Spannend.. (tijdelijk) gestopt met de pil. Waren jullie snel zwanger na keizersnede?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door me1989, 28 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Spannend na lang twijfelen is de pil toch in de prullenbak gegooid. Het twijfelen ging niet over de kinderwens, want die is er zeker. Maar ik heb net een nieuwe baan (waar ik wel al voor de derde keer werk). Het was dus eigenlijk of nu er voor gaan of in juli en dan maar hopen dat mijn contract in oktober verlengt wordt.

Nu gaan we het tot en met maart proberen en als ik dan niet zwanger ben in juli weer. Het is niet ideaal, maar ik wil niet halverwege mijn zwangerschap op straat komen te staan.

De doorslag gaf nu eigenlijk dat we in een week tijd van drie stellen om ons heen hoorde dat ze zwanger zijn en dat we toch wel merkte dat ons verlangen heel erg groot is. En het is natuurlijk leuk als de leeftijd van de kinderen van onze vrienden (en ons zoontje) redelijk dicht bij elkaar liggen.

Mijn zoontje is via een keizersnede geboren. Had dit bij jullie invloed? Bijvoorbeeld dat het langer duurde dat je zwanger was? Bij mijn zoontje duurde het drie maanden voor ik zwanger was.. En nu hebben we natuurlijk maar ruim 3 maanden om het te proberen en anders willen we weer vier maanden wachten:).

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Bij mijn dochter duurde het 2 maanden voordat ik zwanger was. Zij is met KS geboren en nu was ik meteen na het stoppen met de pil zwanger;)

3. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Hopelijk gaat het bij ons ook snel en anders moeten we het weer even uitstellen. Mocht je alweer zo snel zwanger worden? Ik moest echt een jaar wachten..

4. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Mijn zoontje is met een ks geboren. Na 9 maanden weer geprobeerd en meteen zwanger van onze dochter.

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Gyn zei dat het advies een jaar was, maar als ik met 8 a 9 maand er weer voor wilde gaan dan was dat geen probleem.

6. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Mijn dochter is geboren dmv een keizersnee.
    Vorige maand een vroege miskraam gehad.. Mijn dochter is nu 6 maanden. Dus als deze zwangerschap goed gegaan was, zou ik al 6 maanden na mijn keizersnee weer zwanger zijn.
    Ons is ook geadviseerd een jaar te wachten, minimaal 6 maanden maar het liefst een jaar.
    Dit was dan ook niet echt gepland, maar super welkom.
    We willen wel heel graag..
    We hebben nog een cryo en die plaatsen we omstreeks haar verjaardag terug:)

Deel Deze Pagina