Wanneer zwangerschapstest?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Noaa, 4 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noaa

Noaa Nieuw lid

28 apr 2007
    4
    0
    0
    hee!
    ik ben heel onregelmatig ongesteld, meestal duurt mijn cyclus rond de 40 dagen..
    ik ben 4 mei voor het laatst ongesteld geweest, en heb 30/31 mei 2x onveilige seks gehad..
    de laatste dagen ben ik ontzettend misselijk en moe, en heb ik buikpijn, afscheiding en pijnlijke borsten
    misschien beeld ik me in dat ik het voel omdat ik bang ben zwanger te zijn, maar omdat ik onregelmatig ongesteld ben en dus niet perecies kan kijken wanneer ik overtijd ben, en de online test positief was, wil ik graag een zwangerschapstest doen..

mijn vraa dus: vanaf wanneer kan ik een zwnagerschapstest doen die 100% zeker klopt?

groetjes Noa

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja 100% is moeilijk als je zo onregelmatig bent. Ik zou uitgaan van 40 dagen na je laatste menstruatie om als eerste te testen. Maarja, misschien is dat nog te vroeg.
    Zelfs meiden die wel regelmatig zijn hebben soms pas een posi test met 6 weken zwangerschap in plaats van met 4 weken, dus het is moeilijk om garanties te geven. Ik zou nu in elk geval nog zeker wachten tot dag 40. Kan je langer wachten, dan wacht je langer, hoe langer je wacht, hoe meer kans je hebt dat de test klopt of dat je al ongi bent geworden in tussen.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

als je rekent met een cyclus van 40 dagen, omdat je dat meestal hebt, is die onveilige seks wel rond je eisprong geweest. Dat betekent dat je vanaf volgende weekend (14/15 juni) zou kunnen testen. 100% zekerheid dat die test echt klopt, heb je niet: als ie positief test, weet je wel zeker dat het klopt, is ie negatief, maar wordt je maar steeds niet ongesteld dan zit er niks anders op dan een paar dagen later nog eens testen. In jouw situatie is het even niet zo fijn, maar sommige vrouwen, (ik ben er eentje van) testen pas bij een paar weken overtijd positief.
    En uiteindelijk is het dan dus gewoon wachten tot je ongesteld wordt...
    Ben je meer dan 4 weken overtijd, (dus dat zou voor jou betekenen als je 12/13 juli nog steeds niet ongesteld geweest en ook nog geen positieve test), dan zul je wel niet zwanger zijn, maar kun je wel je huisarts bellen en bijvoorbeeld eventueel een echo doen. Maar in principe zou je huisarts het tegen die tijd echt wel moeten kunnen voelen aan je buik als je dan toch zwanger zou zijn, (dat zou tegen die tijd dan 8 weken zijn, mocht het wel raak zijn geweest afgelopen week...)

Heb je wel een relatie, of was dit een losse flodder?

4. Noaa

Noaa Nieuw lid

28 apr 2007
    4
    0
    0
    Ik ben 17 en heb nu 8 maanden een relatie met hem.
    het was de eerste keer, en heb er niet bij stilgestaan dat het mis zou kunnen gaan. echt ontzettend dom!

mijn vriend gaat 12 juni 3 weken weg, en ik wilde eigenlijk daarvoor testen, maar omdat ik het risico niet wil nemen dat de test niet klopt zal ik wachten.

bedankt in ieder geval!
    groetjes Noa

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.203
    113
    Brabant
    ee!
    Ik ben Noa, 16 jaar. Vorige week zaterdag heb ik onveilige seks gehad.
    Sindsdien heb ik last van pijn in mijn buik, onderrug en kuiten, tintelende handen en voeten, misselijkheid, duizeligheid, vermoeidheid en soms heb ik het gevoel dat ik koorts heb.. Ik was nog niet regelmatig ongesteld, maar afgelopen dinsdag zou de volgende keer meoten zijn.. Zondag en maandag heb ik kleine beetjes bloedverlies gehad.
    Ook heb ik ongeveer 36 uur daarna een morning after pil gehaald, maar dat was al de 2e keer dus kan het zijn dat er antistoffen aangemaakt zijn?
    Zijn dit verschijnselen die bij de eerste symptonen horen of
    ben ik zo bang dat ik zwanger ben dat ik het me inbeeld?

