Hey Dames, Ik ben al een aantal jaar lid, en lees regelmatig mee. Vandaag mijn aller eerste vraag hier 25 nov 2016 heb ik mijn mirena spiraal laten verwijderen na 4.5 jr omdat wij voor een tweede kindje willen gaan. Gynaecoloog adviseerde 1 menstruatie af te wachten, nog geen dag na verwijderen begon het feest.. heftige menstruatie die wel bijna 2 weken duurde! 15 dagen later kwam de volgende menstruatie van 6 dagen, en 4 dagen daarna weer een menstruatie van 5 dagen. Iemand dezelfde ervaring? En vanaf waar tel je nou je cyclus...? van 23 dec tot 28 en 4 dagen later begon het dus weer 1 jan tot 5 jan. En hoe lang duurde het bij jullie voor het raak was? Ik ben benieuwd naar de reacties
Lijkt me lastig zo snel achter elkaar ongesteldheid. Hoop dat je cyclus snel weer gewoon loopt. Heeft de gynaecoloog nog gezegd of dat erbij hoort? Bij de tweede had ik mijn menstruatie (1e dag is gelijk ook cyclus dag1) binnen een paar dagen na verwijderen spiraal en gelijk zwanger. Nu het zelfde qua menstruatie maar zijn we toch al aardig tijdje weer bezig om zwanger te worden. Het is dus iedere keer weer anders, hoop dat je snel een positieve test mag hebben!
Het is inderdaad lastig.. Maarja aan de andere kant lees je ook welleens dat het bij sommige helemaal niet op gang komt... dan is het ook wel weer fijn dat we dat probleem niet hebben. Spannend!! Ik ben benieuwd!, Ik hoop voor jou ook snel een positieve test!
Dankje! Had mijn tekst nog even aangepast, had je tekst iets te snel gelezen.😊 Edit: Ja gelukkig is het wel opgang geloof ook dat het met spiraal sneller is dan met de pil ivm hoeveelheid hormonen. Nou op naar een normale cyclus en allemaal positieve testen.😉
Dag maantje! Spannend dat jullie weer voor een tweede gaan! Ik heb 2 keer mijn spiraal laten verwijderen. Bij de eerste werd ik na 38 dagen ongesteld. Daarna een cyclus van 28. Die ronde daarna zijn wij ervoor gegaan en was het gelijk raak. 1e ronde zwanger dus. Bij de 2de keer werd ik na 34 dagen ongesteld. Toen zijn we ervoor gegaan maar werd na 33 dagen ongesteld. Nu in ronde 2.. blijft nog even spannend dus. Je lichaam is even van slag. Ik zou je laatste menstruatie aanhouden als richtlijn. Dus van 1 januari is je eerste dag van je cyclus. Op naar de positieve zw test
Hey Pioenroos, Wat fijn dat het de eerste keer zo snel raak was! Spannend hoor! Ik hoop ook vanaf nu een normale cyclus of natuurlijk een postitieve test Hopelijk laat het voor jou ook niet lang meer op zich wachten! x
Ja ik heb de gyn na die 1e lange menstruatie nog telefonisch gesproken en aangegeven dat het 2 weken duurde, dat was volkomen normaal zei hij. Omdat door het verwijderen je het slijmvlies in de baarmoeder verstoord. Opzich zit er weinig hormoon in het spiraal dus is dat ook vrij snel uit je lijf hopelijk is het snel weer op orde. Ik hoop inderdaad het zelfde haha