uit eten bij juffrouw tok

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door maartje25, 24 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo dames,

Ik hoop dat dit onderwerp in het goede deel staat anders moet hij maar verschoven worden...

Vanavond ga ik uit eten bij juffrouw tok. Ze hebben daar heerlijke zelfgemaakte kruidenboter maar mag je dat hebben tijdens je zwangerschap?
    Ik weet niet of er rauwe eieren of verse melk in zit?
    Net als de mayo... ik weet niet of die zelf is gemaakt...

Groetjes maartje

2. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Kruidenboter kan wel, zelfgemaakte mayonaise niet. Zou die voor de zekerheid niet eten of even vragen of ze die zelf maken

3. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    In zelfgemaakte mayo zitten wel vaak rauwe eieren. Maar in restaurants zijn ze vaak gepasteuriseerd. Kruidenboter lijkt me geen probleem. Maar je kan het daar ook vragen hoe ze de producten hebben bereid, dan weet je zeker of je het kan eten.

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Zou me daar niet te druk om maken hoor. Zo kan je overal wel op letten. Mayo heb ik zelfs nog nooit over nagedacht. Aan het einde van mijn vorige zwangerschap bakte ik om de haverklap een cake, alleen maar om het beslag te eten :D. Mijn vk zei dat ik er zelf wel makkelijker ziek van zou kunnen worden, maar zelfs dan liep de baby geen gevaar. Niet te druk maken en geniet ervan. Mjummie, ik wil zelf ook weer een keer naar tok :)

5. maartje25

Ik voel me altijd een beetje een zeur om te vragen wat overal in zit vandaar dat ik het hier even vraag :) was er al van overtuigd dat jullie juffrouw tok vast kennen :)

6. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Ik voel me ook altijd zo'n zeur! Ik vind het dan ook makkelijker om gewoon te zeggen 'Ik ben zwanger, kan ik jullie kruidenboter/mayonaise/.... dan wel eten?'

In een beetje restaurant weet de kok die vraag wel te beantwoorden. Als ze je vragend aan gaan staren dan kun je altijd nog opsommen wat je niet mag (rauwe melk, rauwe eieren, ik denk dat dat je belangrijkste zorgen zijn bij de boter en de mayo).

7. maartje25

Dat is een goeie mamske! Die ga ik vanavond gebruiken... Gek eigenlijk. ..ik maak me nergens zorgen over maar over uit eren gaan wel...tjonge...

8. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Oh jammie je maakt me lekker!:) Heb er ook niet overnagedacht of die mayo daar kan en heerlijk van gegeten, niks van gekregen.
    En joh het is toch nooit erg om voor zekerheid te gaan!?

9. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Mjam mjam, lekker wandelingetje over de hei en dan lekker eten bij Juffrouw Tok. Enjoy!!:D

10. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik doe altijd door de aardappelpuree een rauw ei. Kwam er vorige zwangerschap met 34 weken pas achter dat dat stom was van me.. Maar nu ben ik niet zo'n paniekvogel, gelukkig :)

11. Yegga

Yegga Lid

6 feb 2011
    91
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Juffrouw Tok. Kom aan, het is daar echt niet zo culinair hoogstaand dat ze daar de mayo zelf maken.

12. maartje25

De mayo blijkt inderdaad niet maar de kruidenboter wel :) daarom had ik het niet gek gevonden als de mayo ook zelfgemaakt zou zijn...

Het was heeeeeerlijk... dus... voor herhaling vatbaar :)

13. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

MAar waarom zou je zelfgemaakte kruidenboter niet kunnen eten?

14. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    +1 :)

15. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat je lekker hebt gegeten!

Daar heb ik nou nog nóóit van gehoord. Een rauw ei door de pasta wel (carbonara) maar door de puree? Wat doet dat dan qua smaak?

Ik heb nu na het lezen van de reacties overigens echt zin in cake beslag. Mmmmjummie.

Deel Deze Pagina