wanneer zwangerschapstest?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Melodios, Nov 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melodios

Melodios Actief lid

Oct 28, 2010
    196
    0
    0
    dames, even een vraagje; wanneer kun je nou precies het beste een zwangerschapstest doen? hoeveel dagen na je eisprong? want ik heb nu een paar keer een zwangerschapstest gedaan, zomaar op de gok, maar heb geen idee wanneer zo een test nu het beste gedaan kan worden, kan iemand me hier antwoord op geven?

2. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    op de 1e dag van je NOD (niet ongesteldheids dag... dus 1e dag dat je ongesteld zou moeten worden)

3. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar als ze dat nu niet weet....! 14 dagen naar ei toch?

4. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    ja maar niet iedereen heeft een regelmatige cyclus...
    als ze weet wanneer ze ongeveer haar menstruatie zou moeten krijgen is ze al een heel eind op weg...

5. Patrieske

Patrieske Bekend lid

Feb 9, 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Op de dag dat je nieuwe cyclus zou moeten beginnen en dan testen met ochtendurine.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als je zeker weet wanneer je ei is geweest (dmv ovulatietestjes of temperaturen), zou je het beste ongeveer 14 dagen na je eisprong een test kunnen doen.

7. Melodios

Melodios Actief lid

Oct 28, 2010
    196
    0
    0
    Dames, dank je wel ik denk dat ik zo ongeveer wel weet wanneer mijn volgende ongesteldheid zou moeten plaatsvinden dus denk dat dat wel goed komt. Maar stel dat ik 1 of 2 dagen abuis zit, kan ik dan gewoon alsnog testen of moet het echt per se op die bewuste NOD-dag?

8. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Sommige testen ook wel eerder dan de NOD. Je hebt ook speciale testen die je eerder kunt gebruiken en die wat gevoeliger zijn. (staat dan vaak ook op het doosje/gebruiksaanwijzing).

9. Melodios

Melodios Actief lid

Oct 28, 2010
    196
    0
    0
    Oke dank je wel, heb die van de Kruidvat al eens geprobeerd van 2 voor 5 euri, weet jij misschien of dat bij deze ook telt, dat je eerder kunt testen?

10. Mickey18

Mickey18 Actief lid

Mar 4, 2008
    149
    0
    0
    Met Kruidvat 2voor5 kan je al een paar dagen eerder testen, dat is een gevoelige test.
    Succes!

11. Melodios

Melodios Actief lid

Oct 28, 2010
    196
    0
    0
    Oke heel goed ;) en dit is ook een beetje een betrouwbare test of? Iemand ervaringen mee?

12. Mickey18

Mickey18 Actief lid

Mar 4, 2008
    149
    0
    0
    Ja, die zijn heel betrouwbaar! Ze worden op Indrooglijntjes? Vals positieve Zwangerschapstesten en Dipsticks?
    ook goed besproken. Er zijn altijd wel uitzonderingen, maar deze test is in ieder geval betrouwbaar omdat je precies weet hoeveel urine je erin moet druppelen.
    Bij mijn zoontje testte ik op mijn NOD positief met deze test.
    En nu ben ik mezelf aan het weerhouden nu al te testen...

13. Melodios

Melodios Actief lid

Oct 28, 2010
    196
    0
    0
    Kan het ok zo zijn dat je test verkeerd uitslaat als je er teveel urine in doet? want denk dat dat bij mij wel een keer het geval was omdat ik altijd bang ben dak er te weinig in doe..

14. Patrieske

Patrieske Bekend lid

Feb 9, 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Da's een kwestie van goed de bijsluiter lezen. Als daar het aantal druppels in staat dat je moet toedienen, lijkt mij dat eerlijk gezegd niet zo moeilijk.

15. Melodios

Melodios Actief lid

Oct 28, 2010
    196
    0
    0
    is ook zo maar de druppels die uit dat pipetje komen zijn wel heel klein hoor, twijfel toch altijd maar zal wel aan mij liggen, sorry hoor zoveel ervaring heb ikvniet daarom vraag ik het

16. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Ik heb ook hele goede ervaringen met de kruidvat 2 voor 5 testen..!! Die zijn meestal wel duidelijk..
    Wanneer ga je testen? En op hoeveel DPO zit je nu?? Spannend hoor..

17. Melodios

Melodios Actief lid

Oct 28, 2010
    196
    0
    0
    Miss n domme vraag hoor maar wat is precies DPO? Volgens mijn berekening kan ik pas 21 december gaan testen.. Dus dat duurt nog even! ;)

18. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Ohh dat duurt zeker nog even ja..!! hahaha
    DPO = Days Past Ovulation (dagen na ovulatie)

19. Melodios

Melodios Actief lid

Oct 28, 2010
    196
    0
    0
    oooh oke nou weten we dat ook weer haha! maar ja we tellen maar weer af tot t eitje ;) en dan hopen en afwachten maar... en dannn..... testen! wat lijkt t nog ver weg zeg, was t maar al zover!

20. Melodios

Melodios Actief lid

Oct 28, 2010
    196
    0
    0
    maar Friesland, ik zie dat je over 2 dagen mag testen! hou me op de hoogte als je wil, vind dat wel leuk en hoop het beste voor je!

Share This Page