Hier twijfel ik ook enorm. Sem is bijna 2 en ik wil er dit jaar weer voor gaan, maar aan de andere kant, gaat het ook heel zwaar worden met een peuter wat niet (altijd) tussen de middag slaapt en een kleine baby.
Sven is 14 maanden en.... tsja.... nog een paar dagen als z'n broer er is. graag niet zoveel dagen er meer bij haha vind het een leuk leeftijd verschil, hij is gek op andere kindjes en heeft sinds kort 'beebies' helemaal ontdekt, zo schattig!
bij mij kriebelt het ook al weer behoorlijk..... hihi Ik vind rationeel dat we eigenlijk nog een paar maanden moeten wachten, zodat er minimaal 2 tot 2,5 jaar verschil tussen zit, maar heb ook wel zin om die pil nu al weg te gooien! En dan maar hopen dat een tweede niet ook veel te vroeg komt... Zo zie je maar, echt plannen kun je het toch nooit...
Ik heb nu nog voor drie maanden de pil. Dan wil ik twee maanden rustig aan doen en dan gaan we er weer voor! Poppedijntje is dan 10 maanden. Ik zou nu wel al willen, maar weet dat het voor mijn lijf beter is om minstens die 9 maanden te wachten....
IK vraag me dan af hoe veel vrouwen hier over dachten tijden hun zwangerschap. Ik zou straks nog wel een kindje willen, maar ik heb niet zoveel zin om weer zwanger te zijn. Zo denk ik er nu tenminste over. Dachten er meer zo?
Ik ben vorig jaar maart gestopt met de pil, toen was mijn dochtertje 1 jaar oud. Wij hadden zoiets van: het kan in een keer raak zijn, maar misschien duurt het ook een tijd voordat we weer zwanger mogen raken. Ik was eigenlijk gelijk al weer zwanger, maar helaas was de zwangerschap op een miskraam uitgelopen. 5 weken daarna voor controle naar het ziekenhuis, en ik bleek weer zwanger te zijn. Deze keer werd het ook een miskraam (was te verwachten, zo kort weer zwanger na een miskraam). Maar nu zijn we dan eindelijk weer zwanger, en deze keer is alles goed! Als ons tweede kindje geboren word, dan is onze dochter Esther 2 jaar en 5 maanden. Mooie leeftijd voor een broertje of zusje erbij!
Nou, tot nu toe vind ik zwanger zijn echt super. Maar goed, ik heb natuurlijk nu het leukste deel van m'n zwangerschap dus ik moet nog zien hoe ik er over 3/4 maanden over denk
Ik ben nu ruim 26 weken zwanger en ons zoontje is straks ander half jaar oud. Ik vind het helemaal geweldig om al weer zo snel zwanger te zijn, maar het is ook wel een stukje zwaarder omdat onze zoon nog maar net een beetje kan lopen en hij dus nog veel getild moet worden. Maar ik zou het zo weer doen als het allemaal kan en goed gaat. Je heb natuurlijk ook kans dat je niet zo snel weer zwanger raakt. Een vriendin van mij wilde binnen 1 jaar twee kinderen maar zijn inmiddels al ruim een jaar bezig om weer zwanger te raken van hun tweede. Dus je ziet hoe het ook kan gaan. Groeten Peet
Hallo! Wij wilden het weer gaan proberen in de maand dat Tamara 1 jaar werd, dat was afgelopen december. Ik ben oktober gestopt met de pil, november m'n gewone menstruatie weer gekregen en vanaf december zijn we ervoor gegaan. December is niet gelukt, maar januari wel...zie banner... Ik ben zoals het er nu naar uitziet uitgerekend op 6 oktober, dus dan hebben we een leeftijdsverschil van net geen 2 jaar. Dat vinden wij een mooi leeftijdsverschil! Liefs Elly.
Een half jaar geleden riep ik nog absoluut nog niet zwanger wilde worden van een 2e...totdat mijn nichtje geboren werd ...In november de pil laten staan, onder het mom, het duurt toch wel weer 10 maand voordat ik zwanger word..Maa de eerste ronde meteen raak..Beeb nr 2 wordt geboren, en 2 maand later wordt mijn oudste 2 jaar
onze planning was proberen als mila een jaar is, dat is dus 5 maanden geworden.. en aangezien mila bijna 2 maanden te vroeg was, en deze naar verwachting ook, schelen ze dus precies 1 jaar..
Toen ik net zwanger was van Eva zei ik al dat als alles goed zou gaan we meteen voor een 2e kindje zouden gaan proberen. Want het zwanger raken van Eva ging niet zo makkelijk. 6 weken na de bevalling zijn we er weer voor gegaan, er rekening mee houdend dat het wel even zou duren, door mijn pco en de borstvoeding. In september werd ik voor het eerst ongesteld, dit is mijn 3e cyclus en vanochtend heb ik positief getest! Ben nu waarschijnlijk 3 weken en 4 dagen zwanger.... dus heel pril! Heel spannend weer! Ik ben waarschijnlijk 16 oktober uitgerekend, dus er zit net als bij Elly net geen 2 jaar tussen dan.
Hey meis, van harte gefeliciteerd. De test wordt de komende dagen vast wel duidelijker. We waren beide december 2007 mama's en nu ook beide oktober 2009 mama's. Leuk hoor! Sory, was even offtopic, maar moest even reageren... Liefs Elly.
ik zou ook nu al willen gevoelsmatig. maar we hebben besloten om te wachten te stoppen met de pil tot onze kleine 1 jaar is. Misschien een maandje voor z'n verjaardag, zoiets. Is voor ons praktischer...
Tijdens mijn eerste zwangerschap dachten we niet echt na over wanneer er een tweede zou komen of vanaf wanneer we daar voor zouden gaan, want je hebt het niet altijd voor het kiezen natuurlijk. Pas een week of 2 na haar eerste verjaardag begon het weer te kriebelen, de tweede maand was ik zwanger en er zit dus straks bijna 2 jaar tussen. Ik vind het wel prima een jaar of 2 verschil, dat zit er ook tussen mijn zussen.
Wij zitten nu in ronde 4 voor een 2e kindje. En offtopic, maar ik moest het even zeggen; Snoopy van harte gefeliciteerd!
ik weet niet of ik ook mag reageren omdat ik weer zwanger ben mijn dochter id ruim 6 maanden en ik ben 10 weken zwanger na de bavalling ben ik niet meer aan de pil gegaan gewoon omdat wij dat niet meer wilde ik het begin hebben we condoom gebruikt en later dachten we nou we zien het wel als het komt komt het en hihi dezelfde maand nog zwanger ! dus wat sneller als verwacht