Wanneer vertellen aan (schoon)ouders en broers/zussen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jomy, Sep 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jomy

Jomy Niet meer actief

Hai dames,

De titel zegt t al: wanneer vertelden jullie aan jullie (schoon)ouders en broers en zussen dat jullie zwanger waren? Wachten jullie echt tot de 12 weken of toch al eerder?

Eerst wilde mn vriend graag wachten tot de 12 weken maar we hebben nu morgen een etentje van mn schoonouders omdat ze zoveel jaar getrouwd zijn (met alleen mn zwagers erbij) en t leek ons leuk om het ze dan te vertellen. Mocht t toch nog mis gaan vertellen we t ze ook dus ja... We hebben wel al een vroege echo gehad omdat ik me niet lekker voelde en zagen al een hartje kloppen :p maar is de kans dat t dan nog mis gaat kleiner?

Er zit alleen wel een maar aan t verhaal. Ik wil wel dat ze, als we het grote nieuws vertellen, het verder nog even stil houden (tot de 12 weken) want verder hoeft niet Jan en alleman t al te weten maar ik ben bang dat mn zwagers dit niet helemaal kunnen. Ik vraag me zowiezo af of t ze wel wat kan schelen en ze het niet gelijk in hun vriendengroep gooien (waaronder ook mijn neven). Moet ik ze nu gewoon maar eens vertrouwen of toch nog maar ff wachten? Op zich wil ik t gewoon vertellen, dan hoef ik ook niet meer zo geheim te doen :p
    Maar ik ben bang dat t gelijk de hele regio rond gaat, maar aan de andere kant, met ditsoort dingen moet je familie toch wel kunnen vertrouwen?!

Ik hoor graag jullie meningen hoe jullie t gedaan hebben en wat jullie in mijn geval zouden doen!

Mijn ouders weten t nog niet trouwens, die horen het als ze terug komen van vakantie...

2. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Bij de eerste hebben we gewacht tot na de eerste echo, dat was met 7+2.

En nu met de 2de hebben we het al 2 dagen voor de echo verteld, 7,5 week.

Wel alleen aan de ouders, en broers.
    Op het werk bij 8 weken (omdat ik sommige dingen niet meer mag doen op het werk) en de rest met 9 weken.

3. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    We hebben het aan de ouders verteld paar dagen na de test.
    Broers zussen na de tweede echo 11 weken.
    Daarna ook de rest.

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben het na de eerste goede echo verteld aan de ouders en broers en zus (7+2). Mijn zus wist het al op de dag van de positieve test en die heeft altijd erg moeite haar mond te houden maar die heeft het toch volgehouden tot ik het mijn ouders zelf vertelde.
    Ik weet dat ik mijn familie kan vertrouwen, dat scheelde wel voor mij.
    Mijn schoonfamilie heeft ook hun mond gehouden alleen toen mijn smoeder het aan een buurvrouw vertelde heeft (ze praat hard en veel ;)) de hele wijk het geloof ik gehoord want mijn broer kreeg de vraag of zijn zus zwanger is van een vriend wiens ouders in de straat wonen bij s.ouders en die hoorden het terwijl ze in de tuin zaten. Met 9 weken hebben wij het verteld aan de mensen om ons heen die het nog niet wisten.

Ik zou duidelijk aangeven dat je wil dat verder niemand het nog weet en dat je het niet leuk zou vinden als anderen het horen viavia ipv van jullie zelf, met de vraag dus of ze het stil willen houden.

Heel veel plezier vanavond!

5. beccie

beccie Niet meer actief

mijn moeder en zussen heb ik het heel snel na de test al verteld,
    bij de eerste deed ik dat ook al,
    maar ik weet wel zeker dat ze er echt niet over praten.

ik had vorige week een eerste echo met 12 weken, en heb het deze week aan de buren enzo verteld. en nu mag iedereen het weten
    :)

6. Jomy

Jomy Niet meer actief

Oké, er zijn er dus wel een.hoop die het eerder dan 12 wk vertellen... Ik denk dat wij t ook maar gewoon gaan doen dan :p en mochten mn zwagers toch hun mond niet kunnen houden ben ik gelijk klaar met ze. Alleen zitten we misschien ook wel met een iets te enthousiaste aanstaande oma zit ik nu te denken. Maar van mn schoonmoeder mag ik zowiezo wel verwachten dat ze haar mond houdt toch? Zal t er idd ook ff duidelijk bij zeggen haha...

7. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

Feb 6, 2012
    509
    0
    0
    Wij hebben het bij 9 weken verteld, omdat we toen "toevallig" bij beide ouders langs konden. Ook aan zwager/schoonzus. We hadden toen nog geen echo gehad, dus hebben er bij verteld dat ze het tot aan de echo bij 12 weken voor zich moesten houden. Dat is gelukt (al vond vooral mijn moeder dat heel moeilijk...)

Veel plezier met vertellen!

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij vertellen ze het dit weekend. Mocht het mis gaan, dan weten ze ook wat er aan de hand is en kunnen ze ons steunen.

