Pijnstillers na eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lisa280887, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik zit nu op 3dpo en heb megalast van hoofdpijn. Ik weet dat dit veroorzaakt wordt door hormoonschommelingen, dit heb ik altijd al gehad.

Nu gebruik ik vanwege onze kinderwens zo min mogelijk pijnstillers maar ik vraag mij nu af: welke pijnstillers kan ik wel gebruiken nu? Ik weet dat Ibuprofen slecht is vanwege het eventuele veroorzaken van samentrekkingen van de bm.

Ik wil gewoon voorzichtig zijn, vroeger gebruikte ik om de haverklap ibuprofen maar daar ben ik mee gestopt.

2. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Paracetamol zonder toevoegingen is de beste keus als je echt pijnstilling nodig hebt.

3. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Ibuprofen veroorzaakt geen contracties van de baarmoeder. Er zijn juist aanwijzingen dat het de contractie van de baarmoeder verminderd.

4. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Echt? Ik las het juist andersom... hoe dan ook, het zal niet bevordelijk zijn haha

5. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Ja echt, je kan het nakijken in het farmacotherapeutisch kompas. Maar, hoe dan ook, ik zou voor paracetamol gaan. Mocht t niet goed helpen kan je altijd nog omschakelen naar een NSAID mits je nog niet bewezen zwanger bent.

Deel Deze Pagina