Onze kleine meid zal 3 en een half zijn als de baby geboren wordt, ik had nooit echt een planning over wanneer we voor de 2e zouden gaan. Ik zou alleen van pil wisselen dus had een stopmaand en meteen zwanger! Maar vind het eigenlijk wel heel mooi zo, kleine meid naar school zodat ik wat meer tijd heb vor de nieuwe aanwinst!!
Timo is nu bijna een jaar en we gaan al voor een 2e. Ik ben 35 dus ik word er ook niet jonger op. Het is jullie leven, en als jullie ervoor willen gaan moet je dat gewoon doen. Er zullen altijd mensen met kritiek blijven, wat je ook doet... liefs miek
Mijn oudste is zes (en een half) nu. We hebben gewacht tot ze wat zelfstandiger zou zijn en wat meer bewust mee zou krijgen van het krijgen van 'n broertje of zusje. Daarbij speelden er een heleboel (emotionele) dingen die een directe invloed op ons gezin hadden (ook positief hoor, maar ook aan positieve dingen moet je aandacht geven ), waardoor wij het niet verstandig vonden heel snel nog een kindje te krijgen.
Onze meid is 1 jaar en 2 maandjes als de tweede geboren wordt. Stond niet in onze planning we wilden minstens 3 jaar wachten maar moeder natuur vond het wel weer tijd blijkbaar . Maar het is daarom zeker niet minder welkom we zijn er dolblij mee.
Bij ons zit er 23,5 maand tussen, zou 23 maanden zijn, maar de kleine bleef lekker zitten . Dat van 'je zult het wel druk krijgen' (en nu, je zult het wel druk hebben') heb ik ook vaker gehoord. Ach, net als jij, het is maar net hoe je in het leven staat. Ik ben van nature niet zo'n stresskip en ach, je stelt je er op in. Mensen hebben altijd commentaar, ik heb zowel te horen gekregen dat er veel verschil tussen zat en van anderen weer dat dat aardig snel op elkaar was. Zelf leek een jaar of 2 a 2,5 ons wel wat. Ik was alleen dit keer heel snel zwanger .
Bij ons zit er straks 11 maanden tussen. Tja, de eerste liet even op zich wachten en de tweede was er binnen (bijna) 2 maanden. Ook wij moeten er nog even aan wennen, maar het idee dat de twee kleintjes later ws lekker veel aan elkaar zullen hebben; geeft ons een zeer goed gevoel.
De oudste zal 2jaar en goed 3 maanden zijn als de tweede zich aandient. Voor mij had het sneller gemogen. Wij zijn opnieuw gestart met proberen toen hij 1 werd. Maar ja, zoiets kan je niet plannen! Als het aan mij had gelegen was baby 2 nu al een half jaar of zo
Als dit ukkie zichzelf goed vast houdt dan is ons zoontje anderhalf wanneer zijn broertje of zusje word geboren.
Wij wilde ons kleintjes ook snel achter elkaar. Ik was een tweede keer zwanger toen ons eerste 7 maanden was. Helaas is het niet goed afgelopen. Hopelijk lukt het weer snel, want ik zou het toch wel leuk vinden als er neit teveel tussen zit. Ikzelf scheel 17 maanden met mijn zus en vond dat altijd tof ! Jammer genoeg komt een kindje niet altijd op het moment dat je zou willen. Voor ons is het nu weer even wachten na de curretage en dan hopen dat alles vlot verloopt
Tussen mijn dochters zit 1 jaar en 10 maanden. Toen verschrikkelijk druk! leuker voor henzelf dan voor moeders... Nu vind ik het wel weer leuk, ze zijn nu 7,5 en 9. Mijn zoon is pas geboren en wie weet gaan we nog voor een 4e. Het liefst zou ik er danvoor kiezen om er 3,5 a\ 4 jaar tussen te laten zitten, puur voor de rust. Ik weet alleen nog niet of dat gaat lukken omdat ik in april 33 wordt en ik niet zwanger wil zijn na mn 35e..
