Hoi, Sinds vanmorgen als ik me soms beweeg hoor/voel ik iets van plopjes/knakjes (moeilijk te beschrijven) komen van mijn onder mijn onderbuik, ergens tussen de bekken. Ik ben morgen 38 weken zwanger en de kleine zou al flink ingedaald zijn volgens de vk, heb ook best veel slijmverlies de laatste 2 a 3 dagen (best vies, is doorzichtig slijm). Meer mensen die dit hebben meegemaakt? Vind het best akelig, durf me amper te bewegen
ken dit niet echt. Maar heb wel een keer gehad toen ik daaide in bed om mijn man een kus te geven dat ik een behoorlik harde knak voelde en mijn man hoorde... Dit waren mijn vliezen..
Ja hoor, zowel deze zwangerschap als de vorige zwangerschap 'last' van gehad. Het lijkt wel een beetje op het knakken van mijn vinger, kraakbeen dus. Ik heb er vorige zwangerschap al eens op gegoogled maar vind en vond alleen vragen van zwangeren en niemand schijnt te weten wat het is... Deze zwangerschap overigens bij beweging van de baby ook wel een een soort luchtbel gehoord...! Zelfs mijn man hoorde het maar ik heb geen idee wat het is..!
Ja precies zoals het knakken van je vingers! Probeerde ook te googlen, maar kon ook niet echt iets vinden. Dacht al dat ik de enige was Leeste wel iets van lucht dat vrij kan komen tussen de bekken die open zijn of zoeits.
Ja, dat heb ik dus deze keer ook. Zo gek, het komt echt uit mijn buik en niet uit mijn lichaam. Ik vind het heel vreemd. Nu de kleine groter is, krijg ik er minder last van. Mijn gyn had hier nog nooit van gehoord toen ik het vertelde. Mijn man en een vriendin hebben het ook een keer gehoord. Het zit niet tussen mijn oren!
plopjes rond die termijn kan ik wel thuisbrengen...je kindje ligt ws ingedaald en ik had dat ook, knakjes zou ik eigenlijk niet weten. Een knak op die termijn zou mij ook aan vruchtwater doen denken, maar ja als er niks komt
De knakjes zijn lucht tussen vlies en buik. Dit komt door ontsluiting. Zelfs een half mm kan wat lucht doorlaten en dat is het knak geluid wat je in je buik hoort.
Neem aan dat dat nog niks zegt over wanneer de beeb komt, lees dat er mensen zijn die soms dagen tot weken met 1cm ontsluiting rondlopen. Maar is wel fijn dat mijn lichaam zich aant voorbereiden is
Dat geluidje (ploppend) heb ik nu ook al een paar keer gehoord. Vraag me ook af wat t is. Ik hou dit topic even in de gaten
Ik ken het ook. Nu al 3 keer gehad. Elke keer i de nacht als ik naar de wc ga. Op het moment dat ik mn bed uit glij hoor ik het. Dacht ook vliezen, maar hier nog geen nattigheid!!