wanneer zwemmen?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brinatjuh, 29 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    En dat omdat....?

Wij zijn met babyzwemmen pas begonnen met 6 maanden. Dat is toch een half uur actief bezig zijn en dat is best heftig voor die kleintjes vind ik. Maar bij ons zitten ook kindjes van 2,5 a 3 maanden.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het hangt van de watertemp af wanneer je het best voor het eerst kan zwemmen.
    Wat loekie aangeeft, vanaf 6 weken, dan is het water waarschijnlijk tussen de 34 en 36 graden.
    Maar dat zijn toch wel uitzonderingen, dat is maar in weinig baden zo.
    In de meeste baden adviseren ze vanaf 3 maanden. Vaak is het dan een bad wat net wat warmer is, dus zo'n 32 graden, tegenover 30 graden ongeveer.

Ik ben bij de oudste met 10 weken begonnen, in een bad van 32 graden, maar had een koukleumpje: Ze vond het héérlijk relaxt het zwemmen - maar in het begin werd ze gewoon al blauw na 10 minuutjes van de kou. Pas toen ze 4 maanden was, hield ze het 30 minuten vol uiteindelijk.
    Maar er zijn ook genoeg kindjes die het wél redden met die leeftijd om het 25/30 minuutjes vol te houden.

Maar oke: Ik zou even informeren bij de baden waar je naartoe wil. Wat zij adviseren en wat de watertemp is. Want dat is eigenlijk het belangrijkste.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    babyzwemlesjes zijn vaak maar 20 tot 30 minuten ;) dus dan kan je prima starten op die leeftijd.
    Mooie is ook als je jong kan beginnen, dat ze dan zo mooi wat overlevingsreflexxen hebben. Ik bedoel: Als ze onder water gaan, dan houden kleine baby's automatisch hun adem. Maar dat reflex raken ze rond de 3 a 4 maanden kwijt.. tenzij je het blijft oefenen, wat ze meestal wel doen bij babyzwemlessen.

Deel Deze Pagina