Deze vraag zal wel eerder zijn gesteld maar ik vraag het toch maar.... Maar is het nou goed om 3 dagen achter elkaar te klussen voor de ovulatie of toch om de dag ook rond je ovulatie? (Ik gebruik ovulatietesten en ik houd alles bij op menstratiekalender.nl. Daarom weet ik dat ik wanneer ik een positieve ovulatietest krijg) Groetjes!
ja vind ik ook moeilijk...de een zegt om de dag en de ander elke dag. Wij zijn deze maand met SMEP begonnen en die zegt...om de dag vanaf dag 8 en indien je een positieve ovytest hebt die dag ook en de 2 dagen erna...en dan een dag rust en voor de zekerheid nog een keer...
Gewoon doen wanneer je zin hebt.. als dat dagelijks is dan dagelijks.. Ik heb nooit rekening gehouden met wat goed is.. hadden we 3 keer per dag zin.. dan deden we het 3 keer.. en hadden we geen zin, dan deden we het dag niet. en altijd zonder problemen zwanger geraakt. ik heb zelf het idee dat het niet uitmaakt of je dag overslaat rond ovulatie.. als je je ei hebt gevonden, dan zou ik gewoon mannetje bespringen.. en niet een dagje wachten
Wij deden het een dag voor de eisprong en het was raak. Ik heb op de dag van de eisprong altijd zo veel last dat ik niet eens zin heb....
Ik hoorde laatst dat voor zaadjes goed is elke dag sex te hebben.. Een nieuw onderzoek was dat. Als er meer tijd tussen zit, dan krijg je wel meer zaadjes, maar bij elke dag is de kwaliteit van de zaadjes beter. En dus toch meer kans op raak schieten.. Als je het vaker dan eens per dag doet, dan wordt het aantal een stuk lager. Waarschijnlijk te laag.. Maar dat geld dat alleen voor de gewone situatie. Mannen met een laag aantal zaadjes zouden minder vaak moeten, omdat anders het aantal zaadjes nog lager en misschien te laag wordt..
Hier ook gewoon gekeken wanneer we zin hadden ipv rekening houden met en ongeveer meteen zwanger geworden... ook geen testen gebruikt voorhand!
Ik heb het mijn gyn gevraagd wanneer we nu het beste kunnen klussen. Zij vertelde mij de ovulatietesten weg te doen, geeft veel te veel stress. Volgens haar is het voldoende als je 3 keer per week seks hebt. Ik kan dat eerlijk gezegd niet hoor, haha, zodra ik weet wanneer m'n eisprong ongeveer is klussen wij iedere dag. En nu kan ik je zeggen dat wij al 17 rondes bezig zijn en wij echt verschillende taktieken hebben toegepast maar bij ons nog steeds zonder resultaat.