Wanneer zouden jullie een borstvergroting ondergaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleems, 3 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik kan me het wel voorstellen. Als jij je er niet prettig bij voelt dan moet je het doen. succes met sparen!

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik heb een B cup en ik zou het nog wel doen! Dus als jij jezelf er beter door gaat voelen: doen!

3. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik had zelf ook (bijna) geen borsten (nog geen AA zeg maar...) en ik heb ook een borstvergroting laten doen toen ik 19 was, ben nu inmiddels 26. Ik voel me daardoor zoveel beter, meer vrouw ook. Dus ik kan het je zeker aanraden. Ik ben trouwens naar een B-cup gegaan. Ben ook niet echt de stevigste, dus groter hoefde voor mij ook niet. Het moet nog wel een beetje natuurlijk blijven.

Als je zelf trouwens niet veel borst hebt is mij verteld dat ze het altijd achter de borstspier plaatsen, omdat je de implantaten anders ziet zitten. Bij het plaatsen achter de borstspier wordt alles gewoon naar voren geduwd en oogt het natuurlijker. Ik heb zelf een litteken van zo'n 2/3 cm onder de borst, wat dus eigenlijk helemaal niet opvalt. De operatie zelf is mij wel meegevallen, mocht dezelfde dag ook al naar huis, alleen de pijn daarna viel flink tegen. Maar dat is maar tijdelijk, en het resultaat hopelijk nog voor lange tijd!

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik zeg doen ;). Heb het zelf gedaan nadat ik 2 kinderen heb gehad en enkel nog lege à theezakjes had. Kleine borsten heb ik altijd gehad maar wel een handje vol en stevig. Na 2 kinderen borstvoeding te hebben gegeven waren het 2 vellen met tepels. ben er erg blij mee en voel me weer vrouw. Kwa bouw ben ik niet dik maar heb wel brede heupen en brede schouders en ben ook nog is 180cm. Vind wat borsten hebben dus ook wat meer in verhouding :). Had na de operatie 75d en nu ik war ben aangekomen zijn mijn borsten ook weer wat groter maar ga er vanuit dat dat wel weer Gied komt

5. Troeleke

Troeleke Lid

29 feb 2012
    92
    0
    0
    Nederland - Belgie
    ik ga het ook doen, na de bevalling en bf is niks meer van over, 2 hangende zakjes.
    Ze maken mij ook erg ongelukkig

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    uit mijn ervaring is het bij plaatsen achter de borst minder natuurlijk. Dit wordt inderdaad wel vaak gedaan bij vrouwen met kleine borsten en weinig ruimte voor de spier. Mijn zusje heeft het achter de spier en borsten zijn heel stevig en het lijkt ook boller/nepper. Ik heb ze voor de spier omdat ik hier genoeg vel had en mijn borsten hangen meer als echte borsten, geen bolling aan de bovenkant en bewegen en voelen ook soepeler aan.

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Bij mij zitten ze achter mn klieren en voor mn borstspier :D

8. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik zou zelf denk ik niet laten sleutelen, niet als ze gaan zakken en niet als er een af zou moeten. (ben ernstig gezegend, heb grote cup en stevige borsten) En ik heb geen priblemen met mensen zonder borsten, vind dat wel mooi. Maar het is jou lijf. jij moet je er goed in voelen.
    Wat ik je wel mee wilt geven is:
    Doe wat jij wilt, laat je goed voorlichten, zoek een goede kliniek en een goede chirurg, en neem geen cup mega maar een mooi cupje wat past bij jou! engeniet er dan van!

9. Triskele

Triskele Niet meer actief

Iedereen die dit graag zou willen moet dit gewoon laten doen of je nu a,b of c hebt als je niet tevreden bent gewoon doen, daarom bestaat het... ik snap het helemaal elke vrouw wil gewoon borsten (uberhaupt) maar ook borsten die bij haar lijf passen...

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Als je er zo onzeker van word, zou ik het zeker laten doen.

Ikzelf vind mn borsten prima...ze zijn niet groot, ze zijn ook niet iniminie.
    Ik daarentegen ben weer niet blij met mn tepels. (vlak/ingetrokken) en overweeg als ik klaar ben met kinderen krijgen om dat te laten corrigeren als het geven van bv(als het lukt, vorige niet geprobeerd) het niet enigzins recht trekt.

Iedereen heeft zo zn onzekerheden, en als je zeker weet dat je je door zo'n ingreep beter voelt en meer zelfvertrouwen hebt, moet je er gewoon voor gaan.

11. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Als je er onzeker door wordt; doen!

Ik werd juist onzeker (en lichamelijke klachten) omdat mijn borsten zo groot waren. Na een borstverkleining had ik zoveel meer zelfvertrouwen en minder klachten!

12. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Daarom zeg ik ook: Als je (bijna) niets hebt kunnen ze het haast niet op de spier plaatsen, omdat je de implantaten dan letterlijk ziet zitten. Als je van jezelf wel iets hebt dan plaatsen ze het meestal op de spier.

13. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik zou het zeker doen!

Denk dat ik die keuze al vrij vroeg had gemaakt als ik had gemerkt dat mijn borsten niet meer groter werden.

