Wanneer zou mijn ei echt geweest zijn?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door MarjoleinART, 10 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi allemaal,

Ik had even een vraagje, dit is mijn temperatuurkaartje van deze maand (voor betere kwaliteit klik even in mijn banner). Maar moet ik FF geloven wanneer hij met ei plaatst op dag 14? Ik ging er wel van uit, omdat mijn cyclus normaal 26 dagen is en ik eigenlijk altijd op de 14de dag mijn ei heb. Maar dag 16 had ik ook een positieve ovulatietest. Ik vond dat zo vreemd dat ik hem niet heb ingevuld, was ook met tweede urine (10.30). Dag 15 heb ik geen ovulatietest gedaan omdat ik hem op 14 al had gedaan en die positief was. Kan een piek wel 3 dagen duren? Maar dan reken je toch vanaf de eerste test?
    Als ik de 16de dag wel een posi ovulatietest invul bij FF, zet hij mijn ei daar weg! Wat denken jullie? Ei op de 14de of 16de dag? Mijn temperatuur is deze maand helemaal raar, 'normaal' gaat hij in en mooie boog naar boven, blijft even hoog en gaat dan (helaas) weer naar beneden en word ik ongesteld! Nu zigzagt hij naar boven, wel vergelijkbaar met het temp kaarten van toen ik zwanger bleek te zijn! Dus best spannend! Maar weet nu dus niet op welke dpo ik nu dus zit en wanneer precies mijn NOD is. En als mijn ei echt later was, dan hebben we misschien niet genoeg seks gehad!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      47,4 KB
      Weergaven:
      4
  2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    1) temp je rectaal
    2) temp je wel dagelijks op dezelfde tijd

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Oja en je weet toch dat je ei ong. 24-48 NA de positieve ovutest pas springt en dys niet op de dag zelf.

Je ei kan dus tussen cd 15 en cd 19 zijn gesprongen!

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    En vorige maand sprong hij trouwens pas op dag 16 ;)
    FF zet je kruis te vroeg maar dat komt door je open bolletjes de dagen daarvoor ;)

5. Dank je wel voor je reactie! Ik zie hem nu pas! Sorry!
    Dus je denk dat mijn ei nu dus ook weer later moet zijn geweest? Dag 16?
    Ik temp vaginaal en op het moment dat ik wakker wordt meestal 5.00u. Dan moet ik plassen en ga ik weer proberen te slapen. Mij leek het het beste om voor het plassen te tempen omdat ik dan het grootste gedeelte van mijn slaap achter elkaar heb gehad!
    Bedankt voor het meekijken!!
    Groetjes Marjolein

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Maar temp je wel elke dag om 5 uur dan? Want je bolletjes zijn open en dat betekent afwijkende temptijden.

Ik denk overigens dat je ei pas op dag 18 is geweest.

Deel Deze Pagina