begin bevalling?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door huitje, 29 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    1
    0
    kop van overijssel
    Hallo,

Twee weken terug had ik bij het afvegen een slijmpropje; helder zonder bloed.
    Afgelopen zaterdagmiddag twee keer bij het afvegen weer slijmslierten; helder. Daarbij zeurende rug en harde buiken.
    Zaterdagavond menstuatie-achtige krampen die vrij snel achter elkaar kwamen met weinig regelmaat.
    Onderweg naar huis kwamen we langs ons ziekenhuis waar manlief is gestopt omdat hij wilde weten wat het was. Daar een half uur aan de ctg gelegen. Daarop waren weeen te zien. De verloskundige heeft getoucheerd en voelde dat de baarmoedermond erg week was en zelfs al aan het verstrijken is. Ze was hier erg verbaasd over gezien het aantal weken ik eigenlijk nog moet. Ze heeft even getwijfeld om mij in het ziekenhuis ter observatie te houden maar ik ben toch naar huis gegaan. Gisteren nergens last van, afgelopen nacht weer 2 keer krampen en de hele dag harde buiken.
    Betekent dit dat de bevalling zich eerdaags aandient of kan het nog weken duren?

alvast bedankt!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Het zegt (helaas) niets. Het kan nog gerust even duren maar het kan ook een voorteken zijn. op het moment dat de harde buiken met regelmaat komen ( binnen de 10 min) dan moet je weer contact opnemen met je verloskundige. Is het onregelmatig dan mag het gerust 5 keer per uur. laat voor de zekerheid (indien dit nog niet gedaan is) je urine nakijken bij je huisarts een blaasonsteking kan ook de boosdoender zijn!

Imke

3. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    1
    0
    kop van overijssel
    Hoi Immie,

Gisteren weer naar het ziekenhuis geweest. Wederom menstruatie-achtige krampen en harde buiken; min. 10 per half uur.
    Urine is getest; geen blaasontsteking oid.
    Bij inwendig onderzoek kon ze met 1 vinger door de baarmoedermond, nog geen ontsluiting verder. (afgelopen zaterdag was het net geen vinger) Ben weer naar huis gegaan en behalve dat mijn vagina niet lekker aanvoelt heb ik verder nergens last van.
    Ik blijf dus afwachten op wat komen gaat.

Bedankt voor je antwoord!

Deel Deze Pagina