Hallo meiden, Ik ben momenteel 27 weken zwanger van ons 2de kindje. Woon in België en beval dus zoals de meeste vrouwen hier gewoon in het ziekenhuis en verblijf daar dan ook 4-5 dagen. Nu vroeg ik me af wanneer je zo ongeveer je ziekenhuistas moet klaarmaken en de eerste kleertjes moet gaan wassen? Ik heb echt geen idee meer wanneer ik dit bij mijn zoontje heb gedaan.. Volgens mij moet het bij de 2de wel iets sneller klaarstaan of is dat niet perse nodig? Bedankt alvast Groetjes
Ik heb het nog niet klaar hoor..en jij moet nog wel even Kleertjes ben ik vorige week gaan wassen en toevallig zet ik net het strijkijzer uit...alles is nu ook gestreken. Wel ga ik deze week het koffer al klaar maken,je weet maar nooit
Ik heb alles in de 36e week gewassen en de tas gepakt. Zodat het met 37 weken netjes klaarstond. Veel eerder wassen leek me niet fijn, omdat er dan veel stof op de kleertjes kan komen. En je hebt het waarschijnlijk toch niet nodig als je kleintje eerder komt.. Inpakken moest met 37 weken klaarstaan. Had wel de verloskundige kaart bij me als ik wat verder weg ging. Maar vanaf 37 weken pas echt de complete tas klaar. Bij nr2 was ik iets later, omdat nr 1 pas met 41 weken kwam. Nu moest ik dus bij 39,5 en de weeen wegpuffend nog wat dingen verzamelen.
Ik had alles gewassen en gestreken tussen de 28 en 30 weken. Vind het erg fijn dat alles schoon en netjes was zodat ik dat niet op het einde nog moet doen. Ziekenhuistas ga ik met 36 weken inpakken , 37 weken het 1 persoons bed klaar maken en op klossen zetten.
ik wil deze keer alles met 34 weken klaarhebben. bij mijn eerste braken de vliezen met 36.2 weken en moest toen naar het ziekenhuis. 2 dagen later bevallen , had wel gelukkig alle kleertjes gewassen en de babykamer klaar. maar mijn man moest wel nog snel naar de winkel want de pampers hadden we nog niet de ziekenhuis tas had ik ook nog niet klaar, heb met gebroken vliezen snel alles bij elkaar gezocht. deze keer wil ik dus toch wat eerder alles klaar hebben.
ik neem me al een week voor om de ziekenhuis tas klaar te maken, deze week wil ik het ook echt doen! Pakjes voor de kleine liggen al klaar alleen mijn eigen spulletjes moet ik ngo even verzamelen. Verder heb ik het meeste al gewassen, het ligt hier in een gesloten kast dus daar komt minimaal stof. Kleertjes in grotere maatjes was ik pas later omdat ik die nu toch nog niet nodig zal hebben. Kamertje is verder klaar. Wiegje staat klaar naast het bed hoeft alleen nog opgemaakt te worden en het bed moet nog op klossen :S Ik heb zelfs al een tasje in de lease auto van vriend lief gelegd voor als ik mee rij (vuilniszak en luiermatje) voor als de vliezen per ongeluk in de auto breken. ik ben graag voorbereid! haha
Ik ga paa deze week beginnen met wassen en vind het dan vroeg zat, ben morgen 33 wekwn. De tas pas rond de kerst ofzo denk.
Ik moet ook alles nog wassen.... en mijn tas die moet dus ook nog gebeuren... Ik denk dat ik volgende week een beginnetje maak met de was en de tas
Hier alles gewassen en gestreken rond de 32/33 weken en de tas ben ik nu zo langzamerhand aan het inpakken.