Danique was 4 maanden toen ik zwanger werd van Jaysen, ik heb daar best negatieve reacties opgehad, jammer dan Heel veel mensen dachten ook dat het een ongelukje was
Dit vraagt om een lijstje Hier hoeveel jaar/maanden er tussen geboorte 1e en 2e kindje zit: Valhalla: 10 maanden Erwtje: 11 maanden Danjay: 1 jaar en 1 maand PriscillaR: 1 jaar en 2 maanden Ontzettendtrotsemama: 1 jaar en 3 maanden Teigetje1: 1 jaar en 4 maanden Nijntje op de Mac: 1 jaar en 5 maanden Sanne1234: 1 jaar en 6 maanden Danoontje: 1 jaar en 6 maanden Miffy11: 1 jaar en 6 maanden Mejojo: 1 jaar en 6 maanden Ingeltje: 1 jaar en 9 maanden Danoontje: 1 jaar en 10 maanden (2-3) Tjessia: 1 jaar en 10 maanden Jo79: 1 jaar en 11 maanden Mmeke: 2 jaar Moesje83: 2 jaar en 1 maand Angel23: 2 jaar en 1 maand Dottie: 2 jaar en 3 maanden Snoopy1979: 2 jaar en 3 maanden Doenm: 2 jaar en 4 maanden Carla1980: 2 jaar en 4 maanden MamavanIsabella: 2 jaar en 5 maanden Bo20: 2 jaar en 5 maanden Miekie82: 2 jaar en 10 maanden Eleonora: 3 jaar en 6 maanden Mijkeltje: 6 jaar
1 jaar en 11 maanden. Heb zelf 2 jaar leeftijdsverschil altijd ideaal en eigenlijk heel normaal gevonden; voor mijn gevoel hadden bijna al mijn klasgenootjes een broer of zus die 2 jaar ouder of jonger was dan zijzelf. (ik scheel zelf nog geen 14 maanden met mijn zus, maar wel 2 schoolklassen - vond ik ook wel fijn)
wij gingen proberen voor de tweede toen de eerste 11 maanden was, dit was meteen raak, maar helaas wel een mk bij 9+3... toen de eerste 14 maanden was, ben ik weer opnieuw zwanger geworden. De oudste zal dus nog net geen twee zijn (een maandje verschil) als de tweede komt...
Hier hoeveel jaar/maanden er tussen geboorte 1e en 2e kindje zit: Valhalla: 10 maanden Erwtje: 11 maanden Danjay: 1 jaar en 1 maand PriscillaR: 1 jaar en 2 maanden Ontzettendtrotsemama: 1 jaar en 3 maanden Teigetje1: 1 jaar en 4 maanden Nijntje op de Mac: 1 jaar en 5 maanden Sanne1234: 1 jaar en 6 maanden Danoontje: 1 jaar en 6 maanden Miffy11: 1 jaar en 6 maanden Mejojo: 1 jaar en 6 maanden Ingeltje: 1 jaar en 9 maanden Danoontje: 1 jaar en 10 maanden (2-3) Tjessia: 1 jaar en 10 maanden Jo79: 1 jaar en 11 maanden Mmeke: 2 jaar Moesje83: 2 jaar en 1 maand Angel23: 2 jaar en 1 maand Dottie: 2 jaar en 3 maanden Snoopy1979: 2 jaar en 3 maanden Doenm: 2 jaar en 4 maanden Carla1980: 2 jaar en 4 maanden MamavanIsabella: 2 jaar en 5 maanden Bo20: 2 jaar en 5 maanden Manny211: 2 jaar en 7 maanden Miekie82: 2 jaar en 10 maanden Eleonora: 3 jaar en 6 maanden Mijkeltje: 6 jaar
Bij ons zit er straks dus 2 jaar en 7 mnd tussen We wilde wel eerder, maar dat ging helaas niet, want ik moest ingeent worden tegen rode hond en dan moet je 3 mnd wachten totdat je zwanger mag worden. Ach ik vind dit wel mooi zo Ik heb trouwens 3 zussen en 1 zusje... En met degene waar ik 2 jaar en 2 maanden mee verschil heb ik het allermeeste al van kleins af aan altijd samen
Wij hadden het liefst ook allang zwanger geweest, onze dochter is nu 3 jaar en 4 maanden. dus komt de volgende zit er wel even een leeftijd tussen. Maar goed.. niet bij iedereen is het zomaar raak liefs xxx