Beste mensen, Ik begon dinsdag 1 juli 2008 met weer een nieuwe strip microgynon 30... Woensdag 9 juli 2008 ben ik mijn pil vergeten, donderdag 10 juli 2008 heb ik er dus 2 ingenomen! Nu heb ik zaterdag 12 juli gemeenschap gehad, zonder condoom... Heb ik dan kans om zwanger te raken? De rest van de pillen heb ik daarvoor wel allemaal netjes ingenomen... Nu is het ook nog eens de vraag.. Als ik nu met antibiotica begin, is er dan meer kans op zwangerschap, omdat dat je cyclus afbreekt ofzo?
als ik t goed begrijp ben je de pil in de 2de week van de strip vergeten dit geeft niks ben je nog wel beschermt als je met antibiotica begint werkt de pil niet goed dus kans dat je zwanger kan raken dus een aanrader om voorbehoedsmiddel te gebruiken in de tijd dat je antibiotica gebruikt
Ja, dat klopt.. Dan gebruik ik ook zeker een condoom, maar ik ben bang dat dus het eicelletje of wat het dan ook is (als ik zwanger geraakt zou zijn in de 2e week pil vergeten) verder zijn gang gaat.. Of is dat niet zo met antibiotica, gaat antibiotica niet je hele cyclus van de afgelopen 2 weken onveilig maken?
nee hoor die gaat niet met terugwerkende kracht alles terug draaien dan zouden er ws heel veel meiden zwanger zijn geworden de eerste week van je pilstrip is het belangrijkst dat je die netjes ineemt omdat die week de kans heel groot is voor een eisprong 2de week pil vergeten geeft niks je bent nog gewoon beschermt ik ben zelf niet een ster in trouw pil slikken en zo vaak vergeten in de 2de week en zelfs wel in de derde week maar nooit zwanger geraakt.
Ok, thx.. Dan gaak maar aan me antibiotica beginnen, in de hoop dak nie zwanger raak! Condoom gebruiken vanaf nu en dan pas weer na 7 dagen achtereenvolgens de pil geslikt te hebben in je volgende strip, kan het zonder, tog?
als jij een condoom gebruikt en er gebeurd niks met het condoom raak je zeker niet zwanger ik zou gewoon de strip helemaal nog volgen als je daar nog mee bezig bent en de stopweek nemen ik weet niet hoe het zit nadat je klaar bent met je antibiotica daar zou ik als ik jou was even de huisarts over bellen hoe dat zit succes ermee Groetjes
slim om de stopweek te nemen ja? Ik ga namelijk op vakantie, dus komt eigenlijk net niet goed uit.. Mja, dan heb ik last van doorbraakbloedingen waarschijnlijk?
Als je een goede pil hebt heb je geen last van doorbraakbloedingen als je een keer een stopweek overslaat hoor. Zoals al gezegd heeft antibiotica geen invloed op de weken die al geweest zijn. Je kunt een ontstane zwangerschap door een vergeten pil uiteraard niet meer voorkomen, maar de kans dat dat gebeurt is, is klein, aangezien je in de tweede week een pil vergeten bent. Tijdens antibioticagebruik + 7 dagen na de laatste antibioticapil een condoom gebruiken tijdens het vrijen, daarna ben je weer volledig door de pil beschermd, ook in de stopweek.