en mensen die geen alcohol mogen.

Smoezen voor op je grote dag:
    -Glas aannemen, nepslokjes nemen en dan later per ongeluk ergens laten staan.
    -Zogenaamd al een glas op hebben en zeggen dat het niet zo lekker valt, zal wel door de spannende en drukke dag komen.
    -Onopvallend alcoholvrij laten inschenken.
    -Als iemand je vraagt mee te gaan roken zeg je: straks, ik moet eerst even oom en tante begroeten/wat te eten pakken/naar de wc/ en vervolgens vergeet je helemaal te gaan roken.
    - Bij roken zogenaamd panisch zijn dat er as op je jurk komt, want dat was je vanochtend ook al overkomen en bijna een brandgaatje gehad. Dus nu even geen sigaret.
    En zo zijn er vast wel meer smoezen.

Bovendien zit je echt niet de hele avond bij alleen je ouders en vriendinnen (tenzij je echt met een kleine groep bent). Dan zit je even bij die en dan bij die. Je wordt echt niet de hele dag/avond scherp in de gaten gehouden. Mensen vieren ook hun eigen feestje. Zeker als er veel familie en vrienden zijn dan raakt iedereen lekker aan de klets.

14. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Het is inderdaad heel persoonlijk wat je het beste moment vind om het te vertellen.
    Zelf was ik 7 weken zwanger toen ik met o.a. mijn ouders een paar dagen weg ging. Omdat ik toen al last van misselijkheid had en geen zin had om er omheen te draaien hebben wij het op de eerste avond toen we weg waren verteld. Wel voelde het bij mij pas goed om te vertellen toen ik zeker wist dat we een kloppend hartje hadden, dus ik heb de dag voordat we weggingen alvast een echo laten maken welke ik zelf heb ingepland bij het echoburo en dus ook zelf heb betaald.

Op je bruiloft zou je er ook aan kunnen denken om een fles alcoholvrije wijn te bestellen, die je dan zelf op kunt drinken. Op die manier heeft niemand in de gaten dat je geen ' echte' wijn drinkt en hoef je dus geen vragende blikken te ontwijken.

15. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Aangezien je zegt dat je wel een sigaretje en wijntje lust zou ik het voor de bruiloft vertellen.
    Anders krijg je misschien dat je op de bruiloft blikken krijgt en jij bent zelf ook op je hoede dat je niet per ongeluk toch een borrel neemt. Het schept duidelijkheid en dan kun je bij de bruiloft lekker je gang gaan.
    Maak er anders iets leuks van. Vertel het jullie ouders al voor de bruiloft maar tijdens de dienst oid bijvoorbeeld aan de overige gasten.
    Wij hebben het zelf bij 8 weken verteld. We hadden de 1e echo gehad en hadden vooraf gezegd dat we langs directe familie zouden gaan als alles goed was. We bleken korter zwanger te zijn dan gedacht maar desondanks toch voor gekozen om het zo vroeg al te vertellen.

16. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik heb het mijn ouders, schoonmoeder en beste vriendin meteen verteld. Ik wilde voor de rest wachten, maar ik heb een risicovol beroep wat bij 7 weken nog maar eens bewezen werd en heb toen besloten het te vertellen zodat ik andere werkzaamheden kon gaan doen.

Ik denk dat je het moet vertellen wanneer jij je er goed bij voelt en ook aan wie..;)

17. Anne144

Anne144 Actief lid

14 mrt 2014
    280
    99
    28
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

Super bedankt voor al jullie reacties, tips, ervaringen etc.
    Heb ik zeker heel veel aan gehad, maar ook steeds meer twijfels Hahaha omdat iedereen er weer anders overdenkt.

Ik heb alles tegen elkaar afgewogen, en we hebben besloten om het na het trouwen te vertellen. Ik ben idd bang dat het op het trouwen anders alleen maar over zwangerschap en baby's gaat....
    Ook de nu spannende tijd voor het trouwen zeker voor mijn ouders wil ik niet extra verdubbelen met dit nieuws.
    Ik heb de dag voor het trouwen een vroege echo, bij een echopraktijk voor eigen rekening, dus vertellen het de dag na het trouwen met echo. En om de andere het op de bruiloft te vertellen vind ik wel net een beetje te vroeg bij 7 weken.
    Terwijl ik dit aan het typen ben krijg ik weer twijfels oooohhh wat een lastige keuze.
    Maar vind het toch leuker om eerst het trouwen te vieren, en dan het volgende hoofdstuk te vertellen Hahaha

Echt bedankt voor alle reacties erg fijn.

Groetjes

18. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik ben overigens zelf paar jaar geleden op een trouw van vrienden aanwezig geweest en zij was 4 weken zwanger.

Maar ze heeft voor iedereen gezwegen tot ze 12 weken ver was :).

Als "bedanking" en aandenken kregen we 2 maand later een foto van die dag met de mededeling dat ze een half jaar later met 3 zouden zijn.

Heb toen overigens helemaal niet opgehad dat ze niet dronk. En we zijn tot bij de laatsten gebleven en hebben het pas getrouwde koppel nog zelf thuis afgezet na het feest.

19. Anne144

Anne144 Actief lid

14 mrt 2014
    280
    99
    28
    NULL
    NULL
    Dat vind ik trouwens ook een erg leuk idee! Ik ga wel iets met de fotograaf regelen. Leuke foto, iets met buik ofzo!! En dan pas weken later inderdaad als bedankjes iets van " namens ons drie!!!??? :p

Bedankt

20. S85

S85 Lid

5 mrt 2014
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dat is inderdaad ook echt een gaaf idee!

Deel Deze Pagina