Bedankt alvast.

zie bovenstaand, zeker een andere noaa hetzelfde account? sure!
    Nou meid, succes ermee..
    Enne de waarheid duurt het langst he!

6. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    als je denkt zwanger te kunnen zijn van 30/31 mei dan zou ik ongeveer 14 dagen na die datum testen. Eerder heeft geen zin.

7. Noaa

Noaa Nieuw lid

28 apr 2007
    4
    0
    0
    mag ik vragen wat dit voor zin had om dat hier te plaatsen?
    de rest bedankt in ieder geval!
    groetjes Noa

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.203
    113
    Brabant
    ja hoor mag je vragen.
    Je zegt dat dit je eerste keer was, en ik ging ervan uit dat het je eerste x seks was, maar toen zag ik je eerste post van een jaar geleden.. Ennuh.. dat rijmt dus niet met elkaar, vandaar.

Maar goed, je kunt dus op zn vroegst 2 weken na de onveilige seks een zwangerschaps test doen. (eerste mogelijkheid om posi te testen)
    maar als jij de 30e seks hebt gehad kun je 4 dagen later echt nog geen zwangerschapssymptomen hebben! In het gunstigste geval is het dan bevrucht en onderweg naar de baarmoeder. Pas bij innesteling komt het hormoon HCG vrij, wat de zwangerschapssymptomen verklaart. Ik denk dus dat wat je voelt niet van een wondertje is, maar mis. een naderende ongi? of een virusje? er heerst ook weer van alles.

Verder moet je mis. eens aan anticonceptie gaan denken? Even langs de HA om wat te vragen en sowieso condooms gebruiken want je weet niet wat jij of je vriend bij je draagt! (oei, klink nu als moederdevrouw, maar goed)
    succes ermee

9. poepiekont

poepiekont Actief lid

24 jan 2008
    104
    0
    0
    Lieve Noa, misschien moet je dit advies maar ter harte nemen.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

He Noaa,

hmm, 17 jaar... Zou wat mij betreft ook hoog tijd worden dat je anti-conceptie gaat gebruiken! Als je de pil gaat gebruiken, is die de eerste maand nog niet betrouwbaar, dus tot na je eerste stopweek zul je ook nog ff condooms erbij moeten hebben!
    Enneh, zijn jij en je vriend allebei getest op SOA's?

Ik ben een klein beetje verbaasd, moet ik zeggen... Je krijgt tegenwoordig toch uitgebreid seksuele voorlichting op school? Als je dan al zo lang een relatie hebt, is het dan niet verstandig op een gegeven moment om maar eens voorzorgsmaatregelen te nemen? Omdat het dan dus zomaar een keer kan gebeuren?

Niet negatief bedoeld, maar zorg alsjeblieft dat je niet zwanger wordt, ga eerst lekker je opleiding afmaken en nog ff van je vrijheid genieten!
    (Voel me wel een beetje oud wijf zo, ;) Wordt volgende week 31...).
    Maar goed, hoop voor je dat het vals alarm is!
    Die andere Noa was dus iemand anders, of was jij dat toch ook?

11. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    was dezelfde Noa hoor! je kan alle berichten van gebruiker terugzien.

12. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hoi

nou vraag ik me eigen af is dat kind noaa nou serieus of neemt ze jullie nou gewoon in de maling en wil aandacht ofzo.

ik ben nou 29 en ik wist echt wel toen ik 16 was over condooms en de pil enzo. en ik heb niets eens voorlichting gehad op school.

lijkt me een beetje raar als zij het nu nog niet weet.

maar goed laat haar maar eerst genieten van het jonge leven.

als je er niet klaar voor bent moet je er niet aan beginnen.

maar dat is mij mening

gr.jojo

13. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Lekker verhaal, of het is een zogenaamd leuke grap van een meisje dat aandacht wil of een meisje dat zo dom is dat ze niet eens aan sex zou moeten beginnen. Fijn dat je al zeker een jaar zo met sex, je eigen gezondheid en eventuele zwangerschappen om gaat. Al 2 keer eerder de morningafterpil....sorry maar naar mijn idee zal je eens wat volwassener moeten gaan nadenken.

Deel Deze Pagina