Mijn kleintje loopt twee weken voor op schema qua groei. Is dit bij iemand anders ook zo en wat zegt je VK? Bij mij zegt ze dat het zou kunnen zijn dat de kleine misschien vanaf nu minder snel groeit of dat het een grote baby wordt. Het hoeft volgens haar niet te betekenen dat de kleine ook eerder komt. Graag hoor ik jullie ervaringen. Ook van anderen hoe het uiteindelijk bij de bevalling was. Was het kindje toen idd groot? Britt
Mij is ook verteld dat die kleine erg groot is. Maar afgelopen week is gebleken dat ik zw suiker heb, dus het zo idd goed kunnen
Hier word ook verteld dat het een flink kind is. Maar voorlopig ben ik nog steeds zwanger. Dus we zien het wel bij de geboorte of ie echt groot is.
Ik ben daar van de week ook op getest maar heb geen zw suiker. Voetje was bijv bij 27 weken al 6 cm. Bij mijn schoonzusje was dit bij 30 weken 5.7. Haar kleintje was 50 cm bij geboorte.
Bij mij loopt ons meisje ook 2 weken voor op de groei....ik ben zelf heel slank maar ze vertelde mij dat ons meisje een flinkerd is....denk dat ze dat van haar papa heeft....ben benieuwd hoe ik t doe met de bevalling
Hallo, Ook bij ons werd gezegd dat Femke te groot was. De verloskundige zei al steeds dat de baarmoeder te groot was. Dus ik heb met 32 weken een groeiecho gehad en daaruit bleek dat Femke bijna 2 weken voorliep.(volgens de 32 weken echo was het gewicht van Femke al 2484 gram) Toen heb ik op 34 weken een nieuwe groeiecho moeten laten maken en daaruit bleek weer dat Femke al bijna 3 weken voorliep. (volgens de echo had ze hier al een gewicht van ongeveer 3040 gram)Toen ben ik doorgestuurd naar de gynaecoloog en zij zei ook dat het kindje te groot was. Zat op het 90 ste percentiel op de groeicurve en ze dachten dat Femke rond de 9 a 10 pond zou wegen als ik doorliep tot 40 weken zwangerschap. Vandaar dat ze beslist hadden op met 38 weken in te leiden. Toen Femke werd geboren woog ze maar 3510 gram en ze was 52 cm lang. Dus achteraf bleek het toch allemaal mee te vallen. Groetjes, Gisimino
Bij mij werd steeds gezegd dat Rick gewoon normaal qua lengte was en dat hij zo'n 6,5 pond zou wegen....nou na een zwangerschap van 41.6 weken bleek hij 4000 gram precies te wegen en werd zijn lengte geschat op 56/57 cm! Het kan dus ook andersom.....
Bij mijn tweede werd ook telkens gezegd dat ze 2 weken voorliep op schema en dat klopte ook wel; ze was bij de geboorte 5050 gram en 56 cm Maar de bevalling was goed te doen. Nu schatten ze de kleine wat minder groot, ben benieuwd of ze gelijk krijgen....
Bij onze eerste dochter zeiden ze ook elke keer dat ze groot zou zijn, maar bij de geboorte woog ze maar 3180 gram. Dus dat viel reuze mee. Soms kunnen ze het dus ook niet goed voelen, volgens mij. X Linda
mijn kleine wordt nu al geschat op 7/7,5 pond. ben benieuwd. ook heb ik veel vruchtwater en een enorme buik hopen dat ik niet overtijd ga lopen, dan wordt t nog groter, haha
hey meis, Ik heb vandaag ook te horen gekregen dat die kleine groter is dan dat hij nu hoort te zijn hij heeft zo'n groeispurt gehad dat hij nu net zo groot is als een kindje bij 41 weken en ik ben pas 37 weken... Het word een echte acht ponder werd er vandaag al gezegd pfff.. ben benieuwd hoe ik het er uit ga poepen hihihi ....
Bij mijn vorige zwangerschap vertelden ze steeds dat wij een klein kindje zouden krijgen, maar toen Anouk geboren was, was ze toch echt een 8 ponder! Chantal: zo he, dat is wel een heel verschil, 4 weken....kan het niet zo zijn dat je langer zwanger bent of is dat helemaal uitgesloten? Ik las bij jouw topic ook over je extra controle. Heel veel suc6 maandag. Liefs, Natasja
bij mij zeiden ze dat hij ongeveer 7 pond zou zijn, maar hij bleek toch wat zwaarder.... 4295 gram om precies te zijn. Lkkr dikkertje was 't
ook hier is het kindje groter als dat het "hoort" te zijn, ik moet me er volgens de VK geen zorgen overmaken, het kan nu nl. ook gewoon een groeispurt zijn. Ik loop 2 weken voor.(overgens kan het ook zijn dat mijn Atherme niet goed is berekend aangezien ik niet weet wanneer ik zwanger ben geworden en met 20 wkn kunnen ze niet meer exact een atherme vast stellen, dat was het aantal weken dat ik achter mijn zwangerschap kwam)
Nou ben dan idd erg benieuwd hoe het over 3 weken is. Ze had al laten vallen dat ik dan misschien ook een groei echo krijg. Maar goed om te zien dat het dus heel vaak voorkomt. Britt
Ik denk dat dat het geval is ja als ik mijn eigen berekening aanhoud dan kom ik zelf ook op de 40 weken maar omdat die kleine in het begin klein was hebben ze een andere tijdsduur aangehouden... en nu heeft hij volgens mij een groei spurt gehad want heb ook ineens een heeeeele dikke buik... sommige vragen of ik wel zeker weet dat er maar eentje in zit hahahah Thnax voor het succes wensen
Wij krijgen ook een zwaar en groot kind volgens de gyn... Hij werd op 32 weken op 2kg240 geschat, bij de geboorte zou dat rond de 4kg liggen... Maarja, vaak hoor je dan dat het toch niet blijkt te kloppen idd... Maak me er dus ook niet druk over.