Is een kindje wel voor ons weggelegd?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door eline2014, 2 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eline2014

eline2014 Niet meer actief

Vandaag toch weer ongesteld geworden en wat baal ik toch...
    Ben er zo verdrietig over dat het steeds maar niet lijkt te lukken.

De stap richting de huisarts lijkt steeds dichterbij te komen, we zijn nu inmiddels al in ronde 11 beland...

Toen we gingen stoppen met de pil dacht ik, ach zal misschien een paar maandjes duren en dan ben ik vast zwanger, maar helaas..
    Weet ook niet meer wat ik nog kan proberen, heb in de afgelopen maanden al vanalles geprobeert zoals tarwekiem olie,shatavari capsules,ovulatietesten en temperaturen...

Wat ik met dit topic wil bereiken? helemaal niks, wilde het gewoon even van me afschrijven..

2. FantasyMom

22 mei 2015
    95
    0
    0
    Eigen bedrijf + werkzaam voor werkgeveer
    Kan me heel goed voorstellen dat je de wanhoop lichtelijk nabij bent.

Hoewel wij zelf net in ronde 1 zitten, moet ik er ook niet aan denken om bijna een jaar bezig te zijn en nog niets verder te zijn.

Hetgeen mij alleen wel opvalt is hoeveel supplementen, hulpstukjes en dingetjes worden gebruikt/aangeraden tegenwoordig.

Ik zal niet de heilige uithangen, ik ben ook foliumzuur aan het slikken (met minder regelmaat dan eigenlijk moet volgens het potje), maar juist als je zoveel gebruikt om overal maar controle op te hebben hoe meer die controle zich om gaat zetten naar stress en druk.

Beiden niet goed voor je gestel en dus kan Moeder Natuur die nare straf uitdelen en je niet zegenen met een zwangerschap.
    (Zwak gestel = zwak nageslacht, cru gezegd)

Let it be, laat Moeder Natuur haar werk doen en ga haar niet dwingen of opjutten.

Mama knows best and there is no better Mama than Mother Nature ;)

3. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Ik voel met je mee. Helaas heb ik geen goede tips of adviezen. Ik wil je alleen een hart onder de riem steken!!

Heb je wel een regelmatige cyclus en eisprong? Ik neem tenminste aan dat je door het temperaturen wel wat inzicht hebt in je cyclus.

Heel veel succes. Ik duim voor jullie dat het snel raka is

4. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Ook ik in ronde 11 en nee dat is echt niet leuk !
    De teleurstelling word steeds groter, en je gaat steeds vaker denken van ach waarom zou ik ooit een zwangerschapstest in handen hebben..

Terwijl de meeste vrouwen pas na 1 jaar zwanger raken, dus eigenlijk is het best normaal.

Wij mogen gelukkig wel een zaadonderzoek laten doen volgende week, dan hebben we daar in ieder geval duidelijkheid in :)

Nou hoop ik dat het niet meer nodig zou zijn, ben inmiddels 2 dagen overtijd..

Hoop dat je deze cyclus meer geluk hebt ! :)

5. Traum

Traum Actief lid

13 jan 2014
    388
    0
    16
    Niet de hoop opgeven ook al weet ik dat elke maand die je verder bent het verdriet groter en groter wordt, hier was het ook pas in ronde 11 raak. Kan zeker nog.

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Bovenstaand eklopt niet hoor. De meeste vrouwen zijn binnen een jaar zwanger..
    Blijf hoop houden, onderneem leuke dingen en probeer te genieten. Hoe minder stress hoe beter.

Hoe lang duurt zwanger worden? - Zwanger worden | Ouders van Nu

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dikke knuffel, kan me goed voorstellen dat je je zo voelt.. Ik hoop dat het gauw lukt.

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hier gaan mn haren echt van overeind staan...

Heb jij wel enig idee hoeveel vrouwen er met de hulp van middeltjes en ingrepen wél zwanger worden en blíjven?! Hmmm? Met je 'mother nature'

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Oh en foliumzuur is om ernstige afwijkingen te voorkomen. Dus misschien niet zo laks doen.

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    @TS
    Ik heb vier jaar gewacht op mijn wondertje. Had helaas de MMM nodig. Misschien hebben jullie ook een helpende hand nodig, dat kan. Maar verlies de moed niet! Er komt vast een dag dat je jouw kindje in je armen hebt.

11. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Wow, ik reageer nauwelijks ,meer hier, lees alleen af en toe nog wat mee maar wat ben ik het met je eens Hilly. Ik word ook een beetje eng van die reactie. En idd, iets beter verdiepen in het gebruik van foliumzuur. Daarvan wordt je namelijk niet sneller zwanger......;) Tjeeez....