14. Sennaaa

Sennaaa Niet meer actief

Ik vind het moeilijk oordelen, omdat ik zelf niets te klagen heb;).
    Ik heb ooit eens met mijn grote mond gezegd: je bent gek als je zonder gezondheidsreden aan jezelf laten knutselen.. stel dat het er niet mooier op wordt. Toen werd er letterlijk tegen mij gezegd: jij hebt makkelijk praten, want jij weet niet hoe het is. En tja degene die dat tegen mij zei had wel gelijk. Ik ben lang, slank en heb een d/e cup... dus tja bij zou er niets hoeven gebeuren (en zelfs ik ben regelmatig onzeker over mijn lijf:cool:).
    Ik denk dat je naar je eigen gevoel moet luisteren. Hoe belangrijk is het voor je en laat je inderdaad goed informeren. Succes met het maken van de juiste keuze.

15. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik zelf zou het waarschijnlijk niet doen... maar dat is omdat ik zoiets eng vind en de risico's niet op vind wegen tegen het resultaat *zoals mijn schoonmoeder die bij haar borstverkleining BIJNA niet meer wakker werd...
    maar als je iets ECHT onzeker maakt... tja... waarom niet.
    het gaat erom wat JIJ belangrijk vind in je leven
    zelf had ik vroeger ook vrijwel niets. tot ik 10 kilo ben aangekomen... was al 18 dus geen idee... ben van A uiteindelijk naar C/D gegaan... weet niet of het door het aankomen was.... woog eerst 35 kilo en ben 153 lang. bij mijn moeder is het ook gaan groeien toen ze aankwam... *had ook ondergewicht.

ik zeg nu niet dat dat altijd zo is, maar dat viel me zo op :)

16. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik heb zelf een behoorlijke boezem, maar als ik in jouw schoenen stond, kon ik het me zeker voorstellen.
    Doen waar jij je goed bij voelt meid!

17. Elly80

Elly80 Lid

22 jan 2012
    88
    0
    0
    Friesland
    Laat ik voorop stellen dat NIEMAND, maar dan ook NIEMAND dit voor jou kan beslissen, omdat alleen jij weet hoe jij je in je lichaam voelt. Ik ben 32 jaar en heb nooit veel gehad (A/AA cup). Heb hier vroeger wel erg mee gezeten (altijd op mijn buik liggen op het strand, snel omkleden na het sporten zodat niemand het zou zien), maar er wat aan laten doen (snijden in een gezond lichaam), nee dat nooit.
    Tot ik 30 jaar was: toen heb ik een borstvergroting laten doen en eerlijk gezegd had ik het véél eerder moeten laten doen. Ik voel me nu veel vrouwelijker en zekerder van mezelf. Het is niet zomaar wat om deze belissing te nemen, maar bedenk goed dat je het puur en alleen voor jezelf moet doen. Mijn partner heeft me hierin enorm gesteund en het het ook geaccepteerd als ik het niet liet doen. Ik ben letterlijk en figuurlijk opgebloeid en kan nu eindelijk de kleding aan die ik zo graag wilde (normaal zat daar nooit wat). Lingeriezaken vind ik nog steeds spannend en nog steeds loop ik naar de kleinere maten (omdat ik denk dat een C veel te groot is, haha!).

Je moet er wel wat voor over hebben (zowel financieel als lichamelijk). Aangezien ik weinig tot geen borstweefsel had zijn ze bij mij gedeeltelijk voor en onder de spier geplaatst (de zogenaamd dual plane plaatsing). Dit is meer pijnlijker dan plaatsing voor de spier. En dat klopt: het herstel vond ik pittig, maar ik heb geen dag spijt.

Kijk verder ook naar een plastisch chirurg die goed bekend staat en alleen werkt met hoogwaardige implantaten. Wat dat betreft kun je beter wat meer betalen, dan weet je zeker dat er geen 'troep' in je lichaam wordt geplaatst.

Succes met je keuze.

18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik kan me zeker voorstellen dat je dat zou doen,
    ik ken wel mensen die dat hebben laten doen en waarbij het er heel mooi uit ziet
    belangerijk is wel dat je voor een goede maat gaat......
    ben je zelf heel klein en fijn hou het dan bescheiden en ga niet voor D ofzo, maar kies dan een mooie b

19. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ik begrijp heel goed dat je een borstvergroting zou ondergaan als je geen/ bijna geen borsten hebt. Ik heb zelf een AA/A cup en ik voel me totaal niet vrouwelijk meer. Ik zou eigenlijk geen bh meer aanhoeven. Een bh zit vaak ook niet lekker. En een push up bh schiet niet op, er valt niets te pushen....Ik zie nu al op tegen de zomer, in bikini naar het zwembad en strand :(

Voor mn zwangerschappen had ik geen grote borsten maar wel mooi gevuld en stevig. Precies in verhouding met mijn lichaam. Nu heb ik dus twee theezakjes.. Ik zou heel graag een borstvergroting willen maar heb het lef (nog) niet.

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik kan me goed voorstellen dat het hinderlijk is om zo goed als niets te hebben, al was het maar om de pasvorm van kleding. Ik denk dat ik het in die situatie ook zou overwegen inderdaad.

Deel Deze Pagina