Hoi meiden, ik zit even met het volgende; Isa is nu ruim 15 maanden en heeft enorm last van spuitluiers al een week of 3. Ik heb eens even in haar mond gevoeld en er staan volgens mij 4 kiezen op doorbreken en ze heeft er ook net 1 door. Ze drinkt voldoende, soms zelfs heel veel. Soms drinkt ze 4 bekers van 300cc op een hele dag en soms dan weer 2. S'ochtends krijgt ze pap wat ook al 210cc vocht is. Ze is zeer actief maar ik denk dat ze nu wel in een fase zit dat ze alles wilt maar dat nog niet alles lukt. Want ze is heel snel op haar teentjes getrapt als iets niet lukt of nog niet mag. De laatste week is ze heel jengelig. Wat ik me in het kort af vraag, is dit nou een combinatie van factoren of zou er, gezien die enorme spuitluiers (soms wel 4 op een dag) iets aan de hand kunnen zijn? Wat zouden jullie doen?
Mijn dochter heeft eigenlijk nooit last gehad van tanden en kiezen krijgen. Maar vieze dunne luiers hoor je wel vaak als ze weer tanden of kiezen krijgen. Ze drinkt in elk geval wel genoeg, toch geen appelsap? Want dat kan ook dunne ontlasting veroorzaken. Als mijn dochter meer dan 1 glas drinkt dan krijgt ze er last van. Er heerst ook vanalles dus kan ook een buikgriepje zijn. Het jengelig zijn hoort bij de leeftijd. Hoe is ze verder? Eet ze wel goed? Ze maakt geen zieke indruk als ik het zo lees. Ik zou het nog even aankijken als ze goed eet en drinkt, en ook goed plast.
Ik begrijp je afweging. Heel belangrijk is inderdaad dat je kindje niet uitdroogt. Omdat het al een week of 3 duurt zou ik een telefonisch consult aanvragen bij de huisarts. Even overleggen kan in deze geen kwaad.
Dank jullie wel. Ik ga denk ik inderdaad maar even bellen. Nee ze maakt inderdaad geen zieke indruk en het eten gaat op zich best goed. Tenzij ze heel veel heeft gedronken want dan is ze daar al wat verzadigd van. En ik heb liever dat ze veel drinkt op zo'n dag.
Oja, nee geen appelsap maar diksap. Aangelengt met heel veel water. De smaak peer-perzik. (weet niet of dat uit zou kunnen maken.)
Persoonlijk zou ik toch stoppen met die diksap en gewoon water of thee aanbieden. Van veel van die aanmaaklimonade en diksap dingen kunnen ze ook erg dunne ontlasting krijgen (ook niet specifiek appel smaak), zeker als het dan ook nog in zo grote hoeveelheid gedronken word. Maar zou ook gewoon even de huisarts bellen en het even overleggen, dat kan ook nooit geen kwaad.