stel je vliezen breken als je bijvoorbeeld 36.3 zwanger bent oid Wachten ze dan als je geen weeën krijgt tot 37 weken met infuus ? Of doen ze dat wel gewoon na 24 uur ?
Als je zelf geen weeën krijgt, dan wachten ze inderdaad tot 37 weken.. ik heb geen flauw idee of dat verschilt per ziekenhuis. Maar dat zeiden ze bij mij. Maar die van ons kwam gewoon wel zelf en deed het super! Geboren bij 36.1
Hier werd er gewoon gewacht of het zelf wilde komen. Dat gebeurde niet dus pas met 37 weken wilden ze gaan inleiden. (Uiteindelijk niet nodig om 00.15 zette de bevalling in met precies 37 weken)
In principe wordt er dan gewacht ipv inleiden. Maar bij een vriendin van me vonden ze de baby op het ctg net wat te rustig, dus is met 36+3 wel besloten in te leiden. Kerngezonde baby overigens
Bij mij braken de vliezen met 36+2. Gelijk naar ziekenhuis gegaan met weeën. Wel met de mededeling dat als het niet zou doorzetten ik weer naar huis mocht. Maar het zette wel door. Paar uur later is ze geboren.
Ook hier in de omgeving is het standaard dat je dan in het ziekenhuis blijft en op precies 37 weken ingeleid word, maar als de weeen uit zichzelf beginnen gaan ze dat niet meer proberen te stoppen met weeenremmers.
Hier bevallen met op precies 36 weken. In eerste instantie wilde ze me naar huis sturen en wachten tot 37 weken. Toen ik wel erg vaak naar de wc liep gingen ze toch maar even voor de zekerheid controleren en zat ik al op 5cm
Mijn zoontje is met 36+6 geboren. De vliezen braken en het was gewoon wachten tot de weeen en persweeen kwamen en die kwamen na 7 uur en binnen 2 uur was onze kleine man (rond de 44 cm) geboren.
Hier bij de eerste twee gebroken vliezen met 36.3 en 36.5 De gyn was zelf steeds aan werk en gezien ik toch met 37 weken sowieso ingeleid zou worden ivm mijn gezondheid en die van de kleine hebben ze bij beide besloten maar gewoon wee opwekkers te geven. De derde is met 37.0 geboren dmv vliezen breken door de gyn en de vierde zette de weeen juist door met 36 weken alleen daalde hij niet in en hebben ze uiteindelijk nog de vliezen moeten breken. *edit* hier zeiden ze trouwens dat ik juist absoluut niet naar huis mocht met gebroken vliezen onder de 37 weken. Ivm infectie gevaar.
Mijn vliezen braken met 36w2d. Ik ben opgenomen in het ziekenhuis. Hier was het protocol: Afwachten, over het algemeen begint de bevalling binnen drie dagen na het breken van de vliezen. Zou er niks gebeuren, dan zou ik met 37 weken worden ingeleid. Ik moest wel in het ziekenhuis blijven. Precies 24 uur na het breken van de vliezen begon de bevalling. Drie uren later is onze dochter geboren.
Mijn vliezen braken met 31 wkn en 5 dgn na een week in het ziekenhuis gelegen te hebben met weeen remmers en longrijping mocht ik gewoon naar huis Ivm infectie gevaar moest ik om de dag bloedprikken en kreeg ik een echo Ze is met 35 wkn en 2 dgn geboren