Kan iemand mij antwoord geven op de volgende vraag; Ik ben nu in mijn 6e week. Morgen krijg ik de eerste echo. Wat kan ik verwachten? Is het mogelijk dat ik het hartje al zie kloppen?
Het zou kunnen dat je het hartje ziet knipperen, maar het kan ook zijn dat het nog niet zo is. Meestal knippert het hartje wel rond de 7 weken. Verder is het een klein frummeltje, heel klein, in een vruchtzakje met een dooier erbij. Succes meid!
Gefeliciteerd! Zo vroeg in de zwangerschap krijg je meestal een inwendige echo. Dit is in principe niet pijnlijk, maar als je het niet eerder gehad hebt kan het wat oncomfortabel zijn. Probeer te ontspannen. Je gyn of vlos praat je er wel doorheen. Het kan zijn dat je een hartje ziet kloppen. idd een klein knipperlichtje, maar het kan ook zijn dat er nog geen hartactie zichtbaar is. Dat hoeft niet te betekenen dat het fout zit. Hopelijk zie je dan op de volgende echo een hartje kloppen. (prachtig gezicht!) Heel veel succes morgen! Het zag er bij mij zo uit met 6 wkn 3 dgn:
Bij ons met 7 wkn een inwendige echo gehad. Het enige wat ik zag is een knipperend streepje. Was volgens echoscopist duidelijk een hartje, dus daar gaan we dan ook maar vanuit.
Wij hadden een echo met 5 weken en 6 dagen en toen was er een knipperlichtje te zien. Succes, spannend!
Heb met 6 weken en 4 dagen de eerste echo gehad, inwendig. Hartje was te zien. Wij zagen al meer dan alleen het vruchtzakje! Maar nu achteraf, blijk ik toen verder geweest te zijn.. Heb vandaag een echo gehad, zou eigenlijk 8 weken + 1dag zijn vandaag. Maaar volgens de echo ben ik echt 8 weken + 6 dagen nu. Dus klein weekje verder. Dus was toen bij de eerste echo waarschijnlijk 7 weken + 2 dagen.
Wat spannend allemaal, ik heb vrijdag aanstaande mijn 1ste echo op precies 6 weken ik maak me echt druk hoor. Zodra ik iets geks voel denk ik ooh jee toch niks ernstigs, is mijn 1ste zwangerschap misschien daarom en daarbij ook veel stress omdat de vader er helemaal niet achter staat, maar jah. Hij zegt ook dat het nu nog alleen water is en dus een abortus gewoon gedaan kan worden terwijl ik bij jullie al verhalen lees over een hartje in week 7 en iets zien knipperen. Dit bevestigt mij alleen nog meer dat ik helemaal gelijk heb om mijn kindje gewoon lekker te laten zitten. Veel succes allemaal met jullie zwangerschap en hopelijk allemaal een gezonde zwangerschap. Groetjes
Hoi Yasmine schrik trouwens niet wanneer je nog geen hartje ziet kloppen, want dat kan met deze termijn ook en dat betekend niet dat het niet goed zit hoor. Wat vervelend dat je veel stress ervaart en je vriend er niet achter staat. Is hij dan veranderd in zijn idee erover? Ik dacht namelijk eerder ergens te lezen dat je een kinderwens hebt en dat het dus gepland was? IIg hele mooie echo gewenst Edit sorry niet goed gelezen (ben nu al wazig van de zwangerschap ) Claudia ik bedoelde voor jou dat je je niet meteen zorgen moet maken als je nog geen kloppend hartje ziet, want dat kan ook met dit termijn en betekend dus niet meteen dat het niet goed is.