Vraagje

Discussion in 'Miskraam' started by Biancaaa, Aug 4, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

May 22, 2006
    1,852
    0
    0
    Flevoland
    hoe groot is de kans dat je een miskraam krijgt, Ben namelijk op de 1 of andere manier bang dat het fout gaat...
    Kan je het zelf voorkomen?

2. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Mijn huisarts waarschuwde mij bij mijn eerste zwangerschap dat je de kans van 1 op 10 hebt dat het eindigd in een miskraam (ze had er zelf ook 1 gehad).

En nee je kunt er niets aan doen om het te voorkomen, je lichaam stoot het vruchtje af omdat er iets 'mis' mee is en hoe graag we het ook zouden willen helaas hebben we daar geen zeggenschap over.

Groetjes

3. patries38

patries38 Bekend lid

May 2, 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi Biancaaa,
    Ik weet niet precies hoe groot die kans is, maar je kan het niet voorkomen als het toch zo moet zijn.Gwoon, gezond leven, en er toch vooral van genieten, het is zo jammer dat je je onzekerheid het fijne gevoel laat bederven.
    Anders neem contact op met een verloskundige, of stel je vraag aan de verloskundigen hier op het forum.
    Veel succes en gefeliciteerd,
    Patricia

4. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Een miskraam gebeurt (helaas) 1 op de 10 zwangerschappen. (geloof ik)
    Als je gewoon gezond leeft en gezond eet is er niets wat je er verder aan kan doen om een miskraam tegen te gaan.
    Het is moedertje natuur die bepaalt of het goed zit of niet.
    Maar is er een bepaalde reden dat je denkt aan een miskraam?
    Want als er niets aan de hand is moet je er ook niet mee bezig zijn.
    Ik weet dat dat makkelijker gezegt dan gedaan is. (heb zelf ook een mk gehad in 2004)
    Maar je kan er verder echt niets aan doen.
    Na me mk raakte ik snel weer zwanger en heb me hele zwangerschap in sterss gezeten.
    Nou meid dat was echt niet leuk.
    Heb geen moment kunnen genieten.
    Nu ben ik er stukken minder mee bezig.
    Ja ik kijk nog wel elke keer na me wc papiertje als ik naar de wc ben geweest maar weet zeker dat meerdere meiden dit hebben.
    Verder wil ik gewoon genieten van me zwangerschap aangezien ik het zelf toch niet in de hand heb.
    En ik weiger gewoon om de hele zwangerschap in stress te zitten aangezien dat ook nog is ongezond is.
    Meid ik hoop dat je gewoon lekker kan genieten en probeert om er zo min mogelijk aan te denken dat er 'iets' mis kan gaan.

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Volgens mij is het zo bij die 1 op 10 kans dat ook de keren dat je niet merkt dat je een mk hebt is meegerekend. De meeste mk's gebeuren namelijk voor je NOD en daar merk je niks van, of je hebt een wat zwaardere menstruatie. De kans dat je na je NOD een miskraam krijgt is volgens mij een stuk kleiner dan 1 op 10.

6. Niet meer actief

10% van de vrouwen krijgt een mk. Waarschijnlijk is dit getal nog hoger ( 15%), omdat een aantal niet eens weten dat ze zwanger zijn.

( dit staat in het boekje van habituele mk-en)

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Klopt Daphne! Ik heb een boek waar een lijstje instaat, zal het ff overtypen:

Week: Kans:
    1 t/m 5 is 10% (dus dat je gewoon ongesteld wordt)
    6 is 7,2%
    7 is 3,3%
    8 t/m 12 is 0,5%

8. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

May 25, 2006
    1,179
    0
    0
    en als het mis gaat is het meestal al vanaf de innesteling niet goed toch?

9. Niet meer actief

Nee de innestelling gebeurd in week 3. Dus daarna kan het ook nog fout gaan.

Bijvoorbeeld als het hartje moet gaan kloppen of als de pacenta het over moet nemen.

Sorry had je graag iets anders verteld.

10. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

May 22, 2006
    1,852
    0
    0
    Flevoland
    OKeej nou kijk er nu een beetje met frisse moet tegenaan andfers maak ik het mezelf erg moeilijk
    Eeet bijna geen snoep en koek af en toe een chipje of een nootje verder veel sap en water en optimel ik doe mn best dus we zullen het allemaal zien
    alvast bedankt

11. mummy

mummy Bekend lid

May 26, 2006
    664
    0
    0
    Mijn VK en gyn zeiden beiden dat 1 op de 5 vrouwen er in haar leven mee te maken krijgt (ergens voor tussen of na haar andere kinderen). Qua kansberekening gelden natuurlijk ook andere factoren mee, zoals komt het in de 1e graads familie voor, hoe oud ben je etc.
    Ach, en dan nog is het maar kansberekening. Je hebt iig een grotere kans dat het goed gaat dan dat het mis gaat.

Share This Page