Het onderwerp is al veelvuldig behandeld maar toch kan ik nog steeds geen antwoord vinden op mijn vragen. Ik wil een draagdoek aanschaffen voor de baby voor de eerste maanden. Niet om enorme kilometers mee af te leggen maar meer als comfort voor de baby en voor mij als ik aan het rommelen ben in huis Belangrijk voor mij is dat ik snel last heb van rug, schouder en nekklachten. Ik heb dus een draagsysteem nodig dat dat goed ondersteund. Ik denk dat ik gek wordt van een systeem waarbij ik allerlei verschillende knopen moet leggen dus dat sluit volgens mij al het een en ander uit. Mijn eerste keus was de mei tai, nu valt het mij op dat de baby met dit systeem in een andere houding ligt (met opgetrokken knietjes tegen je borst) dan met de andere systemen waarbij de baby in de komma houding ligt. Weet iemand wat het verschil is? Verder vraag ik mij af of je baby in de Mei tai wel "lucht" krijgt, het lijkt behoorlijk afgesloten aan de bovenkant. Iemand hier ervaring mee? Andere systemen die mij aantrokken waren de Hoppediz en Tricotti Wie kan mij uit deze verwarring brengen.... met een systeem dat zowel goed is voor mij als mijn baby
Hoi, heb geen ervaring met de anderen, maar ik ben echt een voorstander van de tricotti, mijn dochter is nu 3, maar heeft tot ruim in haar 1e jaar in de tricotti gezeten, en ik vond het een voordeel dat je je kindje al zo vroeg mee kan nemen. bijv. naar de markt, geen gebots met kinderwagens. en stofzuigen gaat best goed met zo'n ding. Ik vond het 1 van de beste aankopen!
Dit topic al gelezen ? Tricotti heb ik zelf ook maar vond ik niet zo stevig meer zitten als je kleintje wat ouder wordt. Ik vind het dus geen aanrader. Maar je mag die van mij kopen hoor Mei tai heb ik ook maar niet gebruikt toen mijn zoontje pasgeboren was. Het kan wel gelijk na de geboorte maar een veel gehoord opmerking is dat het hoofde nog wenig stuen heeft. Evt. kun je dan een opgerolde handdoek achter het hoofde doen. Dit is dus niet mijn ervaring maar wat ik heb gelezen. Je kindje kan idd niet in de kommahouding maar wel in de kikkerhouding welke prima geschikt is na de geboorte. Je hebt wel verschillende mei tai's een wrap around die heeft langere banden en met of zonder slaapkapje. Als je kindje nog heel klein is rol je de mei tai op aan de onderkant zodat je kindje niet helemaal in de doek verdwijnt en dus prima kan ademen. Hier een filmpje over gebruik van mei tai bij een pasgeborene. Hoppediz is een lange geweven doek. Ook geschikt vanaf de geboorte en hierbij kun je wel in kommahouding dragen, en ook in kikkerzit. Je kunt er op wat meer manieren mee dragen dan een mei tai. Het is alleen wel meer knopen. En dat moet soms wel even leren in het begin. Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze maar.
Als je een Mei Tai kan knopen, kun je een draagdoek ook knopen . Tis niet zo moeilijk hoor. En ze zijn heerlijk voor zowel jezelf als de baby. Voordelen van de draagdoeken is dat de manier van knopen bepaald hoe en waar het gewicht verdeeld wordt. En daardoor geen last van rug/schouders en noem maar op. Ik draag mijn dochter al sinds geboorte in draagdoeken. Inmiddels weegt ze bijna 7 kilo, en ik heb nergens last van. Ik heb ook een Babybjorn liggen, en daar begin je inmiddels toch echt te merken dat je gewicht draagt. Ben je toch vastbesloten om een voorgevormde draag'zak' te kopen, dan zou ik je de Ergo carrier aanraden. http://www.ergobabycarrier.com/. Lijkt op de Mei tai, en je kunt een pasgeborene in kommahouding erin dragen dmv speciaal inzet deel. Ik heb er geen ervaring mee, maar lees veel goeie reacties van draagdoekfanaten . Overigens heb ik zelf ervaring met dus Babybjorn, minimonkey, tricot slen, hoppediz (draagdoek) en sinds kort de Mei tai.
Ik wil een Hoppedizdraagdoek en als kind wat ouder is een Manduca. Die heeft een verstelbaar rugdeel. Nu nog ff in het echt testen..
Je baby in de kikkerhouding tegen je aan lijkt mij zelf erg prettig maar waar ik dan een beetje bang voor ben is dat neus en mond tegen je borst aanzakken en je kind dus niet goed kan ademen. In de kommahouding lijkt mij veiliger. Ik had idd gezien op een filmpje op you tube dat je de onderkant op kan rollen maar je moet toch het hoofdje ondersteunen. Ik denk dat ik een knoopdoek ga aanschaffen en twijfel dan nog tussen de binana en de tricotti en ik denk dat ik ook een mei tai aanschaf. Volgens mij moet de praktijk het maar gewoon gaan uitwijzen. Iemand nog een mei tai of binana in de aanbieding?
Hoofdje houd het kindje naar links of naar rechts. Dus oortje tegen borst . Gaat prima hoor. Neus en mond tegen borst aanzakken, daar had ik met de babybjorn het probleem mee, toen ze nog zo heel klein was, en in slaap viel. (Maar ik hoor er nooit iemand over... was ik de enige? .)