lang drinken aan fles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door victoria, 21 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Sinds kort ben ik van BV overgestapt op FV. Ik gebruikte de aventfles, maar mijn zoontje dronk erg langzaam en viel vaak halverwege de fles in slaap (speen voor pasgeboren). Nu gebruik ik de dodie drie standen fles en hij drinkt nu een fles van 90cc leeg, maar doet daar toch wel drie kwartier of langer over. Ik gebruik dan stand 2, want bij stand 3 lijkt het te snel te gaan en verslikt hij zich. Hebben jullie misschien nog tips? Misschien toch een andere fles? Ik hoor ook veel positieve verhalen over difrax.

Groetjes Victoria

2. sim

sim Niet meer actief

ik heb ook een tijdje difrax geprobeerd, en ik ben er erg over te spreken. als het te langszaam gaat kun je namelijk ook nog de bodem van die fles losser draaien (vind de s-fles beter werken met dat ventiel dan de optiefles) wel even oppassen met terugzetten op tafel of kijken hoeveel er nog in de fles zit als je de bodem losser draait, kan erg knoeien dan ;)

3. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    ja de difrax fles is ideaal!

4. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Elena had dat probleem ook met Avent.
    De speen was te hard voor haar.Ze was in het ziekenhuis zachte spenen gewoon.
    Elena deed met een avent speen wel 45-55 min.over 100 ml.En viel halverwege gewoon in slaap.

Nu heb ik simpele rubberen spenen van Tigex met 1-2-3 stand en is een fles van 170 ml in max 15 min. leeg en valt ze niet meer in slaap omdat het niet meer zo vermoeiend is om te zuigen.

5. Moo

Moo Bekend lid

21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ik ben ook erg tevreden over de die difrax s-fles die sim bedoelt! Deze zuigt vanzelf lucht aan de onderkant van de fles als er teveel vacuum in de fles ontstaat.
    Hierdoor hoeft je kind ook niet zo hard te zuigen.

6. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hier ook erg veel flessen en spenen uitgeprobeerd en gebruik nu ook al een tijdje de difrax zou geen andere meer willen!

Liefs,Claudia

7. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Ik ben erg te spreken over de difrax S fles.

Finn is nu 2,5 maand en ik gebruik nu speen M. Heb ook een dental speen M maar daar drinkt hij de fles binnen 10 minuten leeg en dat is volgens mij ook weer niet goed. Met de gewone speen doet hij er gemiddeld 20 minuten over.

8. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Troost je het kan nog erger. Fienne deed tot ongeveer haar 6e maand anderhalf uur over de fles. Ze wilde ook vaak een pauze houden... Verder kon ik dus niks meer met haar doen, want dan moest ze weer naar bed. Toen zij hem eenmaal zelf vast kon houden ging hij leeg in 10 minuten, dus drie kwartier is zo lang nog niet ;)

Nee de flessen en spenen van Difrax zijn fijn! (ik had niet het dental maar kers model)

9. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb ook de fles van avent en noa doet daar de ene keer 3 kwartier over en de andere keer 10 minuten. ik denk niet dat het aan de fles ligt bij haar maar gewoon of ze moe is of niet.

10. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Ik heb idd de kersmodel maar die dental had ik gratis gekregen en heb het gewoon geprobeerd.

11. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    ik heb extra gaatjes bij avent speen geprikt en het gaat nu een stuk beter. misschien dat ik ook nog de difrax ga proberen. bedankt voor de tips!

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik zou niet te veel wisselen met speen, dat schijnt onrustig te zijn voor ze.

wij hebben ook gehad dat die er zo lang over deed, en nu de stand 2 erop zitten, en dit gaat goed.

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Soms moet je toch. Jarissa krijgt al vanaf haar geboorte de Difraxspeen. Zeker in combinatie met de S-fles ideaal. Toch hebben wij ook wat gepuzzeld met spenen (wel allemaal kersspenen van Difrax) toen we Comfort voeding moesten gaan geven wegens spugen. Jarissa deed toen ook veel te lang over een fles. Met als gevolg dat ze drinkend in slaap viel als de fles half leeg was. Om vervolgens na een uur wakker te worden van de honger en natuurlijk weer te moe was om de fles leeg te drinken. Een doffe ellende. Na wat puzzelen krijgt ze nu een fles met half Comfort en half Normaal met een M-speen. Dit gaat prima!

Het is zeker de moeite waard om verschillende spenen te proberen als de fles leegdrinken te lang duurt. Langer dan 20 minuten zou het niet moeten duren.

Deel Deze Pagina