Dag Allemaal, Vanuit mn ziekenhuisbedje, na 2 uurtjes slaap, moet ik toch ergens even mn hart luchten!! Gistermiddag na wat aanhoudende vage klachtjes mn gevoel gevolgd en even de verlos gebeld. Ik dacht, dan kan ik t loslaten. K vertelde haar van de krampjes zo nu en dan en de harde buiken en dat ik me algeheel niet fit voelde, mn bovenbuik deed soms.zeer en mn rug ook. Kom maar even langs, maar ik maak me eigenlijk geen zorgen, zei ze. Lief, dat ik nog even kon komen eind vd middag Alle.controles waren prima en de baby gedraaid, in stuit. Dat verklaart de pijn soms in mn bovenbuik, gelukkig. Toch even inwendig onderzoek, dan was t klaar.. Ik had 1 cm ontsluiting en met 28 weken is dat niet de bedoeling. Naar t ziekenhuis. Een inwendige echo liet een verkorte en verweekte baarmoedermond zien, er "staat" zoals ze dat noemen nog mr 1,5 cm en dat moet minimaal 3,5 zijn. Weeenremmers om weeen te voorkomen. longrijpingsprik en als t verslechterd in 2 uur over naar Leiden. Helaas was het na 2 uur nog maar 1,0 cm en hier lig ik dan, in mn bedje in Leiden. Ik ben hier in de beste handen als de kleine komt, dus ben opzich enigzinds blij dan maar dat ik hier ben Maar ik ben zo geschrokken en zo bang ik heb nu bedrust en over een paar dagen mag ik mischien weer wat lopen, als in t gunstigste geval alles rustig blijft. Maar ik ben alle vertrouwen kwijt in mn lijf. Ik heb van dit alles namelijk echt weinig gemerkt. Een klein beetje krampjes maar ook op t Ctg echt geen weeen te zien. Kleine Uk doet t goed en weegt.volgens de echo nu ruim 1300 gram en vrijdagavond zijn de longrijpingsprikken oprimaal ingewerkt. Maar ik wil niet dattie al komt, ik wil m veilig bij me houden! Wat als hij of zij t niet red? Wat als t fout gaat? Wat als mn lijf me niet waarschuwd? Heeft iemand tips of ervaringen? Liefs x
Geen tips en ervaring.. maar ik wil je wel heel veel sterkte en succes wensen. Ik kan me voorstellen dat je jezelf heel machteloos voelt. Blijf je gevoel volgen en rustig aan meid! Dikke knuffel!
Ukkie1, wat erg voor je meid! Dit had je niet aan zien komen en ook totaal niet in gedachte gehad. Ik heb zelf ook een zwakke baarmoedermond. Bij mij heeft dit geresulteerd in een vroeggeboorte met 22 weken. Ook iets wat ik totaal niet aan voelde komen. Dat is ook het verraderlijke van een zwakke bmm, je voelt het niet. Nu weer 22 weken zwanger. Ik heb intussen een preventieve cerclage gekregen met 13 weken, maar lig nu met platte bedrust thuis ivm harde buiken. Ik sta onder strenge controle en het lijkt wel goed te gaan nu. Niet direct een positief verhaal van mijn kant. Wel heb ik al veel verhalen gehoord van vrouwen die met bedrust hun kleintje lamg bij zich hebben gehouden. Gelukkig ben je al 28 weken zwanger. Je wilt je kleintje natuurlijk het liefst nog heel lang hij je houden, maar het is wel al levensvatbaar. Ik wens je heel veel sterkte toe!
Geen ervaring gelukkig maar ik wil je wel super veel sterkte wensen en ik hoop dat je lieve kleintje nog even veilig blijft zitten en over een maand of 2 gezond ter wereld komt! Heel veel kracht toegewenst en zet hem op! Jullie kunnen het!
Wat lief allemaal. Zo onwerkelijk allemaal en zo onzeker Het kan morgen komen maar het kan ook over 10 weken komen... Zo gek allemaal.
Oef, dat is schrikken! Een collega van mijn man, ging ook met 28 weken met zijn vrouw naar t ziekenhuis voor n ctg door vage klachten. Vervolgens konden ze blijven en een paar dagen later werd hun zoon geboren! Dat was n zware tijd, maar het kind is nu 12 en kerngezond. Net op de middelbare school en net als elke jongen van die leeftijd, lekker aan t begin van z'n puberteit! Ik duim dat jullie kindje nog lekker lang blijft zitten, maar wat al gezegd is, 28 weken is goed levensvatbaar. Dikke knuffel!
Wat een onzekerheid, ik heb geen ervaring, maar leef met je mee. Natuurlijk wil je niet dat hij al komt en ben je bang. Ik hoop dat je steun kan vinden bij de mensen om je heen en dat je baby nog lekker blijft zitten. Sterkte de komende tijd.
Ukkie moeilijk is het he Ik heb precies hetzelfde. Ben gister opgenomen en gisteravond overgebracht naar Maastricht. Ook weeën remmers en longrijping prik gehad. Ik ben 30 weken. Heel veel sterkte, en misschien kunnen we bij elkaar een beetje het hart luchten.
Ik heb er geen ervaring mee maar wou je toch heel veel sterkte wensen ! En dat je kleintje nog veilig bij je in de buik mag blijven zitten !
Geen ervaring, maar ik wil je wel sterkte wensen en ik hoop dat de kleine nog een tijdje in je buik wil blijven zitten.
Och jeetje wat ontzettend spannend. Ik hoop van harte dat je kleine nog een mooie tijd lekker veilig on jouw buik blijft! Sterkte
Oef dat is heel erg heftig zeg Lig je in het LUMC? Dat is een heel goed zkh, je bent er in goede handen. Ik hoop dat de bevalling niet doorzet en de kleine nog even blijft zitten tot hij wat groter is, sterkte!
Ukkie en Mitsy, veel sterkte dames. Wat ontzettend schrikken. Hopelijk mogen jullie kindjes nog lekker lang in jullie buiken blijven zitten.
Hier bijna hetzelfde verhaal als bij jou. Vanaf 28+5 in Leiden gelegen. Weeënremmers werkte gelukkig wel en heb complete bedrust moeten houden. Helaas dacht mijn lijf met 32 weken nogmaals dat de baby's eruit moesten en heb nog een keer longrijping + weeënremmers gehad. En de kindjes zijn met 32 weken +2 dagen geboren. Gelukkig zijn ze helemaal gezond en hebben ze verder alleen maar in de couveuse gelegen, omdat ze moesten groeien. Gelukkig geen wereld schokkende complicaties gehad. In leiden zijn ze heel kundig en ontzettend lief. Heb daar zelf ook lekker in bad mogen liggen om te ontspannen. Heel veel sterkte en hou je kleintje maar lekker binnen!
Hee allenaal, thanks voor jullie reacties. K werk als vpk on t lumc en heb dus opzich wel vertrouwen in se mensen hier! Alleen niet zo in mn lijf.... Ik probeer rust te houden maar door mn bekkenklachten is continue liggen echt pijnlijk!