Op die manier.. balen he!! Wij hebben van onze buren een stuk oude vloerbedekking gehad om ons zwembad op te zetten, doen zij zelf al 10 jaar zo. Werkt ook goed.
wij hebben het nu wel gedaan. Er is ook iets verderop een supermarkt geopend dus de halve buurt loopt langs ons huis. Was er helemaal klaar mee, nul privacy meer. En we wonen in Amsterdam dus ook niet in een dorp hehe.
Haha nee dan snap ik wel! Hier een dorp met rond de 3000 inwoners, en zitten aan de rand van het dorp. Er is maar 1 stel van alle hoeken aan de straat die het dicht heeft. We hebben wel 4 boompjes staan die wat beschutting geven. Maar die zijn net gesnoeid, dus nu even niks aan zoals je ziet. In de zomer zijn die enorm. Zo zitten wij.
Ik heb zaterdag een zwembad gekocht van intex. Hij is 2.20 bij 1.50 en ik heb er een filter bij gekocht met een starterspakket met een chloordrijver en chloortbletten ph granulaat en teststrips erin. Ik ben nog een leek in hoe dat allemaal gaat met een zwembad. Heb ik nu alles in huis of hebben jullie nog tips ?
@Siepie85, hoef je met een zoutwater-systeem helemaal niets met het water te doen? Of moet je wel ph testen en bijsturen indien nodig? Ik ben me aan het oriënteren op zo'n systeem, maar ik kan niet zoveel info vinden.
Ik een keer gehad dat er teveel chloor in zat, paar dagen niks met het water gedaan en door de zon laten zakken. Verder eigenlijk aanhouden wat er in de gebruiksaanwijzing staat. Onze kleine bad staat daar niet eens in dus zelf alles berekend. Zou kwam ik er dus spelender wijs achter dat eens in de 3 dagen genoeg is om hem aan te hebben. Maar bij hele grote baden moet dat natuurlijk vaker. Je kan hem op timer zetten zodat je wel constant je filterpomp aan kunt hebben waar nodig. Maar ik heb dus nog nooit gekke toeren uit moeten halen zoals shocken etc, nog nooit algvorming gehad. Dus ik ben er wel blij mee. En eerlijk ik test eigenlijk niet meer als het water gewoon goed is. Zo af en toe eens maar niet dagelijks.
Dank voor de uitleg siepie. Vorig jaar hadden wij voor het eerst een zwembad staan, van 3.66m. Ben er behoorlijk druk mee geweest. Moest steeds corrigeren, dus deed blijkbaar iets fout. Lijkt me heerlijk als dat minder hoeft.
Ik wil trouwens ook nog wat langere slangen hebben want vorige keren was het echt een drama om alles aan te koppelen. Nog tips waar je dat goed kan krijgen of goede zijn?
Even een vraagje voor diegenen met een warmtepomp, wat voor een hebben jullie? En werkt dat echt goed? Zitten er over te denken dit jaar ook een warmtepomp te kopen. We hebben een rond index zwembad van 366.
Ons water met pomp, overkapping tent en in de volle zon was afgelopen week hele week 32 graden. Echt heerlijk! Ik heb er niks mee, maar heb toch bijna dagelijks geplonst met de kinderen. (Ook een 366 bad). Heb de intex warmte pomp, geloof 80 euro.
Moet de warmte pomp altijd aan blijven staan? Ik neem aan van wel? Anders koelt het water weer af? Wat verbruikt zo'n pomp eigenlijk ? Weet jij dat?
Ik zet de pomp een dag van te voren aan en laat hem dan aanstaan totdat ik denk dat ze niet meer zwemmen . Maandag ga ik hem weer uitzetten, want denk dat ze de rest van de week niet meer gaan. Het zal hier niet heel veel afkoelen door de zwembadoverkapping, maar toch. Nu zijn we verwend (of verpest) dat hij de 30 graden voorbij is geweest, zal het zonde vinden als hij dan weer veel lager wordt. Heb hem sinds we het zwembad hebben staan, nu 3 weken, zien schommelen tussen 19 en 32 graden. En dat is dan dus warmte pomp aan en uit ... Ik heb zelf ingecalculeerd, verwarming binnen uit is buiten aan. Maar ik heb toch eigenlijk geen flauw benul wat hij verbruikt.
Ons zwembad is vandaag binnen gekomen. Hij staat ook al. Hebben gekozen voor een intex. 3 bij 2 m. Goed zat voor in onze tuin. Meteen een trap en een zandfilterpomp met timer en ingebouwde chloordispenser erin erbij besteld. M.b.t. vragen over het onderhoud van het zwembad kunnen we bij mijn schoonouders terecht. Tevens heeft hij altijd een hoop spul op voorraad.