Ik heb gewassen en gestreken met 30 weken. Ik vond het een verschrikkelijke klus, dus ik ben blij dat ik dat al achter de rug heb! Ik vond het overigens wel leuk om te doen, maar dat gestrijk en gevouw van die kleine spulletjes vond ik niet echt relaxed, zo'n gepriegel . De kinderkamer gelijktijdig en in de weken erna afgerond. Ook daar zou ik nu geen puf meer voor hebben denk ik. Spulletjes voor de vluchttas heb ik in het ledikantje verzamelt, hoef ik alleen nog maar logisch te sorteren en in de tas te stoppen. Ik was dat van plan vandaag te doen, maar ik gok dat dat in de loop van de week zal gebeuren. Lekker vroeg, maar ik vind het wel een fijn idee dat ik 'm gewoon mee kan grissen als het moment zich eerder voordoet ( omdat wij een half uur van het ziekenhuis af wonen ). Met de feestdagen zijn we overal behalve thuis, dus dan gaat hij gewoon mee de auto in. Het bed staat nu 2 weken op klossen. Was niet de bedoeling dat zo vroeg te doen, maar we hebben een lastig en zwaar bed, dus we moesten even wat dingen uit proberen om te weten of het uberhaupt zou lukken... En dat lukte uiteindelijk, dus dat hebben we gelijk maar zo gelaten. Dus op de tas na is alles klaar. Dan kan ik me straks zonder zorgen in de feestdagen storten en gewoon het hoognodige in huis doen...
Ik zit nu in de 35e week en heb nog niks klaar. Ik wil wel binnenkort de kleertjes gaan wassen, maar heb er nog geen tijd voor gehad. Bed gaan we na de kerst wel verhogen en de tas zet ik tegen die tijd wel klaar.
Ik heb alles gewassen en gestreken met 30 weken. Ook de tas voor het ziekenhuis staat al klaar.. Dit bewust zo vroeg gedaan omdat ik vorige keer met 33 weken in het ziekenhuis werd opgenomen met weeen. en met 35 weken ben bevallen. Maar denk idd dat je normaal met 37 weken alles klaar moet hebben. Vroeg zat.. alleen durfde ik dat deze keer niet aan... Zal me niet nogmaals overkomen dat ik dingen niet op orde heb voor de bevalling hihi....
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik denk dat we het toen bij mijn zoontje ook rond 32 weken klaar hadden, heb toen gewacht tot na de feestdagen om alles in de tas te stoppen op nog wat kleinigheden na. Denk dat ik het deze keer weer rond die tijd ga doen, ik ben ook graag ruim op tijd met alles denk altijd; liever wat te vroeg dan dat ik op het moment van de arbeid nog alles moet samen nemen Ook wil ik graag stapeltjes gaan maken met kledij voor mijn zoontje van 2j want die blijft dan natuurlijk een dag of 4 bij papa thuis en de combinatie papa en kleren is niet altijd zo goed Denk dat ik dat wel pas op het einde ga doen aangezien hij nu nog alles draagt natuurlijk Begin januari komen ze van onze zolder kinderkamers maken dus dan pas kan ik het kamertje van ons meisje zetten en dan ga ik ook pas de kleertjes wassen heeft nu maar weinig nut als ze toch niet in het kastje kunnen
Ik moet nu nog de laatste spulletjes wassen en alles strijken en dan is het klaar! Ik kon het niet eerder omdat schoonmoeder mee wilde helpen met poetsen haha. Vanmiddag komt ze onder de ramen wassen en dan is dat helemaal klaar. Morgen ga ik alles strijken. De tas heb ik nog niet klaar. Wel heb ik alles wat ik nodig heb in huis en ga ik dit morgen in de tas doen of klaar leggen. Het liefst had ik alles met 35 weken klaar gehad, maar had het te deuk met andere dingen die gedaan moesten worden haha
Eventjes over het wassen van die kleertjes etc. Gebruik je hier speciaal wasmiddel voor of is dat onzin? En wasverzachter, wel of niet gebruiken?
Hier ben ik met 35 weken begonnen met wassen en strijken. En mijn ziekenhuistas, tsja.. die heb ik gepakt tijdens de weeën met 38+4 (wilde het de volgende dag eigenlijk gaan doen, maar dat kwam er dus niet meer van )
Volgens mij maakt het niet heel veel uit, maar je kunt altijd van die allergievrije wasmiddel gebruiken van Neutral of zo, dan is het zeker prima. En geen wasverzachter inderdaad.
Ik denk dat ik zorg dat ik mn tas met 36 weken klaar heb staan en dan ook de kleertjes ga wassen. Tijd genoeg toch?