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    #12 Vlinderbloem, 2 jun 2015
    Laatst bewerkt: 2 jun 2015

Denk je dit echt? Dat het niet zwanger kunnen worden (of minder snel zwanger kunnen worden) een straf is van moeder natuur omdat je te veel pilletjes slikt/toeren uithaalt? Dat het dus eigenlijk je eigen schuld is? Aparte gedachtengang. ;)

Ik kan me voorstellen dat je de moed begint te verliezen TO. Ik hoop dat je wens snel uitkomt.

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    FantasyMom Wauw, ik denk niet dat je weet waar je het over hebt. Misschien je eerst eens inlezen voordat je met allerlei vreemde dingen komt aanzetten. ;)

Dan zou je ook weten waar foliumzuur voor dient en dat het juist belangrijk is om ze wel elke dag in te nemen, aangezien je lichaam een level moet opbouwen. Foliumzuur is niet een hulpmiddel om zwanger te worden, maar is erg belangrijk voor de ontwikkeling van een gezond kindje.

Eline Moed houden, hoor!

14. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    amen!

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Onze FantasyMom heeft met een appje haar vruchtbare dagen berekend. Dat mag schijnbaar wel, qua hulpmiddel.
    Jammer dat zo'n app geen reet zegt. En al helemaal niet als je net een week gestopt bent met de pil na 16 jr. ;)
    Maar he, beter laks met je foliumzuur en vertrouwen op een app die je vertelt wanneer je moet klussen.

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoop voor jou dat je gauw zonder hulp zwanger mag zijn. Zo niet, dan hoop ik dat je erachter komt dat wat je schrijft, nergens op slaat en heel erg cru is! Hoop dat Moeder Natuur jou niet straft met je nickname en dus het moeder worden voor jou altijd een fantasie zal blijven.

17. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Eline, meid hou moed! Het enige wat je kan doen. Af en toe een baaldag, en genieten van de dingen die je wel hebt. (en ik weet het, dat is soms best moeilijk)

En meid, geloof echt geen verhalen dat je gestraft wordt oid. (negeer de reactie van FantasyMom alsjeblieft!!! Die heeft geen idee waar ze het over heeft, is probeert alleen mensen hier te beledigen en pijn te doen).

Je kan er niks aan doen, anders dan misschien eens de stap naar de huisarts maken.

Sterkte meid!!

FantasyMom: Wel knap dat mother nature zich in een app schuil houd?! Als je zo van mother nature bent, ga dan niet met appjes en vruchtbare dagen klooien. Het komt wanneer het komt toch ;)

18. Be Happy

Eline, Fantasymom komt net kijken en weet totaal niet waar ze over schrijft. Of is ze al zwanger dat ze er zoveel verstand van heeft?
    Negeer haar onzinnige opmerkingen.

Ik heb in dezelfde situatie gezeten als jij. Probeerde op den duur ook alles, ook qua kruiden enzo. (Ben benieuwd wat FantasyMom doet als ze over 11 maanden nog niet zwanger is, maar dat terzijde.)
    Je wilt alles doen om maar te voorkomen dat je de Medische Molen in moet, toch?
    Uiteindelijk wel bij de huisarts beland en met hulp (wat FantasyMom klaarblijkelijk onzinnig vind, want je komt aan Moeder Natuur) toch zwanger geworden en twee mooie zoontjes gekregen.

Eline, sterkte. Ik hoop dat je toch gauw een positieve test in handen mag houden, al dan niet met medische hulp.

19. Be Happy

[/QUOTE]FantasyMom: Wel knap dat mother nature zich in een app schuil houd?! Als je zo van mother nature bent, ga dan niet met appjes en vruchtbare dagen klooien. Het komt wanneer het komt toch ;)[/QUOTE]

Wel knap dat ze denkt dat een app specifiek in haar lichaam kan kijken! Weet ze niet dat een app uitgaat van gemiddelden en dat haar eisprong dus veel later of veel eerder kan komen dan dat een app aangeeft?
    Haar lichaam doet blijkbaar dus exact wat die app aangeeft. Zegt de app dat haar eisprong die dag plaatsvindt, dan denkt haar lichaam/Moeder Natuur: oei, appje zegt dat het eitje nu moet springen, laat ik dat nu dan ook maar doen!

Alle gekheid op een stokje. FantasyMom, ik hoop dat je je door alle berichten gaat realiseren dat je niet zomaar zulke dingen moet gaan roepen.

20. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Mijn huisarts beweerde iets anders, ze wil ook geen onderzoeken bij mij doen, volgens haar worden de meeste vrouwen pas na 1 a 2 jaar zwanger nou vond ik dat zelf ook enorm lang ..

Deel Deze Pagina