Do's & Don'ts Vliegvakantie met een (Bijna) Peuter?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door ImAmommy, 28 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Hoi meiden,

16 mei gaan wij voor het eerst met onze dochter van dan 22 maanden, naar een vliegvakantie in Turkije.

Nou hebben we hier geen enkel ervaring mee. Zou het dus fijn vinden om van jullie te horen waar we op moeten letten, wat we wel/niet mee moeten nemen etc. ?

Wij vliegen met TuiFly. Wat wel/niet mee te nemen in het vliegtuig?

Andere tips zijn altijd van harte welkom natuurlijk.

Ik ben benieuwd :)

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij zijn toen onze dochter 1,5 en 2,5 jaar oud was naar Kreta geweest met Transavia.

Wij hadden zo'n magnetisch tekenbordje mee en een mini-laptop met filmpjes erop gedownload, boekjes etc. Iets lekkers, snoepie, koekje, chipje. Aan boord iets te drinken gekocht. Maar 't is maar net waar je kindje van houdt natuurlijk.

Volgende week gaan we naar Mallorca, dan gaat onze 3-jarige zoon voor het eerst vliegen, dochter is inmiddels 7 jaar oud.

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wat wij altijd meenemen zijn boekjes, veel kleine snackjes waar ze lang over doen (mini rijstewafeltjes, platte nootjes, bessen, etc.) en natuurlijk de ipad. Meestal kan ik ze daar wel een paar uur mee entertainen, maar zeker met alles voor de peuter leeftijd vind ik het zelf na een tijdje toch beholpen worden. Onze dochter moet en zal uiteindelijk altijd lopen ;).
    We zorgen er trouwens vrijwel altijd voor dat we de stoelen in het midden direct voor de blinde muur boeken bij de wat grotere vliegtuigen. Dit is voor ons echt de gouden tip, omdat de kinderen dan lekker op de grond kunnen zitten en wat meer speelruimte hebben. Nu vliegen jullie natuurlijk maar kort (wij meestal 9+ uur), dus misschien is dit wel een beetje overdreven voor die 4 uur, maar kwaad kan het natuurlijk nooit.

4. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Tnx for the tips! Vooral de stoelen vooraf reserveren is een hele goeie! Wij gaan er vanavond even naar kijken.

Ik neem aan dat je opvolgmelk/pap wel mee mag nemen in het vliegtuig?

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Op de terug weg had ik inderdaad een fles opvolgmelk meegenomen. Bij de douane/controle handbagage moest dochter er uit drinken en mocht het gewoon mee.

6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Je mag voeding voor baby's meenemen. Pap voor een bijna-peuter is in mijn ogen iets anders dan babyvoeding, dus de kans bestaat dat die niet toegestaan wordt bij de controle. Waarom niet gewoon een boterham mee en een beker met water of ranja (vullen na de douane)? Je gaat toch niet met een bord pap lopen hannesen in het vliegtuig?

7. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    Ik weet niet of je dochter een speen gebruikt. Die anders geven met opstijgen en landen ivm de oortjes

8. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Kleine cadeautjes inpakken en af en toe 1 geven als ze zich begint te vervelen
    Tablet met filmpjes en spelletjes
    Iets te snoepen

9. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Ik bedoelde in de vorm van poeder. Want pas 2 uur na het opstijgen, krijgt ze een flesje. Ga het dan niet van te voren klaar maken

10. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Dat van de cadeautjes is een goede tip :D houdt haar wel even bezig denk ik haha :p

Haar tablet nemen we sowieso mee. Zitten veel apps op waar ze gek op is. Filmpjes moet ik nog zoeken hoe ik dat kan doen.

11. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Cadeautjes werken prima!! :)

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    Laatste keer vliegen was de oudste net 2 (dat was vorig jaar)en had zijn eigen stoel, dat was super fijn. Hij zat heerlijk met de ipad. Ik had er filmpjes op gezet en hij vond de duplo spelletjes erg leuk. Kon zich ook vermaken met wat stickers plakken op een leeg water flesje. En ik had bij de action 3 kleine kado's ingepakt. Verder nog wat drinken aan boord gekocht, wel wat koekjes en krentenbolletjes meegenomen. Oja en een paar rietjes om mee te drinken in mijn handbagage gedaan.
    Verder gewoon zelf rustig zijn. Een speentje of wat drinken bij het stijgen en landen. Komt helemaal goed!! Fijne vakantie alvast!

13. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    We hebben 3 kleine cadeautjes gekocht bij de action :D een leuk boekje, een kleine magic board en een inimini setje emmer met schepjes etc (kan ze ook op het stand gebruiken :p ). Tablet nemen we ook mee. Ga vandaag kijken of ik nieuwe spelletjes kan vinden. We vliegen om 18.35 uur. Ze zal hooguit 2 uurtjes wakker zijn en valt dan hopelijk in slaap :)

Helaas waren de stoelen die we wilden reserveren al gereserveerd en moeten we het doen met een gewoon plekje ergens in de vliegtuig... Hopelijk levert dat geen problemen op ;)

14. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Dankje :)

Heb je snacks/krentenbollen na de douane gekocht of mochten jullie die menemen?

Ze is al een paar weken van de speen af. Zal haar wat te drinken bieden.

Rietjes zijn idd een suoer idee! Heb het genoteerd op onze lijstje :)

15. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    Vast eten (koekjes snoepjes boterhammen etc) kun je gewoon vooraf inpakken in de handbagage.

Fijne vakantie!

Deel Deze Pagina