Ben benieuwd hoe ze reageren! :D

9. 86Laura

86Laura Bekend lid

Jun 3, 2012
    772
    1
    0
    Wij hebben op de dag van de positieve test aan ouders en broers verteld. Daarnaast heb ik het op mn werk ook meteen verteld vanwege de werkzaamheden. Een paar goede vrienden hebben we het met een week of 8 verteld en de rest van de wereld na de eerste echo :p

En ik denk dat als jij ze zegt dat ze hun mondje dicht moeten houden omdat het nog pril is en jullie het graag zelf aan iedereen willen vertellen, dat ze dat wel doen. Als ze dat niet doen zou ik dat echt heel vervelend vinden.. hoop toch wel dat ze die boodschap snappen en respecteren..! :)

10. Maia

Maia Niet meer actief

ouders: redelijk snel na de test (mijn moeder belde ik een uurtje later, mijn schoonouders gingen we 2 dagen later even langs).

de broers/zussen hebben het pas te horen gekregen na de echo. vonden we vroeg genoeg.

11. Within

Within Niet meer actief

Iedereen die we het meteen wilden vertellen, weet het nu al. Hebben we ook mensen om ons heen mocht het misgaan. De rest vertellen we het pas na onze echo op 11 weken.

12. DTtje

DTtje Bekend lid

Feb 19, 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    Hebben we net gedaan, met 6 weken dus....

13. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    3,499
    0
    36
    Heb het meteen aan de familie verteld had nog niet eens een echo gehad haha. Sinterklaas kwam dat weekend aan dus had pakketjes met zwarte pieten mutsjes en muisjes gemaakt. Voor de rest van de familie had ik voor iedereen een letter. Vormde het woord zwanger :)

14. Steph80

Steph80 Bekend lid

Apr 26, 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Op dinsdag had ik de eerste licht positieve test, op vrijdag heb ik een digitale gedaan. Toen daar op stond dat ik zwanger was, heb ik meteen m'n ouders gebeld die op vakantie waren in het buitenland. M'n zusje heb ik via what's app een foto gestuurd van de test. Mijn vriend heeft het zijn ouders verteld. Eigenlijk hebben wij het best veel mensen verteld als het zo uit kwam. M'n collega's wisten het na de eerste echo met 9 weken.

15. tulip

tulip Niet meer actief

bij de eerste met 8 weken, 2e zwangerschap met 9 weken, en deze zwangerschap meteen, omdat iedereen nu natuurlijk wist dat we ermee bezig waren.

16. Jomy

Jomy Niet meer actief

Nou wij gaan het morgen dus vertellen. We hebben vanmiddag een slab en rompertje gekocht met teksten voor opa/oma... Nu hopen dat zowel zij als mn zwagers het nog even voor zich kunnen houden!

Mn schoonouders weten trouwens wel dat we bezig zijn, dat is ter sprake gekomen toen ik eind jullie een afwijkend uitstrijkje had...

En kan niet wachten tot mn ouders komend weekend van vakantie terug komen om het ze gaan vertellen :D

17. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

voor beide zwangerschappen hebben we gelijk verteld toen we de test hebben gedaan...
    Ook omdat ik al een buikje begon te krijgen en ik weet dat me moeder heel erg graag oma wilde worden wilde ik niet langer wachten om het te vertellen....

18. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Bij de eerste poging hebben we het met zeven a acht weken verteld. Schoonouders vonden het moeilijk om hun klep dicht tw houden, dat had ik niet verwacht, maar ach, wat boeit het. Mensen bedoelen het niet verkeerrd en het is helemaal niet erg als er wat mensen meer meeleven als het mis gaat. Bij deze zwangerschap hebben we gewacht tot na de eerste echo en vooralsnog doet ze het prima.

19. ptries

ptries Bekend lid

Feb 22, 2011
    874
    834
    93
    Female
    Verpleegkundige
    wij hebben het verteld aan ouders/schoonouders, broers/zussen toen we 7.2wk waren en 1 echo gehad hadden (wij dachten zelf al 10wk te zijn) Zij hebben het allemaal stil gehouden en toen we met 9wk weer een echo hadden en alles was nog steeds goed, hebben we het aan iedereen verteld:) wij wisten het ook al heeeeeeel vroeg dus hadden zo iets; lang genoeg geheim gehouden;) Vriendlief wilde eerst nog wel tot de 12wk wachten maar ik kon écht niet meer wachten :)

20. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

Jan 15, 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    In de week van de positieve test vertelt en erbij gezegt dat ze het nog even voor zich moesten houden tot wij het aan de mensen hadden vertelt die we t zelf wilden vertellen. Helemaal goed gegaan! Dus dat was met zo'n 5 weken.

Klein detail was wel dat de buuf van mn moeder het eerder wist, die werkt bij mijn huisarts en ik gind daar dus heen bellen of ik bij de dok of vk moest zijn, had ze net dienst, maar ook zij heeft gedaan of ze niets wist (ook naar mijn ouders toe) tot ze t van mn moer hoorde!

Zout volgende keer t zelfde doen, gelijk vertellen aan ouders en broer en zus

Share This Page