Ik heb even een vraag, ik ben via hormoonbehandelingen in het ziekenhuis zwanger geworden nu ben ik inmiddels 13,5 weken en ben niet meer een medische indicatie, bij mijn laatste gesprek vroegen ze dus ook wat ik wilde naar een verloskundige of in het ziekenhuis blijven op niet medische gronde. Ik heb voor het laatste gekozen omdat ik dat graag wilde. Nu heb ik dus vorige week mijn eerste gesprekje gehad was meer een intake en dat was bij de gynacoloog en gisteren de nekplooimeting die ook gewoon daar werd uitgevoerd door een gynacoloog/echoscopiste. Nu is mijn vraag moet je nu niet toch jezelf aanmelden bij een verloskundige, want als er iets is tijdens je zwangerschap dan kun je altijd bellen naar het ziekenhuis maar als je bevalling nu begint en je weet niet of je al mag gaan of niet of je besluit toch thuis te blijven voor de bevalling dan komt jou gynacoloog echt niet uit het ziekenhuis naar jou toe lijkt me zo.. Moet je dan niet toch een back up achter de hand hebben. Hoe zit dit eigenlijk? Of ben ik me nu al veelste druk aan het maken zo vroeg.. Maar ik denk maar zo stel dat het wel moet een verloskundige dan kan ik er beter vroeg bij zijn met aanmelden, stel dat ik te laat ben...
Je kan toch even met een verloskundige bellen in de buurt hoe die er over denken. Dan heb je meteen info die je zoekt en mocht het toch zo zijn kan je meteen een afspraak met hun maken...dan heb je twee vliegen in een klap.. Hun kunnen je denk ik het beste hier op antwoord geven... Trouwens. van harte met jullie zwangerschap
Een verloskundige is geen back up. Die begeleid je net als een gyn in principe tijdens zwangerschap en bevalling maar dan in het ziekenhuis. Als je thuis bent en bevalling begint krijg je daar van te voren info over wat te doen en wanneer te bellen. De gyn komt idd niet naar je toe..jullie zullen dan altijd naar het ziekenhuis moeten.
Ik heb net al even naar mijn ziekenhuis gebeld, en heb daar al het antwoord gekregen wat ik zocht. Bedankt voor jullie reacties.